vitamine k

discussie hier :mrgreen:

Manlief vindt dat dat gewoon in bv hoort te zitten :lol: (want alles zit toch in bv en toen davitamon nog niet bestond in eh de middeleeuwen was bv ook goed aldus manlief) denkt dat het een verkooppraatje is. Ik weet het niet. Wie wel?

Zit wel wat in wat je man zegt ja! Tegenwoordig kun je er niet meer op vertrouwen dat dingen verkocht worden omdat het echt ‘nodig’ is, maar word het 9 van de 10 keer verkocht voor het geld.

Geweldig zo’n partner die zo bv-minded is :thumbup: :smiley:

Inderdaad, moedermelk bevat alles wat een baby nodig heeft voor een gezonde groei en ontwikkeling, ook vitamine K. Colostrum is rijk aan vitamine K. In rijpe moedermelk komt deze vitamine vooral in de vettere melk voor. Bij een optimaal borstvoedingsbeleid, dus echt zeer frequent en goed aan de borst, krijgt een baby in principe voldoende vitamine K binnen. En daar wringt dus vaak de schoen, want ons borstvoedingsbeleid laat helaas nog meer dan eens te wensen over…

Een jonge baby heeft vitamine K nodig voor de bloedstolling. In het verleden is het eens gebeurd dat er baby’s (ik weet de cijfers niet precies) zijn overleden aan de gevolgen van vitamine K-tekort. Daarom is nu het standaard advies om alle baby’s de eerste drie maanden deze vitamine bij te geven (bij bv door te druppelen en in kv als extra toevoeging).



Deze artikelen vind je misschien nog wel interessant om te lezen:

Bv.com-Extra vitaminen

Bv.com-Nieuwsbericht vitamine K

Tja ik heb het ook gewoon gegeven, de vitamine K. Dat verhaal over doodbloeden vond ik zo eng… bah! Vit. D is wat anders, die gaf/geef ik niet, ze komen genoeg buiten.



Is Salome al goed gegroeid op jou melk?