Vitamine K & D

Omdat mijn tweeling vanaf het begin af aan slecht aan de borst dronken, ben ik gaan kolven. Op deze manier krijgen ze toch de borstvoeding binnen. In het begin had ik te weinig voor volledige voeding met BV, dus werd het aangevuld met KV.



Ze krijgen nu voor het eerst meer BV dan KV, dus ik moet met de vitamine K & D gaan druppelen. Wat een gevecht is dat :? . Nou vraag ik me af mag ik de vitamine druppels ook door de voeding in de fles doen ?

Dat lijkt me in ieder geval veel makkelijker :mrgreen: .

Ik weet niet of het door de fles mag, ik doe het altijd op een theelepeltje en giet het dan zo haar mondje in zeg maar. Gaat van het begin af aan heel goed zo.

Ik doe 't ook zo (op een plastic lepeltje), maar idd 't is wel 'n beetje 'n gevetkees. Kai is er ook niet zo dol op (ik vind 't overigens ook niet bepaald lekker… :? )



Maar of 't door de FV mag, weet ik niet. geef namelijk volledige bv. Maar de verpleegkundige van 't CB zal dat wel weten, hoor!



Succes!

mag wel door de fles maar kijk uit daar mee. Zodra ik mischa iets door een fles deed hoefde hij die fles niet meer.

op een lepeltje naar binnen gieten is het makkelijkste volgens mij.



Succes!!

Ze krijgen nu voor het eerst meer BV dan KV, dus ik moet met de vitamine K & D gaan druppelen.


MOET helemaal niet hoor :wink: Er zijn als het goed is al een paar topic over waarin staat uitgelegd dat je bij borstvoeding niet per se K & D bij hoeft te geven, als ze maar genoeg vette achtermelk binnekrijgen en als ze maar genoeg buiten komen.
Bovendien vul jij nog aan met KV waar het al inzit, dus ik zou me in elk geval niet al te druk maken. Ik zou trouwens geen reden kunnen bedenken waarom het niet in de fles gedruppeld zou mogen worden... maar dat kun je altijd even navragen!

Mij is aangeraden om t niet door een fles te doen, aangezien t vaak een beetje olieachtig is, en je dan grote kans hebt dat t tegen de wanden van de fles zit en dat de baby t dus niet opdrinkt. Maar misschien heb jij K en D niet op oliebasis?