virus op pc,

ik heb een virus op de pc plus allerlei spyware,maar de pc laat geen enkele antivirus software toe…elke keer als ik er een wil instaleren dan blokeerd de pc de software…

hellep wat moet ik doen?

:cry:

Kun je toevallig zien welk virus het is?

hte heeft een kwartier geduurt voor hij deze pag kon laden pffff.

nee ik heb geen idee welk virus het is aangezien ik nooit zover kan komen.

de pc kan het nu elk moment helemaal opgeven ben ik bang.

als ik de pc nu helemaal leegmaak is het dan ook weg?

shit zeg hier baal ik erg van.

ik weet wel dat het iets duits is.want elke keer komt er duitste spelletjessites tevoorschijn uit het niets.en ik ben daar nog nooit geweest.hij neemt dan de sit over waar ik op dat moment ben…

wat nu?

Als je opnieuw installeert is het virus weg maar je data ook dat moet je dan wel veilig gesteld hebben.

Je kan ook online scannen volgens mij je kan deze proberen:

http://www.kaspersky.nl/nl/online-tools/gratis-virus-scan-2.html of

http://virusscan.zdnet.nl/housecall/virus_zd.asp?land=nl</a

zowiezo een programma installeren dat laat zien wat er allemaal met je pc mee opgestart wordt (zoals CC Cleaner of RegCleaner), want er zullen vast dingen ‘meedraaien’.

Ook spybot Search and Destroy is erg goed met het weghalen van allerlei ‘zooi’ in (bijvoorbeeld) je Internet Explorer.

ik kan helemaal niets instaleren wat ook maar een beetje te maken heeft met spyware of virussen.

hij blokeerd dat gewoon helaas.ik heb gisteren zelfs de nieuwste antivirus software gekocht in de winkel en ook dat kan hij niet pakken…hij geeft aan dat ik constand weer opnieuw moet opstarten…zelf in de veilige modes wil het nog niet…

ik breng vandaag de pc weg naar die winkel…hun gaan hem virus vrij maken en dan word de nieuwe software er op gezet…

nu maar hopen dat het lukt…

ze hebben me verteld dat als ik hem zelf leeghaal en de bestanden die ik wil bewaren op bv een harde schijf zet,dat bij het opnieuw op de pc zetten van deze bestanden de pc opnieuw besmet zal zijn…de pc begint nu zelfs al te praten :?

Foto’s zullen niet snel geinfecteerd zijn en volledig opnieuw installeren is de weg van de minste weerstand.

@ruud wrote:

Foto’s zullen niet snel geinfecteerd zijn en volledig opnieuw installeren is de weg van de minste weerstand.

Wat Ruud zegt :thumbup:

En niet alleen de weg van de minste weerstand, maar ook ten gunste van de bankrekening van de computer-winkel…

Bestaande bestanden kunnen ‘besmet’ raken, maar eigenlijk alleen dat er programma-onderdelen of instellingen beschadigd raken.

En dat een anti-virus programma nou niet goed geïnstalleerd wil raken vind ik vreemd (afhankelijk van wélk programma dat is); ik weet dat zowiezo Norton en McAfee beiden een pre-install scan doen, maar het is op afstand altijd moeilijk te beoordelen…

ik ben terug !!!

er zaten maar liefst 24 virussen in :shock: het zat werkelijk overal.

hij is nu weer helemaal schoon verklaard …de nieuwe software staat er nu op dus ik ben weer helemaal veilig !!! het zat zelfs overal in windows en ook de foto’s :wink:

waar ik achter ben gekomen is dat het meerendeel van de virussen afkomstig zijn van een spelletjes site genaamd zylom games. je kan daar trial versies downloaden van een uur en die waren de grootste boosdoeners. :evil:

maar goed ik ben er weer :mrgreen:

@merel33 wrote:

waar ik achter ben gekomen is dat het meerendeel van de virussen afkomstig zijn van een spelletjes site genaamd zylom games. je kan daar trial versies downloaden van een uur en die waren de grootste boosdoeners. :evil:

Hoe weet je dat dan?

