Vingino maat???

Na lang zoeken naar dé perfecte jeans voor Rhodé, kwam ik uit op vingino.

Nu zit ik een beetje te twijfelen qua maat, en hoop dat jullie me kunnen helpen :wink:

Rhodé heeft nu 122/128…welke maat kan ik dan het beste kopen?



Als ik google op de maattabel kom ik uit op maat 116, want die is voor 6 jarigen :?

Valt het misschien groot?

Anne heeft 1 vingino capri broek, maat 5. Ik heb m 2 jaar geleden 2e hands gekocht omdatveel mensen zeiden dat ze klein uitvallen en we een grote meid in huis hebben. Anne wordt nu bijna 6 en hij past nu eindelijk, al is de taille nog wat ruim (dus elastiek moet helemaal strak). We hebben geen dunne of dikke meid, gewoon normaal. Anne is 1.21m en weegt 24kg.

Dus erg lastig denk ik.

Vind het echt verschillend vallen, het ligt echt aan het model broekje.

Y.eline zit de ene keer in maat 4 en andere keer in maat 5.

Indy draagt maat 0 tot maat 2…

Hmmmm :think: Niet echt handig zo’n maat dat bijna nooit klopt.

Dan moet ik de broekspijpen maar op meten denk ik!



Dank jullie wel!

Ik koop hem altijd een maat kleiner dan Jim heeft die heeft nu maat 110 en draagt een maat 4 en die valt ruim. Sem heeft maat 98 en past nog ruim in een 2 (volgens Vingino is dat 92).

Mijn zoon heeft ook maat 122/128 (hij is 120 cm en weegt ca. 21 kilo, normale bouw).



Jeans van Vingino koop ik in maat 122, past perfect (128 is echt nog veels te groot zowel in lengte als in breedte). Maat 7 is gelijk aan 122.



Bovenkleding koop ik wel in maat 128 (ietsjes te ruim, maar 122 te kort). Maat 8 is gelijk aan 128.

Vingino heeft meestal een ruime pasvorm, al geldt dat niet meer bij de huidige zomercollectie.



Maat 8 is een 128…Maat 7 122, maat 6 116. Misschien voor een 7 gaan in jouw geval?? :think:

Ik ben inderdaad voor een 7 gegaan, en hij past echt perfect :dance: :dance:

De pijpen zijn ongeveer 3 cm te lang, maar die zijn om te slaan (staat nog stoer ook!) en tijdens winter die komt groeit ze vast die 3cm nog wel :wink:



Ze vond de broek echt super gaaf, en wauw…wat zit hij goed!!! Helemaal geen insnoeren, riemen oid. Echt gaaf!

Robin heeft ook maat 122/128 en voor hem heb ik maat 7 van Vingino (122).

Past altijd perfect, soms zelfs een model nog aan de ruime kant.



Voor Lucas heb ik maat 2/92, terwijl die al naar 98 begint te gaan.

Mika heeft ook maat 122/128 en heeft van vingino onder maat 7 en boven maat 8.



Hij is 1m22 lang en 22,5 kilo.

Ik vind Vingino normaal uitvallen.



Mika is niet dik meer maar mooi in proportie.

Ik vind Vingino klein uitvallen. Lars draagt hier standaard een maat groter. Maat 4 zou voor 4-jarigen zijn, maar hij draagt het sinds zijn 2e jaar. Dus ik denk dat ik echt zou gaan voor die 122 / 128. Misschien ergens passen voor de maat?