vitamine D druppels..

Hallo,



Weten jullie hoe het nou zit met het geven van vitamine D druppels?



Thijmen zit nu rond de 500 ml aan fv op een dag…Ik wist niet anders dan wanneer dat nog minder wordt ik vit D moet gaan bijgeven…

Ik heb dit bij mijn andere 2 kids ook gedaan tot hun 3de jaar en daarna gingen we over op de kauwtabletten…



Nu was ik vorige week op het consultatieburo zegt de wijkverpleegkundige ineens dat dat niet hoeft? Ik vroeg ook nog of het wel moet wanneer er nog een fv af gaat…Ook dan hoefde dat niet…Deze mv was een invaller voor de verpleegkundige die ik anders altijd heb…die mij toen altijd zei dat dat wel moest…

Ik weet even niet meer hoe het zit…



Iemand?



Alvast bedankt!

bij ons op het kdv zeggen ze ook dat het niet hoeft. dat het een fabeltje is, maar het fijne weet ik er ook niet precies van.

Pas als je minder dan 300cc flesvoeding geeft moet je vitamine D geven.

In principe is dat tot het vierde jaar maar ik moet zeggen dat ik in de zomermaanden een stuk minder secuur ben omdat de kindjes dan genoeg in het daglicht komen :slight_smile:

:shifty: :shifty: Ik heb het uberhaubt nog nooit gegeven.

Maar ik vind dat die druppels het daglicht vervangen een onzin praatje plus dat er een onderzoek is geweest tussen kindjes mét en zonder vit d daar was nauwelijks verschil, dus ik zorg dat de kindjes elke dag buiten komen en in de zomer laad ik ze op voor de winter 8)



Maar het is persoonlijk, je kunt altijd ook je apotheek om advies vragen :thumbup:

ik geef dave gewoon vanaf zijn 1e verjaardag al een vitamine pilletje :mrgreen:



druppels had ik wel…maar vergat ik altijd :roll: … dave vergeet zijn pilletje niet :mrgreen: papa heeft ook vitaminepilletjes…dus samen elke ochtend een pilletje slikken ( vast een mannen ding…)



maar voor de kleine heb ik geen idee wanneer je dat eventueel zou moeten doen… als je het al doet…

neem aan dat je kinderen lekker buiten spelen als het weer het toelaat…

of dat je lekker even gaat wandelen? krijgen ze ook genoeg van binnen hoor :mrgreen:

lees nu bij mamavraagjes dat de CB nu adviseert om het dubbele te geven…



Nou ik heb nog niets gehoord van de CB…

Ik heb echte buitenkids, maar ondanks dat kregen Ruben en Esmee hun vitamine D toen wel altijd op advies van het cb…

En ook nu krijgen ze elke dag nog zo’n kauwtablet van davitamon…



Thijmen krijgt iig nog boven de 300cc melk…daarna ga ik gewoon weer de druppels geven…Vind het toch raar dat het ineens niet meer hoeft terwijl het eerder anders werd geadviseerd…



Dank jullie wel voor jullie antwoorden!