Vlaggetje op fiets

Het valt me op dat mijn zoon van 4,5 jaar de enige op school is met zo’n oranje veiligheidsvlag op zijn fietsje. Dat brengt me op de volgende vraag.



Tot welke leeftijd is het gebruikelijk om zo’n vlaggetje op de fiets te houden?

ik heb geeeeeeeeen idee.

jan word binnen 2 weken 5 en heeft ook nog een vlag op de fiets.

ook hier zijn er weinig kids met zo’n vlag.

ik laat hem er ieg opzitten zolang hij op een 16 inch fiets fietst.



het gekke is; ik krijg van velen te horen wel slim dat hij die vlag op de fiets heeft, maar bij hun eigen kids doen z ehet niet.

zo is jan ook 1 van de weinigen die een fietshelm draagt,…

Een fietshelm zie je hier helemaal niet.

Die doe je hem altijd op, ongeacht hoe ver jullie gaan?

Onze zoon (3,5) en dochter (2) hebben ook een vlaggetje en fietshelm. Ze vinden het geweldig, vragen er zelf om.

yep !!

school is circa 2 km fietsen en ja hij heeft hem op

jan ook hoor.

zelf wil ik dat ding wel eens vergeten als we haast hebben.

maar dan herinnert jan mij er wel aan; hallooooo ik moet mijn helm nog op mama !!! :shifty:



hij zegt zelf ook; als ik val raakt mn hoofd de grond niet

Zolang ze zelf nog een vlag willen zou ik hem lekker laten zitten, schijt aan al die anderen hoor… :wink:

mee eens !!!

inmiddels is Jan 10 jaar en fiets hij ongetwijfeld niet meer met zijn vlag :lol: helm nog wel lang gedragen?



zo’n vlaggetje op de fiets, kan dat alleen als het fietsje een achterrekje heeft, of ook als het alleen een achterspatbord heeft zeg maar? van zo’n stoer fietsje?



(heus niet op kok gezocht naar dit onderwerp, kwam vast vanaf pagina 100 ofzo, maar via google ;))

Een vlag zit bij ons op de 12 inch fietsje.



Zoon heeft nu een grotere fiets 16 inch daar zit geen vlag op.



Mijn zoon en dochtertje dragen allebei een helm die vergeet ik ooit.

Behalve als ze zelf in de tuin fietsen dan.

@Amy82 wrote:

inmiddels is Jan 10 jaar en fiets hij ongetwijfeld niet meer met zijn vlag :lol: helm nog wel lang gedragen?



zo’n vlaggetje op de fiets, kan dat alleen als het fietsje een achterrekje heeft, of ook als het alleen een achterspatbord heeft zeg maar? van zo’n stoer fietsje?



(heus niet op kok gezocht naar dit onderwerp, kwam vast vanaf pagina 100 ofzo, maar via google ;))




Mijn dochter van 10 heeft geen vlaggetje meer, maar draag nog wel haar helm. Als enige, omdat ze dat veiliger vindt. Ik vind het stoer!

@Amy82 wrote:

inmiddels is Jan 10 jaar en fiets hij ongetwijfeld niet meer met zijn vlag :lol: helm nog wel lang gedragen?



zo’n vlaggetje op de fiets, kan dat alleen als het fietsje een achterrekje heeft, of ook als het alleen een achterspatbord heeft zeg maar? van zo’n stoer fietsje?



(heus niet op kok gezocht naar dit onderwerp, kwam vast vanaf pagina 100 ofzo, maar via google ;))




Menn nu moet ik ver terug denken…



Vlag volgens mij tot zijn 7e.

Vond hij zelf veiliger (zichtbaarder voor trekkers en vrachtwagens die daar reden)

Helm… heb ik gered tot zijn 6e.

Niemand had meer een helm op en die hij had was te klein geworden.



Lijkt mij wel kunnen, dan zet je hem vast op de wielmoer van het achterwiel