vinger in de keel steken

milan steekt de laatste dagen zn vingers in de keel… dan gaat hij kokhalsen… bijna overgeven soms… doen meer kinderen dit? en waarom zou hij dat doen… en wat kan ik het beste doen? het negeren? ik heb nl het idee dat als ik er aandacht aan besteedt hij het steeds leuker gaat vinden?

Hoi.



Heel veel kinderen doen dit.

Waarom?



Ik denk het gevoel :think:



Ik denk ook dat je er niet teveel van moet zeggen,het is een periode,gaat vanzelf weer over :mrgreen:

Merijn ook… En inderdaad, als ik zeg niet doen, gaat ie er alleen maar mee door en lachen dat ie doet.,.

Volgens mij vindt hij het inderdaad grappig wat er gebeurt, dat gevoel en geluid dat het maakt… :roll:

Denk dat het een fase is. .meestal is de lol er snel vanaf als ik er niet meer op reageer

Jaa dat doet Yuri dus ook en ik vroeg mij ook al af wat daar nou zo grappig aan was. Ben blij te horen dat meer kinderen die leuk vinden :mrgreen: :?

Myrthe heeft het ook even gedaan. Gewoon experimenteren. Kijken hoe alles werkt. :mrgreen:

hai,



Jordy heeft het ook een tijdje gedaan en als hij dan zo’n kokhals-geluidje maakte, moest hij er zelf erg om lachen. Ik heb het maar genegeerd en het is over gegaan.

dan zal ik proberen het te negeren en hopen dat het snle overgaat!

Kim heeft dit ook een tijd gedaan. Heel naar om te horen en heel moeilijk te negeren. Toch heb ik dat steeds gedaan en is het ineens gestopt!! Ze heeft er echt een tijd ook iedere dag wel een keer door gespuugd, om er vervolgens mee te spelen :sick: :sick:



Maar het gaat echt over hoor!!! Heb geduld…

Stan doet het ook, maar dan met z’n plastic lepeltje of vorkje bij het eten. Echt helemaal achterin, en dan rood worden en kokhalzen.

Robin heeft het ook een tijdje gedaan. Heb er totaal geen aandacht aan besteet en toen was het ook zo over. (Gelukkig)

Darwin doet het ook ineens… :cry:

Totdat hij rood aanloopt en gaat kokken, gelukkig nog niet overgegeven.

Maar waarom, geen idee, ineens… zomaar.



Zo te lezen gewoon negeren dus en hopen dat hij er snel zelf mee stopt. :think:

hier ook eentje. ik zeg er wel wat van, want ik vind het niet prettig. Hij heeft 1x ook echt overgegeven. Ik zeg dat het niet mag ,zonder er al teveel nadruk op te leggen, en dan ga ik hem ook meteen afleiding met een speeltje ofzo