Ik heb/had ook problemen met mijn pc en heb ook wel eens zo’n trial gedownload.

omdat ze dat hadden gevonden in de pc winkel waar ik hem had heen gebracht. :wink:

Dat verhaal lijkt me erg sterk, Zylom is een gerespecteerd fabrikant van allerlei klik en doe spelletjes; en van zo’n trial-versie krijg je echt niet je pc vol met virussen (volgens mij bescheiden mening).

Waar het in beginsel vooral om draait is dat je zorgt voor íets van bescherming voor je pc; indien je niet achter een router thuis zit is een goede antivirus en een firewall een ‘must’; indien je achter een router zit (die vaak een hardware-matige firewall draait) is een goed antivirus-programma meestal voldoende (zelfs de gratis versie van AVG zou dan kunnen voldoen, al vind ik die wat ondermaats).

Volgens mij weten de mensen van de computerwinkel niet helemaal waar ze over praten :think:

danny nu heb ik weer een virus te pakken terwijl ik er splinternieuwe anti virus software op heb ztten…deze heet

SALTY 32 zegt je dat wat?

@merel33 wrote:

danny nu heb ik weer een virus te pakken terwijl ik er splinternieuwe anti virus software op heb ztten…deze heet

Hoi merel33,

je hebt net je computer helemaal laten fixen bij een computer-winkel; wat voor anti-virus pakket heb je er nu bijgekocht?

En gebruik je ook een firewall, en zo ja welke?

Welk programma geeft jou aan dat je wat virus hebt, en wat is de exacte naam? (bijvoorbeeld W32.Salty.Q of zoiets).

En wat doe je met de pc dat je ‘zomaar’ virussen binnenkrijgt; bijvoorbeeld voor liedjes via Limewire (of aanverwanten) downloaden?

Dan kan ik verder voor je ‘kijken’ :thumbup:

@DannySan wrote:

@merel33 wrote:

Hoi merel33,

je hebt net je computer helemaal laten fixen bij een computer-winkel; wat voor anti-virus pakket heb je er nu bijgekocht?

En gebruik je ook een firewall, en zo ja welke?

Welk programma geeft jou aan dat je wat virus hebt, en wat is de exacte naam? (bijvoorbeeld W32.Salty.Q of zoiets).

En wat doe je met de pc dat je ‘zomaar’ virussen binnenkrijgt; bijvoorbeeld voor liedjes via Limewire (of aanverwanten) downloaden?

Dan kan ik verder voor je ‘kijken’ :thumbup:

ik zal zo even kijken oke? even de kleine uit bed halen… :slight_smile:

Het feit dat je de melding krijgt met welk virus het is impliceert ieg dat je scanner het gevonden heeft.

Blijft idd de vraag staan wat je doet dat je zo vaak virussen (virii?) tegen komt…

dat is nu juist het vreemde ruud…ik doe niets apparts op de pc…!!

ik surf een beetje en dan ook op normale site’s dus geen sx sites of zo of andere games sites.mijn man zit zelden achter de pc en als hij er achter zit dan is hij een online game aan het spelen…(black hawk down)

ik bekijk het weerbericht ,kok natuurlijk,online shopping enz dus normale dingen. :slight_smile:

ik heb dus kaspersky antivirus er op zitten .die heb ik nieuw gekocht toen de pc begon te kl
ten het is de 2009 versie dus de nieuwste.

hij gaf dus aan dat dat salty 32 win virus er op zat maar ik kan nu niet meer precies vinden hoe hij uitgebreid heet…

En wat zegt je virus-scanner daarna dan?

Ik heb ook kaspersky gedraaid (een grondig programma maar mij nog steeds veel te machine-vertragend); je hebt een aantal opties (ook afhankelijk van hoe het programma is geïnstalleerd…)

Kaspersky heeft het virus gevonden en:

Verwijderd?

In quarantaine geplaatst?

Kan er niets mee?

Er moet iets meer zijn dan alleen maar “je hebt een virus”…

Er moet ook wat te vinden zijn in het scan-logboek, en dus dan ook wat voor actie Kaspersky heeft ondernomen.