Ik weet niet of ik de vraag hier goed stel, maar ik heb en virus op mijn laptop.
Tijdens het opstarten geeft hij 2 vensters aan waarin staat dat er iets (weet niet wat dat is) niet kan worden gevonden en er worden steeds nieuwe internetvensters geopend waarin virusscanners worden aangeprezen.
Ook heb ik problemen met Hyves.
Als ik foto’s van anderen wil bekijken komt er een schermpje met de vraag of ik wil opslaan of uitvoeren.
Op de plaatsen waar normaal advertenties staan komt nu een schermpje met de mededeling dat er ergens een virus is.
Wat moet ik nu doen?
En wat moet ik juist niet doen?
Is het er nog af te halen of moet toch alles opnieuw worden geinstalleerd?
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Liefs Esther
Klinkt ook wel als spyware :think:
Probeer hitman pro eens, die haalt veel van dat soort dingen weg. Als je googled vind je het en het is gratis (mm misschien mag ik dan ook wel een link neerzetten :think: , nou ja ik gok het niet het is makkelijk te vinden ).
Duurt wel even en je kan dan niks anders doen volgens mij, maar mij heeft het vorige week nog goed geholpen.
Succes :thumbup:
:hug:
kan je F11-jes maken ? - een plaatje van wat je op je scherm ziet-
dan kan ruud je vast wel ff helpen als we kunnen zien hoe de meldingen eruit zien :thumbup:
hier een linkje met een hele handige lijst met allerlei namen van niet gewenste software die je zo van je comp kan halen:
http://www.vragenforum.nl/bv2.php?article=36
toen wij dat hadden gedaan, hadden we geen pop-ups meer.
(ik weet alleen niet of deze lijst al verouders is, het is van enige maanden geleden)
pop-ups kan je ook gewoon blokkeren in je brower instellingen :thumbup:
Niet die in dit rijtje staan hoor, die kwamen gewoon naar boven telkens of je kreeg er een melding van. Net zo irri.
En het is allemaal spyware etc dus die wil je sowieso niet op je comp hebben.
Blokkeren lost het probleem niet op.
als je XP hebt en admin rechten. Opstarten in veilige modus (op F8 drukken tijdens het opstarten)
Dan een goede virusscanner er overheen er daarna evt hitman pro.
Hmm, ik heb Hitman pro gedaan, maar dat heeft tot nu toe nog niet gewerkt…
Misschien dan Ruud´s idee even prberen.
Hoogst irritant is trouwens ook dat ik niet gewoon kan typen.
Hij slaat steeds letters over die ik dan nog een keer in moet drukken :evil:
Ik heb je pb inmiddels beantwoord
@Juf_Essie wrote:
Hmm, ik heb Hitman pro gedaan, maar dat heeft tot nu toe nog niet gewerkt…
Misschien dan Ruud´s idee even prberen.
Hoogst irritant is trouwens ook dat ik niet gewoon kan typen.
Hij slaat steeds letters over die ik dan nog een keer in moet drukken :evil:
Jammer, dat het niet geholpen heeft :thumbdown: . Ik zie dat Ruud je ook al tips aan het geven is dus het komt vast helemaal goed
Ik heb alles gegaan wat jullie zeiden, maar het lijkt haast alleen maar erger te worden…
Misschien toch maar alles eraf halen en opnieuw erop zetten?
Ik word hier ook gestoord van!
Ik doe er 5 minuten over om dit stukje te typen…
Er komen ook weer allemaal foutmeldingen op het scherm.
Hoe kan ik dat in dit topic laten zien?
Iets met F11 toch?
ff proberen of het lukt
Deze meldingen krijg ik dus als ik opstart…
Is het runnen van Hitman Pro en Anti Virus in safe mode wel gelukt?
Ja, dat is wel gelukt.
Hij is een hele tijd aan het zoeken geweest en toen hij klaar was heb ik op voltooien geklikt.
Heb ik misschien toch nog wat over het hoofd gezien?
Meestal helpt dat vrij aardig… :think:
heb je toevallig vrij recent programma’s geinstalleerd, verwijderd of hardware toegevoegd?
Ik heb vorige week de software van mijn nieuwe fotocamera geinstalleerd en ik heb daarvoor ook Adobe Photoshop van het internetgedownload :oops: (mag natuurlijk niet) maar die is alweer verwijderd, omdat het niet geinstalleerd kon worden.
Verder zou ik het zo niet weten eigenlijk.
Nou moet ik zeggen dat mijn internet het tot nu toe (dus vanaf dat ik hem vanmorgen aanzette) wel goed doet.
Ook het typen gaat weer lekker snel.
Ik kreeg nog wel de foutmeldingen (zie foto) op mijn scherm bij het opstarten.
Is bij het installeren van je camera alles goed gegaan zonder foutmeldingen?
En het verwijderen van photoshop heb je dat netjes via het configuratiescherm gedaan?