Vinger gebrand

Ik heb mijn vinger gebrand aan hete lucht van de sterilisator…



Wie heeft de tip ??



het doet zoveel au !!

Bepanthen spray voor brandwonden :thumbup:

Werkt echt super.

bepanthen hebben we alleen maar als zalf in huis

bij branden is het enige: water, water, water!



minstens 10 min. onder stromend koel water houden (niet ijskoud, dat is niet nodig). als je korter koelt dan brandt het onderhuids door en blijft het pijn doen. en 10 min. zijn lang hoor, let maar op de klok :wink:



daarna kan wel bodylotion oid wel lekker zijn (fles even in de koelkast)



sterkte ermee!

Heb je calendula zalf/creme in huis?

Dat kan je er ook op smeren, helpt ook een beetje.

En verder zou ik een paracetamol of twee innemen.

koelen idd



en bij een klein blaarwondje smeer ik er calendulanzalf op.



ik zie nu pas je ticker, gefeliciteerd met jullie dochter! :inlove: Mooie naam!

Het klinkt heel gek, ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt!!



Door je haar strijken!! Je zal gelijk voelen dat het lekker is voor de verbrandde plek!!

kusje erop :mrgreen: , beetje voorzichtig met de vinger… Na een paar dagen is het weer over…

Zit nu met de vinger in een glas water :slight_smile:

Zal straks even door mijn haar gaan en ik had er net calendulan zalf op, maar dat die ik straks wel even opnieuw…

@Mutsie86 wrote:





ik zie nu pas je ticker, gefeliciteerd met jullie dochter! :inlove: Mooie naam!




Dankje !!

:inlove: ben helemaal verliefd

@Joepie! wrote:

Het klinkt heel gek, ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt!!



Door je haar strijken!! Je zal gelijk voelen dat het lekker is voor de verbrandde plek!!




Helemaal mee eens. Doe ik ook altijd.

Iig niet onder de douche gaan dan , dat doet zooooo zeer dan

Hoi,



Als het een eerstegraads verbranding is en dus niet open, kan je ook heel goed blauwe tandpasta gebruiken. Dat gebruikte ook in mijn horeca tijd.



Succes ermee.



groetjes Suzanne

klinkt ook heel gek, maar een dik laagje rescue-creme erop doen, en ff afdekken… helpt echt tegen dep ijn… (ik gebruik dat spul echt overal voor geloof ik, maar het werkt :D)

och anita toch :hug: :hug:

Ik heb hier al vele huis en tuin middeltjes gezien, maar idd, het beste is water, water, water. Maar aangezien je dat onmiddellijk moet doen is dat nu te laat.

De beste zalf die je daarvoor kan gebruiken is volgens mij ‘flamazine’, is een echte brandwondenzalf die in ziekenhuizen ed met potten van 1kg gekocht wordt :slight_smile: Je doet ze dik op de wonde, verbandje errond, en dat een tijdje doen. Normaal vallen de littekens dan ook reuze mee…

succes!

Auw! Weet uit ervaring zelf hoeveel pijn dit doet helaas, vooral vingers zijn super gevoelig als het op brandwonden aan komt. Ik heb mijn vingers toen het mij overkwam constant in een bakje koud water gelegd, zelfs 's nachts, het brandde echt verschrikkelijk, kon van de pijn gewoon niet slapen. Hopelijk zit de goede tip er tussen en doet het inmiddels minder pijn!

net weer eens mijn vinger verbrand aan de strijkbout. Nou water en bepanthen helpt niks…t BRAND!!!

waterkoeling natuurlijk altijd als eerste, maar je kunt moeilijk de hele dag met je vinger onder de kraan blijven hangen… Flamazine is volgens mij echt voor fikse brandwonden, en weet niet of dat zomaar te koop is… nogmaals ik zweer bij een likkie rescuecreme en ff een pleister eroverheen zodat het kan intrekken…

flammazine ken ik alleen vanuit het zkh