Virus op pc, maar krijgen het er niet af...

Hoiiii…

Sinds gister hebben we een vervelend virus op de pc (geen idee waar het vandaan komt). Als we een site openen zijn er willekeurig woorden onderstreept en in een andere kleur en als je daarop klikt krijg je ene reclame site te zien. Op iedere vernieuwde pagina pakt ie andere woorden.

We hebben een complete backup op de pc gezet, maar toen zat het er nog op (nog nooit meegemaakt dat dan iets niet eraf was). Toen virusscanner erop losgelaten maar die kan niets vinden. Nog een keer een backup gedaan, maar niks…het virus zit er nog steeds.

Terwijl ik dit typ staat het woord ‘profiel’ (van onderschrift gebruiken) en ‘foto’ (van voeg een foto toe) groen en dubbel onderstreept. Okle nu weet ik dat ik er niet op moet klikken, maar eerst had ik het dus niet in de gaten.

Iemand een idee hoe dit virus heet en liefst ook hoe we het kunnen verwijderen?

Alvast kei bedankt

Welke virusscanner heb je? En heb je ook al op spyware gescand? Heb je je cookies al verwijderd? Ook je tijdelijke internetbestanden en geschiedenis. Soms helpt dat.

Je kan even googelen op virus en woorden onderstreept. Je krijgt dan allemaal verhalen van mensen die hetzelfde hebben. Ik heb zo snel nog niet kunnen vinden wat het is en wat je kan doen.

@bianca68 wrote:

Welke virusscanner heb je? En heb je ook al op spyware gescand? Heb je je cookies al verwijderd? Ook je tijdelijke internetbestanden en geschiedenis. Soms helpt dat.

Je kan even googelen op virus en woorden onderstreept. Je krijgt dan allemaal verhalen van mensen die hetzelfde hebben. Ik heb zo snel nog niet kunnen vinden wat het is en wat je kan doen.

Pff we zijn een dikke 2 dagen verder en we hebben het eraf…bleek achteraf heel makkelijk :?

We hebben heel de pc geformatteerd, maar toen zat t er nog op (via backup)…maar toen mn partner op het geniale idee kwam om eens met de rechtermuisknop te klikken op die letters verscheen een uninstalprogramma…dat hebben we gevolg d en het is weg…nou, tig scanners die t niet lukte en hij geeft zelf aan hoe het weg moet…moet je ook maar verzinnen. We zijn wel erg blij er nu verlost van te zijn.

Mn mannetje is best pc nerd, maar om de uitslag konden we achteraf wel lachen :wink:

(alleen nog steeds geen idee hoe het zich in de pc kon nestelen, vooral in de backups…maar goed)

Het lijkt mij ook niet een virus. Het klinkt meer als spyware. En dat krijg je door het surfen of via MSN. Je hoeft maar 1 keer ergens op te klikken waar iets onder zit en het zit al op je computer. Vaak heb je het niet eens in de gaten. Waarschijnlijk zat het al op je computer toen je de back-up maakte. Zoiets kan tijden op je computer zitten voor het geactiveerd wordt.

Gelukkig is het eraf!

Scan je ook regelmatig op spyware? Hier ook een man met veel verstand van computers. Als hij andere mensen helpt met problemen is het 9 van de 10 keer spyware. Mensen scannen vaak wel op virussen, maar niet op spyware.

@bianca68 wrote:

Het lijkt mij ook niet een virus. Het klinkt meer als spyware. En dat krijg je door het surfen of via MSN. Je hoeft maar 1 keer ergens op te klikken waar iets onder zit en het zit al op je computer. Vaak heb je het niet eens in de gaten. Waarschijnlijk zat het al op je computer toen je de back-up maakte. Zoiets kan tijden op je computer zitten voor het geactiveerd wordt.

Gelukkig is het eraf!

Scan je ook regelmatig op spyware? Hier ook een man met veel verstand van computers. Als hij andere mensen helpt met problemen is het 9 van de 10 keer spyware. Mensen scannen vaak wel op virussen, maar niet op spyware.

Hoihoi, ik ben even de naam kwijt hoe het nu precies heet wat we hadden. We checken zelden de pc en knallen er gewoon een backup op…mar dat werkte bij dit niet. Toen dus wel alles gescanned (spy en virussen en dieper nog). Nu moeten we een bepaalde cookie laten staan en is het over, het schijnt erg nieuw te zijn wat we hadden.

Bedankt voor de reacties