Vlees in vriezer: ijs in verpakking...

:roll: hoe kan dat nou toch?

Baal er zó van, vlees droogt steeds uit…

Zelfs als ik bijvoorbeeld varkenshaasjes in de originele verpakking in de diepvries leg, verschijnt er vrij snel al ijs IN het bakje…

Toch vriezer (nog?) vaker ontdooien, of wordt het tijd voor een nieuwe?

nee…altijd een diepvrieszakje erom doen…die orginele verpakking is niet om in te vriezen :shifty:

:shifty: 't komt zelfs in diepvrieszakjes… heb van die speciale, maar ook daar komt het in! (koop altijd van die megaverpakkingen gehakt enzo, die gaan in delen de vriezer in).

Dacht dus dat het daar aan kon liggen, maar zowel in originele verpakking als diepvrieszakjes komt ijs :wall:

Inderdaad diepvrieszakjes gebruiken :thumbup: ik doe dat ook

altijd en heb er nooit last van :wink:

:think: Staat je vriezer misschien te koud??

Rubbers oud?

Ik roep maar wat hoor :shifty:

Doe je vaak veel vlees tegelijk in de vriezer dat ie het misschien niet aankan? :think:



Ik roep ook maar wat, weet het echt niet

Geen last van gooi alles in de vriezer en ook zo van de verpakking uit de winkel misschien toch iets met je vriezer aan de hand

@renzosmam wrote:

nee…altijd een diepvrieszakje erom doen…die orginele verpakking is niet om in te vriezen :shifty:




Is dat zo? Weer wat geleerd :mrgreen: k deed dat dus ook nooit, en idd ook altijd overal ijs bij in :oops: :mrgreen:

@Annaatje wrote:

@renzosmam wrote:
nee…altijd een diepvrieszakje erom doen…die orginele verpakking is niet om in te vriezen :shifty:




Is dat zo? Weer wat geleerd :mrgreen: k deed dat dus ook nooit, en idd ook altijd overal ijs bij in :oops: :mrgreen:




Nou ik doe het ook gewoon zonder zakje erin en hier geen ijs. Dus het kán wel…

Er zit blijkbaar water tussen je vlees, dat wordt ijs als je het invriest :wink: . Ga je gehakt maar eens bakken, moet je zien wat daar aan vocht af komt.

Misschien doe je teveel tegelijk in de vriezer ? Dan stijgt de temperatuur nogal.

@cathyanne wrote:

Er zit blijkbaar water tussen je vlees, dat wordt ijs als je het invriest :wink: . Ga je gehakt maar eens bakken, moet je zien wat daar aan vocht af komt.




Ja dat is bekend. De meeste supermarkten gooien veel water in gehakt en kip.

Gehakt kun je ook heel goed roerbakken zonder boter of olie.

als je teveel zuurstof in iets hebt… dan krijg je ook van dat ijs allemaal erin!!



hier worden restjes ook goed uitgeknepen zodat er geen zuurstof in zit!

:think: hm ik heb nog steeds geen idee waar het aan ligt; ga nu toch uit van een diepvries die gewoon aan vervanging toe is :roll:



Vriezer staat niet te koud, gewoon -18, dus dat is het ook niet helaas.

Teveel tegelijk: neuh… hooguit 2 kilo per keer, verdeeld over diverse lades.

't Is ook niet alleen bij het vlees trouwens, ook andere dingen hebben last van extra ijs :x



Cathyanne: water tussen het vlees zou kunnen, ‘goedkopere’ slagers als Arie de Knaller ( :mrgreen: toch?) voegen inderdaad water toe aan kip enzo. Of supermarkten dat ook doen weet ik eigenlijk niet… En als ik bv varkenshaasjes of stoofvlees bak zonder dat het in de vriezer is geweest, komt er eigenlijk niet abnormaal veel vocht uit.



Konijn: ik zorg er inderdaad ook áltijd voor dat er amper meer zuurstof in de zakjes zit, ‘knijp’ ze ook altijd uit ja. Maar zélfs in die druk-en-sluit zakjes zit ijs :evil:



:roll: nou ja, begin volgend jaar maar 'ns op zoek naar een andere vriezer…

Ik merk duidelijk verschil hoor bij vlees van de supermarkt of van een echt goede slager. En ook zo met kip.

mag je vlees uit de supermarkt wel invriezen?

dat komt toch al uit de vriezer :think:



-het mag als “vers” verkocht worden tot 1 jaar in de vriezer- :shifty:





wat ik bedoel is : dat verklaart het vocht IN het bakje…dat is condens van het ontdooien wat weer aanvriest :shifty:

edit twee: als het vlees alleen aan de oppervlakte bevroren is geweest is het nog tot daar aan toe, maar is het vlees bevroren geweest tot in de kern, dan gaat de bacterie groei tijdens het langdurige ontdooiproces door…en dat vries je dan weer in…tot in de kern…en dat moet dan weer ontdooien…



:think:

En een fabrikant bellen/mailen met je vraag?

Ik had t ook een periode… 1x door stroomuitval en daarna ook steeds… Ben eens op gaan letten hoe lang de deur open stond en hoe vakk… Dat was bij ons meer dan de bedoeling is… Daar let ik nu op en… Problem solved!!! (dus rubbers zou ook goed kunnen denk ik…)