Ik had net een ‘delivery status notification’ in mijn mailbox naar een bepaalde persoon die ik in de afgelopen tijd niet heb gemaild.
Kijk ik bij verzonden berichten zie ik daar idd 2 verstuurde mails naar verschillende ‘oude’ mailadressen en CC’s die ik zelf absoluut niet heb verstuurd.
Dit is de tekst met verwijzing naar een site, waar ik natuurlijk niet op ga kijken:
Today, I received my Christmas gift, a discount company, and the service is very warm,
you can also go to see: sogoele.com , really very convenient.
Wat is er aan de hand???
Kijk ik snap dat ik mails kan ontvangen met allerlei rotzooi, maar ze worden nu dus vanuit mijn naam verstuurd en dat bevalt mij helemaal niet :evil:
ik ken het… krijg het wel vaker van andere… gewoon deleten…
Ontvangen vind ik idd niet zo’n ramp, die delete ik en dan ben ik er van af
Maar ze worden nu vanuit mijn mailadres onder mijn naam verstuurd en dat vind niet zo leuk eigenlijk en ook wel eng, want wat kunnen ze nog meer vanaf mijn mailadres (misschien ook wel in de rest van mijn computer??? zoveel verstand heb ik niet van die dingen).
De mailadressen waar de mail naar toe is verstuurd zijn ook nog eens oude die toevallig nog in de adressenlijst staan, maar waar ik niets meer mee heb. Die mensen hoeven helemaal niet wakker geschud te worden door mijn naam
is verstuurd vanaf de server die jou mailadres host, niet vanuit jou computer dus maar misbruik makend van jou emailadres, nee je hebt geen virus, dit moet je meer zien als inbreken in de server van bijv msn/hotmail waarbij bestaande adressen dan worden gebruikt voor het versturen van bulkmail…heel vervelend maar daar kun jij niks aan doen
ik had het ook , en het schijnt dat als je je wachtwoord wijzigd dat niet meer gebeurd … bijmij klopte dat inderdaad
klopt , even je wacht woord wijzigen, en gebruik dan een wachtwoord dat ook uit cijfers en hoofdletters bestaat, dat is veiliger
Dan ga ik dat nu gelijk doen :thumbup:
Het is idd een hotmail-adres!
In ieder geval blij om te horen dat er niets met mijn computer kan gebeuren :dance:
Bedankt voor jullie reacties :-*
nog een tip…voor wie het nog steeds niet doet, als je mails aan al je kennisen vertuurd doe het dan onder bcc,…al die doorstuur mails verzamelen meestal voornamelijk emailadressen…
ik open doorstuur mail niet. en ik antwoord meestal degene die mij op de adressen lijst heeft gezet…alsjeblieft niet meer forwarden of doe het onder bcc
het is namelijk voor diegene die kwaad wil, en bovenstaande streken wil uithalen errug handig al die mooie hotmailadressen op een rijtje, wachtwoorden kraken is voor een handigerd niet zo moeilijk met de juiste tools.
en dan krjg je dus dat ze via jou adres door kunnen mailen wat ze maar willen, en krijg jij al die mail delivery dingen en als je pech hebt een stuk of wat boze mensen die je vragen WTF stuur je me nu?
je kunt een nieuwe contactpersoon aanmaken met als naam 000 en mailadres 0000
mocht er weer zo;n mailtje binnen komen dan kan hij deze niet verzenden en krijg jij een melding…
jammer pittje maar dat werkt niet, is een fabeltje
@kristalkindje wrote:
jammer pittje maar dat werkt niet, is een fabeltje
nee echt niet… sorry… dan… dacht echt dat dit werkte… :oops:
nee helaas…ik heb dat ook gedacht hoor, het wordt ook hardnekkig beweert, maar nee helaas zo eenvoudig is het niet, de beste bescherming is je internetgedrag
dus…niet alles openen ,
geforwarde mails niet doorsturen tenzij onder bcc
een goed wachtwoord gebruiken en dat regelmatig afwisselen
enne check regelmatig een site als virusalert.nl
daar staan alle rondgaande hoaxes , virussen en trojans
je kunt daar ook checken of die mail met dat onderwerp waar je niet zo zeker van bent wel veiilig is of toevallig een bekende virusmail
en of al die virus waarschuwing die je geforward zijn dus geen hoax zijn,…meestl wel namelijk!