Vitamine D

Oke, I’m confused… :doh:

Ik ben begonnen met BV, dus had vitamine K en D in huis.

Toen we de overstap maakten naar FV, had ik even nagevraagd hoe dat nu zat met de vitamines, aan de wijkverpleegkundige (die even de intake kwam doen voordat we ons eerste gesprek op het CB hadden), en die vertelde dat alleen de vitamine K niet hoefde, maar de D wel.

Ik meende zelf altijd dat ze beide niet hoefden, maar wist het niet zeker dus nam gewoon aan wat zij ons vertelde, en dacht dat ik het zelf wel verkeerd had gedacht.

Maar nu kwamen we vandaag dus bij het CB, en hadden het gesprek met de arts, en zij vertelde dat de D niet hoefde, en was nogal verbaasd dat dit ons verteld was.

Ik zeg ook nog met mijn stomme kop dat de VK dit had gezegd, omdat ik er pas later vandaag op kwam dat het de wijkverpleegkundige was…

We hebben in onze kraamtijd zoveel gezichten gezien dat ik het even niet meer wist…

Maargoed, ik heb dus even op internet zitten zoeken, omdat ik toch wel wil weten hoe het nu écht zit, en daar staan ook nogal wat tegenstrijdigheden op.

Onder andere dat vitamine D niet hoeft, de ander zegt als je onder de 700 ml voeding per dag geeft, en weer een ander zegt als je minder dan 300 ml voeding per dag geeft.

Dus dat zijn in totaal al 4 verschillende antwoorden: Wel, Niet, onder de 700 ml en onder de 300 ml.

En nu weet ik het dus helemaal niet…

Ik zelf denk niet, maar dat komt omdat ik dat in eerste instantie al dacht.

Maar zeker weten doe ik het dus niet.

Onze kraamphulp heeft ook gezegd dat je beide vitamines alleen hoeft te geven als je borstvoeding geeft. Op het CB hebben ze nog nooit ergens naar gevraagd of het erover gehad. Volgens mij hoeft het pas als je beneden de 300 ml per dag zit.

na mijnw eten hoef je bij BV geen Vitmanine D bij te geven…Bij kunstvoeding is het zo dat wanneer je onder de 300CC aan KV komt, je wel vitamine D moet bij geven…

Bij bv moet je K de eerste 3 dacht ik maanden geven.

En D tot 4 jaar dus ook doorgaan als je met de bv stopt.

Bij fv hoef je niet de K en de D niet te geven.

De k sowiesoo niet en de D niet zolang je het toegewezen flessen bij de aangewezen leeftijd geeft.

Bij bv moet je K de eerste 3 dacht ik maanden geven.

En D tot 4 jaar dus ook doorgaan als je met de bv stopt.

Bij fv hoef je niet de K en de D niet te geven.

De k sowiesoo niet en de D niet zolang je het toegewezen flessen bij de aangewezen leeftijd geeft.

Hoi

Hier ook een kraamhulp die vitamine D door de FV deed…ik wist niet beter dus heb braaf 5 druppeltjes per dag door de FV gemengd.

Tot ik met 8 weken op het CB te horen kreeg dat dit absoluut niet de bedoeling was :wall: Volgens de arts was het niet schadelijk, want teveel plaste ze netjes uit…

Daarna ben ik er maar meteen mee gestopt.

ik ben ook gestopt met het geven van k en d toen ik oevrging op volledige flesvoeding alleen werd bij mij door het cb gezegd bij 400 ml per dag

Oke het officielle antwoord van onze organisatie.

bij alle kindjes van 0-5 jaar geef je vitamine D, behalve kindjes die meer als 300 cc zuigelingen of opvolgmelk krijgen.

Alle kindjes van 0-13 weken krijgen vitamine K, behalve de kindjes die meer als 300 cc flesvoeding krijgen…

Je hoeft geen K en D te geven ! D hoeft pas als je overstapt

op gewone melk zo rond de 1e verjaardag.

Dit was bij mijn dochter de info en nu bij mijn zoon ook.

Nog steeds niets veranderd in een paar jaar tijd.

Hier hadden we ook dat probleem… KH zei wel geven, dus netjes iedere dag gegeven, kom ik maandag op cb blijkt het niet nodig… Erg verwarrend allemaal