Vleesboom

Hallo allemaal,

Gisteren tijdens de 20 weken echo heeft de echoscopiste ontdekt dat ik een vleesboompje heb.

Volgens haar zat het niet op een vervelende plek, en zou het de bevalling niet bemoeilijken.

Het heeft is nu ongeveer 4 cm groot.

Tijdens de eerste echo, met 10 weken, heeft een andere echoscopiste er niks over gezegd.

Het vleesboompje is dus in 10 weken tijd wel gegroeid.

Woensdag heb ik weer een controle bij de vk, dan zal ik wel horen wat het precies allemaal te betekenen heeft.

Zijn er hier meiden die ook een vleesboompje hebben (gehad) tijdens hun zwangerschap, en wat is er toen aan gedaan?

Groetjes Lotte

Ik heb er een - wist het al voor mijn zwangerschap van Lasse nav een miskraam. Die van mij werd iets van 6,5 doorsnee en zat bij uitgang. Naar alle waarschijnlijkheid de reden dat mijn zoon niet indaalde en hij met een ks gehaald is.

Na zwangerschap is de vleesboom weer geslonken (ze groeien meestal onder invloed van zw hormoon en soms daarna weer slinken maar soms ook niet) en nu bij 20 weken echo leek hij ingekapseld en iets van 4 cm doorsnee en placenta zat erover heen. Ws meer kans op natuurlijke bevalling deze keer.

Ze hebben er niets aan gedaan tijdens zwangerschap en ook niet erna. Weghalen zou een klap zijn voor baarmoeder en wand kunnen verzwakken en tot problemen kunnen leiden bij een volgende zwangerschap. en aangezien wij nog een tweede wilden dus neits aan gedaan.

Ik zou me er verder geen zorgen over maken als ik jou was zeker als er gezegd wordt dat het niet op een vervelende plek zit.

Vleesbomen komen veel voor bij vrouwen boven de 30 (ik ben nu 40).

Gr Caroline

ik had/heb(?) er ook een

ze groeien inderdaad mee met je zwangerschap

en slinken daarna meestal weer.

ik heb er niets aan laten doen,

om dezelfde reden als hierboven: misschien willen we nog een 2e

en zo lang ik er geen last van heb (qua doorbraakbloedingen ofzo) laat ik alles lekker zitten waar het zit.

bij mij hadden ze na het plaatsen van een spiraaltje ook iets gezien in de bm maar komende maand mort ik terug om te kijken of het er nog zit of dat het weg is , en zit het er nog gaan ze kijken wat het is ,de echo scopiste dacht aan een vleesboom , maar nou is mijn vraag eigelijk wat is dat nou precies een vleesboom :think:

Volgens mij is dat een ‘‘uitstulping’’ naar binnen in je bm.

Zoals het woord zegt een vleesboom…een stukje wildgroei zeg maar…

Mijn mama had er 5 (na 5 kinderen :think: ) en door het groeien ervan en de pijn en overmatige menstruatie hebben ze bij haar op haar 51e de bm eruit gehaald.

Mijn zus heeft er nu ook 1,maar door medicijnen is die gaan slinken gelukkig.

Zij heeft er ook veel last van met haar menstruatie.

Ik weet verder niet hoe het zit onder een zwangerschap dus kan daar niets over zeggen :shifty:

Allemaal bedankt voor jullie antwoord.

Zoals ik al vertelde heb ik woensdag weer een controle bij de vk.

Ze zal er vast wel over beginnen, en anders vraag ik er gewoon naar.

Ik maak me in ieder geval geen echte zorgen.

Een vleesboom is een zwelling, vaak in de spierwand van je baarmoeder. Ze zijn goedaardig. Mijn zus had er 1 en die is vreselijk groot geworden (pas ver na haar 2 zs, overigens). Ze had hier veel last van. Bij haar is haar bm verwijderd, ook vanwege heftige menstruaties etc. Ze was toen 42.

Mijn collega had een vleesboom tijdens de zs, die groeide idd tijdens de zs. Zij heeft de zs onder controle van een gyn gestaan en moest in het zh bevallen, omdat de vleesboom erg groot was geworden. Uiteindelijk moest ze via ks bevallen, omdat de vleesboom in de weg zat voor een natuurlijke bevalling. Na de zs is de vleesboom weer geslonken en heeft ze nu nergens meer last van.

Over het algemeen komen jullie verhalen aardig overeen.

Bedankt voor de reacties.

Morgenochtend heb ik een afspraak bij de vk, dan zal ik wel horen wat de bedoeling is.

Ik hoop natuurlijk dat ik bij de vk onder controle kan blijven en dat ik thuis mag bevallen, maar ik hou er voor de zekerheid oook rekening mee dat ik doorgestuurd wordt naar de gyn.

Dan is de teleurstelling niet zo groot hoop ik.

hoi hoi

ik loop al 2 jaar bij de gynacoloog ivm vleesbomen

eigenlijk moet mijn baarmoeder verwijderd worden omdat ik erg veel last ervan heb ik leef tijdens mijn menstruatie met weeËn en ik bloed zo heftig dat het normaal is dat ik bloedarmoede heb

maar toen de gynacoloog me zei dat mijn baarmoeder verwijderd moest worden toen werd het me toch even teveel want ik heb tenslotte nog een kinderwens

ik heb toestemming gekregen om zwanger te worden dus daar zijn we nu al geruime tijd mee bezig wil alleen helaas nog niet echt luken (we zijn bezig met zi)

gelukkig ben ik een doorzettertje hihihihi en ondanks wat iedereen om me heen zegt dat ik toch langzaam aan mezelf moet gaan denken wil ik doorgaan tot ik zwanger ben die wens is nu eenmaal groter dan de pijnen die ik voel en de extreme vloeingen

ik hoop dat alles goed is bij jou misschien 1 gerustelling de vleesbomen groeien alleen de eerse 3 mnd erg daarna omdat je dan geen stoffen meer aanmaakt waar hun zo door groeien kunnen ze afsterven of gelijk blijven

sorry heb mijn leeftijd er niet bij gezet hihihihihi

ik ben 35

succes met je zwangerschap

:oops: Het was wel even netje geweest als ik had verteld hoe mijn afspraak bij de vk was.

Over de vleesboom hoef ik me geen zorgen te maken, vooral ook omdat tijdens de echo verteld is dat het bij de bevalling niet in de weg zou zitten.

Een hele zorg mioner dus, want ik ging er toch een beetje vanuit dat ik naar het zh zou moeten.

Dolphi, Ik kan me voorstellen dat het heftig is als je hoort dat je baarmoeder verwijderd moet worden.

Helemaal als je nog een kinderwens hebt.

Verwijderen is meteen ook zo definitief.

Ik hoop dat je ondanks alles toch snel zwanger mag zijn.

Veel succes.

Liefs Lotte.

Gelukkig is bij jou alles goed en zijn je vleesbomen geen probleem

ik zou zeggen geniet van je zwangerschap en ik hoop dat het bij ons ook snel zal lukken maarja dat ligt aan de natuur hihihihi