Vitamine D

Hello

Ff een vraagje…

Volgens mijn kraamverzorgster moest ik Isa na 2 weken vitamine D geven…Wat ik dus trouw doe iedere dag (5 druppeltjes per dag door de voeding)

Nu las ik op het pak Friso dat dit eigenlijk niet hoeft :think:

Hoe doen jullie dit??? Wel of niet…en zou teveel vitamine D schadelijk kunnen zijn??

Alvast bedankt (waar je toch allemaal niet onzeker over kunt zijn hè…)

In mijn " voedingsboekje" van de Yunio staat:

Aanvulling bij zowel borst- als flesvoeding:

Vitamine B:

Bij 500 ml of meer volledige zuigelingenvoeding geen aanvulling, voor kinderen met een donkere huidskleur 5mcg.

Bij 250-500 ml volledige zuigelingenvoeding 2,5 mcg, voor kinderen met een donkere huidskleur 7,5 mcg.

Bij minder dan 250 ml volledige zuigelingenvoeding 5 mcg en voor kinderen met een donkere huidskleur 10 mcg

Vitamine K:

Bij twee of meer flessen volledige zuigelingenvoeding is toedienen van vitamine K niet nodig.

vitamine b??? nog nooit van gehoord (jawel natuurlijk, maar niet om dat je kind erbij te geven)…

Ik gaf d en k, en gaf bv. Heb altidj begrepen dat de flesvoedingsfabrikanten die vitamine al toevoegen aan de melk, dus dat je bij fv helemaal niets hoeft bij te geven.

edit: ik zie nu je omschrijving, over kindjes met donkere huid, heb je het niet toevallig over vitamine d?

Hier pas vitamine D moeten geven als ze grotendeels van de flesvoeding af zijn.

Je hoeft geen Vit D extra te geven bij flesvoeding. Pas als je overgaat op gewone melk is dit nodig ( 5 druppels per dag)

Als je overgaat op gewone melk hoef je alleen vitamine D te geven als als hij minder dan 300 ml kv krijgt

Ok, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik leg dat flesje vitamine D dus maar weer in de la…

Ze krijgt nl. volledige FV, 5x 140cc

Wat is dit forum toch ideaal!

@mayo28 wrote:

Volgens mijn kraamverzorgster moest ik Isa na 2 weken vitamine D geven…Wat ik dus trouw doe iedere dag (5 druppeltjes per dag door de voeding)

wat een raar advies ....maar goed, alles is al gezegd dus ik hoef het niet nog eens te vertellen dat het pas hoeft als je van FV overstapt op
gewone melk met 1 jaar.

Hoi

Ben deze week op het CB geweest…en Vitamine D hoeft dus inderdaad absoluut niet bij volledige FV!!!

Foutje van de kraamzorg…