Vitamine D blijven geven bij combi?

Als ons jongste ventje 6 maanden is (volgende week dus al!! :shock: ), dan heb ik hem 6 maanden uitsluitend BV gegeven :inlove:



Ik moet eind aug. weer gaan werken en wil dan liever niet kolven, dus ik ga de voedingen overdag vervangen door KV en starten met groente/fruithapjes.



Nu krijgt hij nog elke dag vitamine D druppeltjes.

Moet dat ook nog als ik BV ('s morgens en 's avonds) combineer met FV en groentehapjes (overdag)?

Of zou hij dan uit de FV en groente/fruit voldoende binnen krijgen?

zou het even navragen bij het CB/ K&G.



Vanaf een bepaalde hoeveelheid kv hoef je geen druppels bij te geven, maar of je daar komt met een half/half situatie zoals bij jullie straks dat weet ik niet.



Minder druppels zal sowieso kunnen.

@mamaMarije wrote:

zou het even navragen bij het CB/ K&G.


:thumbup:
Hihi, wat leuk dat je dat benoemt :-*

Ik moet volgende week naar K&G, maar misschien dat er hier iemand is die dat ook al weet... wil graag alles goed voorbereid hebben :shifty: :oops:

ach ja van jou weet ik dat je een export hollander bent (dan wel import belg :lol: ).



En tja… vaak heb ik bij het CB zoiets van ‘ene oor in andere oor uit’ omdat de adviezen redelijk vaak in mijn ogen nogal dubieus zijn… maar juist met zoiets zou ik mijn vraag dan wel gewoon daar weer neerleggen, want dat soort feitjes zijn ze dan vaak weer enorm goed in (ze houden er namelijk zo lekker van cijfertjes, die zijn zo mooi concreet… in tegenstelling tot kinderen :mrgreen: ).



En alweer bijna een half jaar pffff.

Die van mij nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet hoor :shifty: .

Ik ben laatst bij CB gweest, en nu geld het advies dat alle kinderen van 0 tot 4 jaar vitamine D moeten hebben ongeacht het soort voeding :think:

Werd er duidelijk op geattendeerd, omdat ik aangaf dat ik het aan het afbouwen ben.

Marieke hoeveel voedingen worden dat?

Dus hoeveel flessen + cc?

Riley kreeg met 500cc KV geen vitamine D meer, daaronder wel.

Ze adviseerden mij inderdaad ook: zodra je minder dan 500ml kv geeft vitamine D bijgeven, gewoon de normale hoeveelheid.

Boven die 500 ml hoef je niks bij te geven.

Bij Noa was het per 100 cc kv 1 druppel vitamine minder…



Anne Lynn is morgen ook al een half jaar!!!

Maar ik kan het nog niet… moet eigenlijk ook gaan afbouwen, maar ze vindt het zo lekker… Nog maar 3 weken en dan moet ik ook weer gaan werken…