Vitamine K en D moet je toch extra geven als je borstvoeding geeft, moet je daar meteen mee beginnen zodra je BV geeft ? want dan kan ik vandeweek even dat halen bij de winkel
K krijgt je kindje eerst een prik mee na de geboorte en geloof dat je dan op dag 8 moet beginnen met druppen… en D nog iets later.
Hier kopen we het gewoon pas in de kraamweek.
Oh ja bij de D wel opletten dat je de goeie meekrijgt. Bij de jongste gaf ze eerst die vanaf 1 jaar met citrussmaak… viel ons alleen op omdat hij onze eerste niet was, maar citrus is het echt nog niet voor zo’n kleintje.
oh ja volgens mij krijg je voor de vit. K een receptje van de VK of gyn.
geen recept gehad voor K, kan je gewoon bij de drogist halen.
indd pas in de kraamweek doen :thumbup:
oke thnx meiden
ik had het al wel in huis (ik was nog niet in staat om boodschappen te doen en om er nu iemand anders voor te gaan sturen terwijl je toch al weet dat je het nodig gaat hebben) en hier kreeg Junia gewoon vanuit het flesje haar k net nadat ze geboren was dus geen prik…
Veron heeft toen ook geen prik gekregen hoor…
grts patricia
Ik had al in huis voor ik bevallen was… hoefde ik dat nadien niet te doen
maar hier zou ook niet erg zijn geweest als ik het niet gedaan had want we hebben hadden apotheek op de hoek van de straat :mrgreen:
Ik heb het ook alvast in huis gehaald.
Is gewoon bij de drogist verkrijgbaar.
Wij hadden het ook gewoon in huis en vanaf dag 8 gaven we zowel vit K als vit D druppels. Vitamine K is dacht ik tot en met 3 maanden en vit D langer 4jaar dacht ik.