Vinden jullie dat ie te weinig slaapt?

Ik twijfel een beetje of het slaapritme van Floris wel voldoende is en of ik hem niet vaker op bed moet leggen. hij is nu bijna 5 weken en eigenlijk altijd wel een wakkere baby. op het CB adviseerde ze me hem in ieder geval s’middags gewoon op bed te leggen, omdat ie dan zelf wel leerde om in slaap te vallen (anders was ie soms de hele dag wakker! :shock: ). Dat heeft wel geholpen en nu heb ik een beter ritme:

  • om 6.00u krijgt ie zijn ochtendvoeding, daarna probeer ik hem toch weer te laten slapen tot een uur of 8, soms 8.30uur. Dan is ie wakker
  • Om 9.00u krijgt ie dan voeding, gaat in bad enzo en ligt dan wat in de box (over het algemeen wakker, soms even oogjes dicht).
  • Om 12uur krijgt ie weer voeding en daarna leg ik hem wakker in bed. Hij gaat dan uiteindelijk slapen tot een uur of 3 en is weer wakker
  • Dan speel ik wat met hem en om 16.00u krijgt ie weer voeding.
  • Om 19.00u krijgt ie weer voeding en doe ik hem weer wakker in bed. Na wat mokken gaat ie nu toch slapen tot 22.30uur want dan wek ik hem even voor de nachtvoeding
  • na deze voeding gaat ie weer slapen en 's nachts krijgt ie dan nog 1x voeding rond 2uur.



    Wat vinden jullie hier nu van? Te weinig slapen? Ik las dat babys vooral groeien als ze slapen, dus vandaar mijn zorgen. Want wat als je een wakkere baby hebt?

grappig nog een floris :mrgreen: en die is ook al lekker eigenwijs dus :thumbup:



mijn floris was precies het zelfde en weet je? elk kindje is weer anders .zo te lezen heeft jouwn floris genoeg aan de slaap die hij krijgt .als hij voor de rest lekker een wakker tevreden kindje is zou ik er niets aan doen.het gaat vanzelf wel veranderen hoor.laat je kindje zijn eigen ritme maar aangeven.je kan hem toch niet laten slapen als hij dat niet wil…wat je wel kan doen is lekker met hem gaan spelen zodat hij wel moe word…meer dan dat kan ik je ook niet vertellen…



die florissen zijn me er een :inlove:

Nou vind zeker niet dat hij te weinig slaapt… De mijne deed het met minder… Was al heel snel veel wakker… Als ze moe zijn dan slapen ze toch wel… Zal me er niet al te druk over maken…Hij is pas 5 weekjes… Hij moet ook nog wennen aan alles om hem heen veel te interessant allemaal

Hier nog 1tje die weinig slaapt

Soms maar 2 uurtjes op een dag de andere dag weer 4 of 5 ligt er maar net aan waar madam zin in heeft.

Ze is zo eigenwijs ze verzet zich gewoon tegen de slaap :eh:

Tja, die Florissen :wink: . Heb hem net eens op proef in bed gelegd na het badderen, maar nee hoor. Meneer was driftig rond aan het kijken in bed. Heeft dus echt weinig zin om hem vaker op bed te leggen. Maar goed te horen dat er meer van dit soort baby’s zijn :smiley: . Volgens mij is ie ook gewoon erg nieuwsgierig want op de arm houden vindt zelfs alleen maar prettig als ie een beetje rechtop gehouden wordt zodat ie rond kan kijken, anders is het brullen :eh:

dave was ook altijd wakker…werd er gek van… want anders dan jouw Floris huilde hij veel…

ik had hem veel in zijn wipper met vibo ( trilstand) daarin ontspande hij zo dat hij wel in slaap viel…



ik weet het zo mogen maar zo lang in een wipper… maar als hij zo wel sliep… dan maakte mij het niet uit… de tijden dat hij wel gezellig en wakker was… lag hij lekker in de box…

Nou, hier mogen we blij zijn als Levy 6 uur op een dag slaapt. Dat is dan veel voor zijn doen. Helaas is wat Daantjuh zegt niet helemaal waar over als ze moe zijn dan slapen ze wel. Levy is er namelijk zo’n eentje die gewoonweg NIET WIL slapen en dus ook NIET GAAT slapen. Hij houdt zich wakker tot en met, en dat is te merken aan hem. Hij geeuwt zich een ongeluk maar slapen homaar. Fijn hoor, want wij komen in zo’n visiueze cirkel terecht van moe zijn en honger hebben.



Maar ik vind dat jou kindje genoeg slaapt hoor! Je hebt gewoon een wakker kindje.