Vitamines

Ik heb een vraagje aan de dames hier.



Wij zouden graag een tweede kindje willen en zijn daar vanaf aug 2012 alweer mee bezig.



Nu eten we allebei vrij gezond , we bewegen vrij goed , ik ben zelfs al gestopt met roken …



We proberen verschillende standjes etc…



Nu is mijn vraagje , ik slik nu foliumzuur , Evasin. ( zijn hele kleine tabletjes )





Nu wil ik toch iets anders gaan proberen.



Ik heb nu de volgende op mijn lijstje staan :


  • Dagravit Mama en Baby


  • VSM Puur mama


  • Davitamon Mama Plus





    Wat is jullie ervaring met deze tabletten en hoe groot zijn ze ongeveer ( ik heb nogal moeite om grote tabletten weg te krijgen )

Die van Puur Mama zijn behoorlijk groot, meen ik me te herinneren. Grote ovale pillen van een centimeter bij een halve centimeter met een lichtgele ruwe buitenkant. Die kreeg ik alleen weg door ze door midden te breken en met heel veel water en een regelmatige kokneiging in te nemen. Terwijl ik niet zo’n problematische pillenslikker ben…



Maar op zich is het niet nodig om extra zwangerschapsvitaminen te slikken, hoor. Als je gezond leeft, regelmatig groente en fruit eet en je foliumzuur neemt, dan is het niet noodzakelijk. Zelfs tijdens de zwangerschap niet. Ik denk niet dat het invloed heeft op het zwanger worden. Maar als je je er goed bij voelt, moet je ze gewoon nemen.



Succes!

Ik heb de eerste twee geslikt, dat was goed te doen in ieder geval kleiner dan die derde maar ik ben wel een makkelijke pillen slikker. Volgens mij kun je via google ook plaatjes van de pillen zelf vinden.



Ik ben het wel eens met Jippie dat deze pillen je niet gaan helpen bij het zwanger worden helaas. Als je gezond en gevarieerd eet, zijn deze pillen alleen geldverspilling :frowning:



Ben je al met temperaturen en/of ovulatie testen bezig?



Stom he zo lang wachten, ik ken het gevoel hoor!

@Marlous ja ik heb al ovutesten gebruikt en heb al templijstjes liggen.



Bij onze dochter zijn we 22 maanden bezig geweest , ook allerlei onderzoeken gehad, maar die onderzoeken waren allemaal goed. Toch in maand 22 spontaan zwanger geraakt. Dus vriendlief wil het gewoon nog even aankijken…



Ik heb wel een aardige regelmatige cyclus.

Ik slik nummer 2, ze zijn net zo groot als een paracetamol ongeveer.

Ik moet ze echt met veel water drinken want ze blijven vaak hangen in mn keel haha

Ik slik ze ook meer onder het mom van baat het niet dat schaadt het niet voor de extra. Vorige keer toennik zwanger wilde worden had ik van te voren alleen foliumzuur geslikt en toen ik zwanger was pas dit soort pillen



edit: sorry ik zie nu pas dat nr 2 mét visolie is, die ik bedoel zijn zonder visolie. ik heb ze ook met visolie geslikt maar dan zijn ze behoorlijk groot!

Ennuh je bent 1 dag overtijd zie ik :angel:

Klopt Teun , als er vrijdag nog geen ongi is dan ga ik testen. Vrijdag zit ik op dag 32. Mijn langste cyclus ooit was 31 dagen…



Iedereen vast bedankt voor de tips !

Spannend Tijgertje! mIJN DUIMEN DRAAIEN VOOR JE!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray:

Memmie zie topic oktoberstoppers 2008 :wink:

Gefeliciteerd :inlove: :inlove:

Dank je Marlous !

Gefeliciteerd :inlove:

Dank je Teun !