Virusscanner Avira

Vanwege een conflict tussen mijn Avira en Itunes, heb ik tijdelijk Avira van mijn laptop gehaald.

Nu probeer ik Avira er weer op te zetten, en dit weigert hij.

Na downloaden van het avira-programma, loopt hij bij installatie een aantal stappen door tot hij komt bij “removing old installation”.

Dan krijg ik de melding: “Setup could not determine the feature control file or was not able to read it correctly”.

Als ik de zoekfunctie van mijn laptop gebruik, vind ik geen enkel bestand terug wat maar met Avira te maken heeft, alles lijkt verwijderd.

Echter als ik naar configuratiescherm -> programma verwijderen ga, dan staat Avira nog steeds in de lijst.

Wil ik hem uit deze lijst verwijderen, dan lukt dit niet en geeft hij weer de melding: “Setup could not determine the feature control file or was not able to read it correctly”.

Ik snap er dus niets meer van! :roll: :twisted:

Heeft iemand een helder licht die hij/zij kan ontsteken voor mij, voor ik mijn laptop in de hoek gooi? :angel:

Alvast dank!

Misschien heje hier iets aan?

http://www.avira.com/en/support-download-avira-antivir-removal-tool

Helaas Ruud… Er zingen hier nog geen engelen! :wink:

Ik heb die removal tool laten lopen, is ruim 2 uur bezig geweest, maar nog kan het niet geinstalleerd worden.

Ik zat nog eens te bladeren, en ik vond bij Program Files nog een map van Avira.

Raar dat zowel de zoekfunctie als de removal tool daar aan voorbij gaat :think:

Maar ik kan de map ook niet verwijderen, daar heb ik volgens hem geen permissie voor! :think: :naughty: :snooty: :mrgreen:

Hoe heb je in eerste instantie Avira verwijderd? Wel netjes via start configuratie scherm enz?

Ja, dat heb ik netjes gedaan! :thumbup:

Overigens heb ik al wel 10x nieuwe virusscanners verwijderd/geinstalleerd, dus helemaal onervaren ben ik niet. Maar ja, toen deed hij netjes wat ik vroeg.

Nu het niet werkt, houdt mijn kennis op :roll: 8)

Ik heb nog even gegoogled en ik lees weinig goeds over Avira… Misschien gewoon ee nandere gratis scanner er opzetten meestal verwijderen die eerder geinstalleerde antivirus software.

Ik lees ook verhalen dat Avira zelf “spyware” is ipv Antivirus. (ik kende het ook niet)

Ik zou AVG eens proberen in combinatie met malware bytes.

Ik heb die Avira gekocht op aanraden van een vriend die zelf in de software/computerbusiness zit… :shifty: :lol:

Ik ga je tips opvolgen, thanks! :-*

Dan zal dat wel een andere Avira zijn dan wat ik vond :slight_smile:

Ik heb de Avira Premium Security Suite, en heb net verlengd voor 3 jaar :lol: :lol: :lol: (hebben bedrijf aan huis, dus heb nog een versie voor 3 pc’s afgesloten ook, geen kosten bespaard, zeg maar!)!

We hebben hem ook al 3 jaar, en altijd wel tevreden geweest!

Ik ga dan maar gewoon de laptop zaterdag bij hem brengen, even lief kijken en vragen of hij het even wil nakijken :angel:

Da’sel slimmerder dan ja :mrgreen: