vinden jullie dit pesten?

@Lune wrote:

Jemig zeg wat een kinderachtige reacties met ik zou dat kind bespuugd hebben :eh:

Ik vind het overigens wel echt pestgedrag dit hoor, heel sneu voor je meisje!

Ik vraag me net als mamamarije af of er wel echt aandacht voor haar is geweest, asl die juf de moeite niet eens neemt haar haar even schoon te maken.




Hier Ben ik het helemaal mee eens, en in gesprek gaan met de leerkracht! Vraag ook zeker ernaar waarom ze haar haar niet schoon heeft gemaakt, dat kan echt niet!

Maar heeft de juf het dan wel gezien? :think: Ik kan me voorstellen dat het je niet opvalt, dus ik zou er niet meteen van uit gaan dat de juf het niet wilde maar misschien gewoon niet gezien heeft.

@Marlous79 wrote:

Maar heeft de juf het dan wel gezien? :think: Ik kan me voorstellen dat het je niet opvalt, dus ik zou er niet meteen van uit gaan dat de juf het niet wilde maar misschien gewoon niet gezien heeft.




sophie is naar de juf geweest om het te zeggen, en ik zag het meteen zonder dat ik het wist, dus als ze het niet gezien heeft kan ik dus concluderen dat ze gewoon niet oplettend was.

@knipoogje1983 wrote:

@Marlous79 wrote:
Maar heeft de juf het dan wel gezien? :think: Ik kan me voorstellen dat het je niet opvalt, dus ik zou er niet meteen van uit gaan dat de juf het niet wilde maar misschien gewoon niet gezien heeft.




sophie is naar de juf geweest om het te zeggen, en ik zag het meteen zonder dat ik het wist, dus als ze het niet gezien heeft kan ik dus concluderen dat ze gewoon niet oplettend was.




als een kind bij mij komt met zoies… niet dat ik de beste juf ben… eerst het slachtoffer de aandacht geven die het verdient dan pas de aanstichter! Hoe vernederend… je bespugen! bah…



Dikke hug voor je zeg!

Hoevaak heb je contact met de juf? En heb je de ouders van betrokken kleuters gesproken?

@rijstkorrel wrote:

Hoevaak heb je contact met de juf? En heb je de ouders van betrokken kleuters gesproken?




Hier worden beide ouders erbij betrokken. Zowel van het kind waar iets mee gebeurt is als de ouders van de ‘daders’ van een of ander. Door de juf.



Het komt op mij over als dat de juf er vrij laks mee omgegaan is.



Echt heel vervelend.



Het lijkt me echt heel naar als je kind zulke dingen overkomt.



Maar vervolgens als ouder dat kind gaan bespugen :shock: Ik zie ineens een beeld voor me waar ouders ook andere ouders gaan bespugen enzo, op het schoolplein. :hand:

Heb je juf er al over gesproken? Ben benieuwd wat die ervan gezegd heeft… Vind dit toch wel echt pesten hoor!

gisteren gesprek gehad.

En ze stonden met hun mond open van verbazing te luisteren…

ze hebben er nooit iets van gemerkt. ZE is in de klas ook gewoon erg lief, leuk, gezellig en een lekkere kletstante. Dus eigenlijk zoals we haar kennen.

Ze schrokken (2 juffen) er ook echt van en voelde zich beschaamd dat ze het niet gemerkt hadden.

het spuug incident hebben ze ter plekke nagevraagt aan de betreffende stagaire en die zegt dat ze de spuger heeft toegesproken en toen ging de bel om naar huis te gaan.

Dat hebben ze dus meteen met haar afgehandeld en haar duidelijk gemaakt dat in zo’n geval de bel maar even moet wachten, de gespuugde eerst aandacht verdient en dat de spuger dus maar gewoon later naar huis kan om het goed en duidelijk aan te pakken.



Vandag wordt klassikaal besproken hoe er met elkaar omgegaan dient te worden en dat pesten, op wat voor manier en hoe klein ook, gewoon absoluut niet getolereerd word.

Dat onze dame dagelijks straf zou krijgen is niet waar. Wel moet de juf haar dagelijks vragen om stil te zijn en daar sta ik niet van te kijken. Maar dit ziet onze dame dus blijkbaar als straf en dat gaat de juf ook even met har bespreken.

Ze hebben gezegt er allerter op te zijn, en als s.ophie bijvoorbeeld iemand slaat of duwt, dat ze eerst bij haar ook even goed duidelijk willen hebbn waarom e dat gedaan heeft en dat er misschien iets aan vooraf is gegaan waardoor zij het op die manier uit.

Ze vonden het jammer dat ze thuis zo heel anders is dan op school en ik kon ook merken dat de juf dit echt verdrietig vond. Over 2 weken heb ik een kort evaluatiegesprekje om te horen hoe het nu gaat.



Ik heb gisterenochtend in elk geval met een moeder van 1 van de “jongens” gesproken en zij schrok er echt van. Zij heeft haar zoon hierop aangesproken en aangepakt en die heeft zijn excuses gemaakt en gezegt dat hij het nit meer zou doen. Zij had het ook al tegen de juf gezegt want ze wil dit ook absoluut niet hebben. Dus fijn dat zij ook zo positief reageert en haar zoon hierop aanspreekt.

Wat fijn dat er zo op wordt gereageerd, door zowel juffen als moeder van het andere kindje. En geweldig dat ze ermee aan de gang gaan in de klas :thumbup:

Super dat ze ermee bezig gaan! Klassikaal is idd het beste zoiets te bespreken bij kleutertjes. Hoop dat het snel fijner word in dr klas! Wat kan een gesprek alles weer goed in context zetten dan toch :slight_smile:

iik ben ook erg blij en tevreden met de manier waarop ze gereageerd hebben.

Hopelijk komt mijn meisje snel weer beter in haar velletje te zitten en gaat ze weer dagelijks met veel plezier naar school.



Bedankt voor jullie reacties!

ooh tof!! je onzekerheid omtrent de zorgen van je dochter waren dus goed! Goed dat je het zo bespreekbaar hebt gemaakt!

hoe heb je de desbetreffende moeder aangesproken? Zelf vind ik dat heel lastig om te doen want vaak als zulke dingen gebeuren heeft het kind op school al straf gehad en hoeft moeder het neit nog eens dunnetjes over te doen.

Zo is j gigantisch gebeten door… mn buurmeisje op school, mn buurvrouw weet het niet, maar haar dochte rheeft enorm op dr kop gehad van de juf, straf, op de gang … en dat is heeeel erg voor de kindjes in de klas.

Maar de moeder weet het niet, want mn andere buuf had erna gevraagd waaarom haar dochter in de gang zat, want die buuf kwam net haar kind brengen. En ze weet tot op de dag van vanaag niet waarom.



Onze j had een giga bijtplek op haar rug! :shock: Ik laat het dan maar, vind het ook weer sneu als ze thuis alsnog op de kop krijgt.



(weet je een beetje wat ik bedoel?)

konijn.

Ik heb moeder aangesproken met de woorden dat ik het lastig vind om aan te kaarten, maar dat haar zoon mijn dochter “pest” en dat mijn meisje dat niet leuk vind.

Nu had ik het geluk een erg begripvolle moeder te treffen die meteen aangaf dat ze graag wilde weten wat hij dan doet zodat ze iin gesprek kan gaan met haar zoon.

En tja, ze kunnen dan misschien op school al wel straf gehad hebben, als ouders er neit ook allert op zijn vraag ik me af of het echt veranderd.

dus ik zou het gewoon aankaarten met de moeder. en zeggen dat ze op school al straf hiervoor gehad heeft, en dat dat ook niet je opzet is om het te vertellen, maar dat je wel vind dat ze het moet weten.

Ik zou in elk geval ook willen weten als mijn meisje iemand zou bijten. Niet om thuis nog te straffen, maar wel om in gesprek te gaan.

@knipoogje1983 wrote:

konijn.

Ik heb moeder aangesproken met de woorden dat ik het lastig vind om aan te kaarten, maar dat haar zoon mijn dochter “pest” en dat mijn meisje dat niet leuk vind.

Nu had ik het geluk een erg begripvolle moeder te treffen die meteen aangaf dat ze graag wilde weten wat hij dan doet zodat ze iin gesprek kan gaan met haar zoon.

En tja, ze kunnen dan misschien op school al wel straf gehad hebben, als ouders er neit ook allert op zijn vraag ik me af of het echt veranderd.

dus ik zou het gewoon aankaarten met de moeder. en zeggen dat ze op school al straf hiervoor gehad heeft, en dat dat ook niet je opzet is om het te vertellen, maar dat je wel vind dat ze het moet weten.

Ik zou in elk geval ook willen weten als mijn meisje iemand zou bijten. Niet om thuis nog te straffen, maar wel om in gesprek te gaan.




niet om jou af te vallen, ik vind het ongelofelijk dapper dat je dat hebt gedaan!! top!!!



Ik vind hetzelf nl iets wat de leerkracht moet vertellen. Ik ben er bewust niet verder mee gegaan, omdat het zelfs als buren tussen ons in kan komen staan. Ik neem het de leerkracht wel kwalijk. NIet dat ik de beste leerkracht ben, ik roep de ouders bij mij, of een belletje… SOms gaan verhalen van kinderen hele vreemde vormen aannemen.

Daarbij vind ik het als ouder prettig dat de leerkracht mij verteld wat er is gebeurd, als mijn kind gebeten of iets heftigs heeft gedaan dat de leerkracht toch even contact met mij opneemt.

Alleen in ernstige situaties. We hebben op school ook beleid als er gebeten is, dat beide ouders op de hoogte worden gesteld.

Dit gebeurt nl niet dagelijks, voor een klapje heen en weer bel ik niet.

@konijn wrote:

@knipoogje1983 wrote:
konijn.

Ik heb moeder aangesproken met de woorden dat ik het lastig vind om aan te kaarten, maar dat haar zoon mijn dochter “pest” en dat mijn meisje dat niet leuk vind.

Nu had ik het geluk een erg begripvolle moeder te treffen die meteen aangaf dat ze graag wilde weten wat hij dan doet zodat ze iin gesprek kan gaan met haar zoon.

En tja, ze kunnen dan misschien op school al wel straf gehad hebben, als ouders er neit ook allert op zijn vraag ik me af of het echt veranderd.

dus ik zou het gewoon aankaarten met de moeder. en zeggen dat ze op school al straf hiervoor gehad heeft, en dat dat ook niet je opzet is om het te vertellen, maar dat je wel vind dat ze het moet weten.

Ik zou in elk geval ook willen weten als mijn meisje iemand zou bijten. Niet om thuis nog te straffen, maar wel om in gesprek te gaan.




niet om jou af te vallen, ik vind het ongelofelijk dapper dat je dat hebt gedaan!! top!!!



Ik vind hetzelf nl iets wat de leerkracht moet vertellen. Ik ben er bewust niet verder mee gegaan, omdat het zelfs als buren tussen ons in kan komen staan. Ik neem het de leerkracht wel kwalijk. NIet dat ik de beste leerkracht ben, ik roep de ouders bij mij, of een belletje… SOms gaan verhalen van kinderen hele vreemde vormen aannemen.

Daarbij vind ik het als ouder prettig dat de leerkracht mij verteld wat er is gebeurd, als mijn kind gebeten of iets heftigs heeft gedaan dat de leerkracht toch even contact met mij opneemt.

Alleen in ernstige situaties. We hebben op school ook beleid als er gebeten is, dat beide ouders op de hoogte worden gesteld.

Dit gebeurt nl niet dagelijks, voor een klapje heen en weer bel ik niet.




tja, ik vind het ook de taak van de leerkracht, maar als die het niet verteld zou ik het toch zelf vertellen.

Bedoel, de moeder van het jongetje wat op haar haar gespuugt heeft ken ik ook erg goed vanuit de buurt. En van haar hoorde ik er niets over, en dus heb ik dat ook gezegt. Gewoon op een luchtige manier. En zij was dus ook erg blij dat ik dat verteld had want had van de juf niets gehoord daarover.