Visolie-capsules.... hoe geven?

Ik heb voor Arwen van die visolie-capsules gekocht, van de HEMA. Deze zijn geschikt voor kinderen vanaf 1 jaar. Ze moeten bij de maaltijd ingenomen worden, de eerste 12 weken 3 x per dag 2 capsules. Maar hoe geef je die krengen? :? Ik vind ze nog redelijk groot en ben bang dat Arwen erin stikt. Misschien ongegrond, want ze zijn geschikt voor jongere kinderen, maar ik vind het toch maar eng. Er staat op dat je de inhoud van de capsules ook door de voeding kan doen, maar dat lijkt me een beetje lastig bij een boterham! Graag tips!!!

Hoi,

Dion en Ruben krijgen al sinds lange tijd visolie (MorDHA - Mini-IQ, zeer goede kwaliteit). Wij maken ze met een scherp mesje kapot en geven het vervolgens door de yoghurt. Het is belangrijk dat het koude voeding is, anders kan de visolie oxideren.

Ik kan MorDHA - Mini IQ overigens zeer aanraden. Deze fabrikant maakt een van de beste visolie ter de wereld. Extreem zuiver (geen PCB’s, zware metalen en andere onzuiverheden), op een milieuvriendelijke manier gezuiverd en 75% Omega-3 gehalte, waarvan het overgrote deel in DHA. (DHA is het belangrijkste t/m 4 jaar. DHA zorgt voor de ontwikkeling van de hersenen. Na 5 jaar is EPA belangrijker, voor de werking van de hersenen). Door deze hoge concentratie is ook slechts één capsule noodzakelijk per dag. Niet iedere visoliecapsule heeft deze uitzonderlijke kwaliteit. MorDHA - MiniIQ wordt overigens gefabriceerd door Minami Nutrition, een Belgisch bedrijf. Via o.a. de webshop Visolieplein is deze te bestellen. 60 capsules (in doordrukstrips) kosten EUR 19,95. Maar slechts één capsule per dag is noodzakelijk, door de hoge concentratie Omega-3. Dit is overigens geen reclame, puur m’n eigen bevindingen en wat mijn kinderen krijgen.

Succes!

Groeten,

Monique

vera ik geef thijs ook visolie maar dan in de vorm van een drank!

ook gekocht bij de hema en deze hoef ik maar eens per dag te geven.

vond capsulles niet makkelijk :wink:

het zijn zeker vloeistof capsules wat ik begrijp?

gewoon door prikken/knippen en met een beetje yogurt of appelmoes geven.

Dank jullie voor de reacties!

De eerste 12 weken moet je ze 3 x per dag geven, dus het gaat me met name om bij het boterhammetje, maar misschien moet ik ze dan idd maar in de melk doen… :think: Vind het ook zonde om deze pot nu weg te gooien.

Mees heeft ze met tutti frutti smaak en bijt ze kapot en vind ze lekker,bij amy deed ik het gewoon op 1 hapje vla,lijkt me beter dan door de melk.