vitamine d druppels..

Hoe zit dat ook alweer , Rianne is nu 1 jaar , en dan “moeten” ze vitamine D druppels hebben toch , maar ze krijgt nog 2 flessen opvolgmelk ( totaal 375 ml ) , zijn die druppels dan ook nog nodig?

Nope, als je het al gaat doen dan is het pas als ze gewone melk gata drinken.

De meningen zijn er verder over verdeeld. Zelf heb ik de keuze gemaakt het alleen in de herfst/winter te geven…

Wat ik heb begrepen is het wanneer ze gewone melk krijgen.

Tot de leeftijd van 4 jaar zeiden ze hier laatst op het CB.

Ach, hier is het routine geworden. Elke ochtend in de thee. Dan is het maar een kleine moeite. Dus we doen het gewoon het hele jaar door.

nee, vanaf 300cc opvolgmelk hoeft het niet… als je daaronder komt wel…

Hier gaat het nog trouw elke ochtend door de pap…

zo gauw je minder als 300 cc opvolgmelk gaat geven ga je 5 microgram vitamine D per dag geven en dit tot en met het 4e levensjaar.

hmmm :think: CB hier zei dat het niet meer hoefde omdat ik van bv over was gegaan op kv :think:

Het hoeft alleen als je kind minder dan 300 ml opvolgmelk (er staat dan nr. 2 op het pak) krijgt. Je geeft een kind pas opvolgmelk als hij ouder is dan 6 maanden, tot die tijd krijgt hij nr. 1 melk. Als een kind meer nummer 1 melk dan bv krijgt, heeft hij volgens ons cb geen extra vitamine D nodig.

eerlijk? heb het nooit gegeven :think: … mmmm alweer wat verandert dus in 6 jaar tijd :lol: :lol: :lol:

ga het nu dan ook niet doen als juul gewoon strakkies met de pot mee gaat eten en ze eet goed vind ik het ook een tikkie onzin… :think:

@jacsansil wrote:

ga het nu dan ook niet doen als juul gewoon strakkies met de pot mee gaat eten en ze eet goed vind ik het ook een tikkie onzin… :think:

Vitamine D wordt vlak onder de huid aangemaakt onder invloed van zonlicht. Bevordert opname van calcium, mineralen en fosfor en is

belangrijk voor de opbouw van sterke botten.

Vitamine D bevordert de opname van calcium en de opbouw van de botten. Wanneer vitamine D ontbreekt, verlopen deze processen trager, hetgeen resulteert in rachitis (Engelse ziekte, een skeletafwijking) bij kinderen en verweking van de botten (osteomalacie) bij volwassenen. Een tekort aan vitamine D kan osteoporose veroorzaken. Osteoporose is botontkalking die op latere leeftijd optreedt en die vooral bij vrouwen de kans op botbreuken verhoogt. Studies bij oudere vrouwen tonen aan dat extra vitamine D, aanvullend op de dagelijkse voeding, het risico op botbreuken verkleint

Als je kind niet super veel nog buiten komt kan het toch geen kwaad om

het wel Vitamine D druppels te geven? Baat het niet…

nou huh… ik neem toch aan dat je echt wel elke dag minimaal een half uur met je kind buiten komt?

hoe klein ze ook zijn en in welk jaargetijde dan ook(ik liep met een 4 dagen oud beebje midden in januari al heerlijk te wandelen hoor)

dus nopes … ik ga het niet doen maar wat een ander doet moet je lekker zelf weten natuurlijk :mrgreen:

elke dag een half uur hoeft nog niet eens volgens mij (totaal 2 uren per week is genoeg meende ik)…

hier in Engeland heeft werkelijk waar nog nooit iemand ook maar iets gezegd over vitamine D druppels en t staat ook in geen enkel boek wat ik heb gelezen.

Ik geef t dus ook niet en ben dat ook niet van plan… (geef BV trouwens)

hm… waarom zou Engelse ziekte eigenlijk Engels heten… misschien toch die druppies die niemand hier krijgt? naaah, vast niet :think:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: marijn jij grappen maker :naughty: :lol:

heb t even opgezocht, was wel nieuwsgierig :slight_smile:

maar t is omdat de ziekte veel voorkwam in Engelse steden (vooral Londen), doordat daar zulke hoge gebouwen kwamen, dat de zon er niet meer kon schijnen op de straten