Vinyl + Bleek!

Kan dit samen? :oops:

Wij hebben pas geleden vinyl gelegd, en dwijlen elke dag, maar ik wil het eigenlijk helemaal fris hebben… (hoezo nesteldrang!). En met allesreiniger ruikt alles heerlijk, maar toch.

Ik vraag me af, kan je bleek (verdund met water uiteraard!), gebruiken om te dwijlen op vinyl?

op sommige wil dat wel maar op andere kan het ook kapot bijten, ik doe het wel wij hebben vinyl van leenbakker met zn nerf erin :evil: gaat er ook eerdaag uit maar als je het niet zeker weet waarom gebruik je dan geen dettol die reinigd en desinfecteerd :thumbup:

Niet eens aan dettol gedacht weet je dat? :oops: :roll:

Ons vinyl komt bij Carpet Right, zonder nerf. (Terra kleur).

sweet… bleek/chloor bij (zover ik weet) uit. zou het niet doen.

(persoonlijk vind ik bleek dus niet fris. maar dat komt omdat ik niet tegen de lucht kan… slaat op mijn adem)

maar dettol moet ook erg goed werken…

Pitje, ik ben ook geen hartstikke fan van bleek. Maar dacht is het wel goed schoon.

Maar niet aan dettol gedacht.

Riley loopt graag op blote voeten, en heeft elke keer zwarte voeten… terwijl ik het elke dag dwijl!

heb je huisdieren?

hier net de vloer ook gedweilt… en leek wel of het al jaren niet meer was gebeurd.

wij hebben een hond…(en buiten is het erg vies weer. dus je sjouwt alles naar binnen toe)

je kan het beter met Dettol dweilen dan wordt het net zo fris.

Heb 3 katten, maar die komen niet buiten.

Ik ga morgen maar even Dettol halen voor de vloer 8)

het is niet goedkoop dettol 10 euro per flesje maar je kan er lang mee doen.

ik gebruik het voor heel veel dingen de vloer, badkamer, speelgoed van de kinderen, en zomers voor de kinderen op washandje en dan over de armen en benen en geen last van muggen of dergelijke :thumbup:

brrrr ik kan nu echt niet tegen die lucht :sick: .

Maar het maakt het wel goed schoon natuurlijk.

Als je nog meer last hebt van nesteldrang dan mag je wel even langskomen hoor :mrgreen:

ipv dettol kun je ook citronel gebruiken of schoonmaak azijn. lekker goedkoop en desinfecteert :thumbup:

ik doe zelf een scheutje van beide, dan ruikt het wat lekkerder :mrgreen:

misschien kan ik daar wat beter tegen, maar ja heb nog geen schoonmaakdrang :mrgreen:

Toen ik nog 2 kruipers had (en een kat) dweilde ik met goed heet water, wat sop (allesreiniger of citronella) en een scheutje dettol idd. Doe ik soms nog wel eens (omdat ik dettol zo lekker vind ruiken :oops: )

Nu dweil ik met heet water en ajax-allesreiniger-met-chloor MAAR ik heb wel een tegelvloer… (maar ook hierbij gaat een scheutje citronella want ik vind de geur :sick: )

Ik ken dettol alleen van handzeep… :think: heb je dat ook voor de vloer oid?

@blue_fairy wrote:

Ik ken dettol alleen van handzeep… :think: heb je dat ook voor de vloer oid?

Dat was er als eerste.

De gewone dettol, in de witte fles.

Daarna kreeg je pas handzeep, schoonmaakdoekjes enz.

Vroeger deed ik ook alles met dettol wc en vloeren dweilen, ik kocht het altijd op de markt.

Daar is het iets goedkoper dan in de drogist.

Tegenwoordig doe ik alles met bleek.

Ook mijn zeil in de keuken, maar das toch licht, ik doe er wel altijd nog allesreiniger of citronella bij.

Ik ben gek op dettol… Gebruik het ook het liefst voor het laminaat maar mijn man heeft hele rare associatie’s bij dettol :? iets met de oorlog ofzo, dus ik gebruik het maar niet te vaak want het nodigt altijd uit tot foute grappen :roll:

@lydia wrote:

Ik ben gek op dettol… Gebruik het ook het liefst voor het laminaat maar mijn man heeft hele rare associatie’s bij dettol :? iets met de oorlog ofzo, dus ik gebruik het maar niet te vaak want het nodigt altijd uit tot foute grappen :roll:

Nou nu maak je me toch wel een beetje nieuwsgierig naar die foute grappen in combi met dettol :think:

Ik ben gek op foute grappen vandaar.

En euh Lydia gek op dettol, pas je misschien toch wel een beetje op de hhb

:lol: :lol:

Sorry stille lurker bij de motors :oops: