Vitamine a in Dagravit

Hallo iedereen!

Ik slik Dagravit omdat wij bezig zijn zwanger te worden. Dagravit bevat vooral foliumzuur en Metafolin. Nu heb ik eens ergens gelezen dat teveel aan vitaminen a niet goed is voor het kindje tijdens de zwangerschap. Nu zit er wel vitamine a in deze pillen. Omdat ik geen idee heb hoeveel vitamine a ik zelf al dagelijks binnenkrijg, weet ik niet of het nu goed of slecht is dat ik deze pillen slik. Kan ik beter overgaan op gewoon alleen foliumzuur? Is vitamine a echt niet goed?? Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en dat jullie mij antwoord kunnen geven!

Alvast bedankt!

Groetjes, Hanneke

Als je al bezig bent met zwanger worden is het het verstandigst om alvast over te gaan op de multivitamines voor zwangeren. Daarmee voorkom je dat je teveel Vit A (en andere vitaminen die je in aangepaste dosering zou moeten krijgen) binnenkrijgt.

Je hoeft er dan verder niet meer bij na te denken of het wel goed zit en je kunt ze gewoon door blijven slikken als je zwanger bent eenmaal. :thumbup:

Bedankt voor je antwoord!

Dagravit is voor een gezonde zwangerschap en een goede ontwikkeling van de baby (ook tijdens de borstvoeding). Tenminste… dat zegt de verpakking!!

Iemand anders die hetzelfde slikt??

Groetjes, Hanneke

Ah de Femnatal variant bedoel je??

Die kun je gewoon blijven slikken hoor. Je eigen intake vitamine A kun je misschien kijken op de site van voedingscentrum.nl?

Daar staat geloof ik wel ergens een lijstje van voedingsmiddelen (zoals lever en vruchtdranken met toegevoegde vitaminen) met Vitamine A erin.

Houd je het een tijdje bij of je maakt een lijstje voor op je koelkast eh voila krijg je meer inzicht in je intake.

Vitamine A zit geloof ik ook nog een verschil in de vorm…betacaroteen (zoals in worteltjes puur natuur) is prima, maar een andere vorm ervan schijnt weer minder goed te zijn.

Femnatal zal vast en zeker goed zitten met zijn dosering. :thumbup:

Ik heb net ff op het doosje van femnatal gekeken maar daar zit geen vit A in.

Ik weet dat vit a alleen slecht is als het uit vlees komt dus niet de plantaardige stoffen waar het inzit zoals groente en onderandere boter dat kan dus geen kwaad.

Ik slik ook dagelijks 1 tabletje Dagravit Mama & Baby. Zolang je maar 1 tabletje per dag neemt, zul je volgens mij geen overdosis vitamine A binnenkrijgen hoor. Ik maak me daar tenminste niet al te druk over.

Liefs,

Marlia

misschien is het vitamine A in de vorm van betacaroteen? Dat is geen echte vitamine A, maar kan in je lichaam worden omgezet tot vitamine A, naar behoefte en krijg je zodoende dus niet teveel van binnen…

Dit is dezelfde “vitamine A” als ook in worteltjes enzo zit

zoals francis al zei: alleen dierlijk vitamine A is slecht (zoals in lever)