vitamine D

Tot wanneer geef je extra vitamine D? Ik dacht namelijk tot 4 jaar, maar nu staat er op het flesje tot 3 jaar.

dacht ook tot 4…

Cb zei al tegen mij paar weken terug dat ik nu Katie vitamine D moest geven nu ze geen opvolgmelk meer krijgt… maar vroeger kreeg ik het ook niet :think: En ben er niet slechter op geworden :eh:

Ik zal morgen wel ipv druppels pilletjes halen die ze lekker kan sabbelen! Maar raar dat alles nu anders is dan paar jaar terug…

Vroeger rookten zwangere vrouwen ook en ze dronken alcohol. Was toen ook heel gewoon. Niet dat dat te vergelijken is met wel of geen vitamine D geven. Maar nu is er zoveel meer bekend. Dus dat iets vroeger ook niet gedaan werd, lijkt me geen reden om het niet te doen. :wink:

Volgens mij moet je vitamine D geven tot 4 jaar. Pas geleden was ik bij het CB en daar werd me gevraagd of ik nog vitamine D geef. Ik moet zeggen dat ik het wel steeds minder geef. En op dagen dat onze meid veel buiten speelt, geef ik het helemaal niet. Dus ik ben het al wel aan het afbouwen.

Ik denk dat het moeilijk wordt om er dagelijks een pilletje in te krijgen, of ze moet ze al heel erg lekker vinden. De druppen kun je samen met een lepel yoghurt of voeding geven. Ze merkt er niks van en jij weet zeker dat ze het binnen krijgt.

Altijd leuk.

Hoorde dit ook een jaar terug. Eli krijgt dus af en toe nog,maar heel eerlijk, vergeet het ook met regelmaat.

Mijn verweer was dat ze naast het buitenspelen ook een kauwvitamine krijgen (soms) waar D. in zit.

CB arts moest even gaan opzoeken hoeveel D. daar in zat,want dat wist ze niet eens.

Het blijkt 25% te zijn. Niet genoeg,maar hij leeft ook niet in een donkere kelder natuurlijk.

Moet het eigenlijk wat vaker doen,maar twijfel er niet over dat wij de enige zijn die het na de 3 jaar niet standaard meer doen. Bij Jo wisten we het niet eens…

Wij vergaten het dus aan het begin heel erg vaak :shifty: Pas sinds we het 's avonds geven net voor het slapen en tandenpoetsen gaat het goed.

Wij geven het hier ook tot vier jaar, smorgens ligt het op haar ontbijtbordje en ik kan het niet vergeten want anders vraagt ze er zelf wel om :smiley:

Wij geven extra vitimine D, met somber weer (herfst, winter, soms lente), omdat als je elke dag naar buiten gaat (met zon), neemt hun lichaam ook vitamine D op, dit werd ons ook aangeraden door het CB, ook als hij ziek is krijgt hij extra, of die dag niet buiten komt.

Ik moet zeggen dat ik het al heel lang niet meer geef…dacht er toevallig van de week aan of het nog nodig was :oops:

Ik ben ook zo’n slechte mama wat dat betreft… ik vergeet het ook de helft van de tijd… Met dit weer zijn ze genoeg buiten.

Ge;lukkig, dan ben ik niet de enige… :oops: Ik vergeet het dus ook regelmatig, terwijl het bij de medicijnen van mijn jongste ligt, die ze tijdens het eten moet innemen, kleine moeite om die vit.D pilletjes ook even te nemen zou je denken… :shifty:

Ach, ze krijgen het als ik er aan denk, en anders niet! Ze komen iig wel elke dag buiten, zelfs als het regent. Regenlaarsjes aan en stampen maar in de plassen :inlove:

Als je voldoende (een halfuurtje is al genoeg) buiten komt en gezond eet is het al genoeg, als je een lichte huidskleur hebt. Donkere kindjes schijnen vaker een tekort te hebben, maar wij hebben het dus volgens mij echt nooit bijgegeven, misschien toen ze heel klein waren dat weet ik niet meer.