Ik heb ze ook gekregen. En ik vind het geen bal aan. Iemand schreef hier over herkenbaar…nou, wat kan hier herkenbaar aan zijn???
Ik houd er best van om erotiek te lezen. Preuts is ook niet echt mijn ding. Ondeugend? Alleen maar leuk. Maar in deze boeken kom ik gewoon niet verder.
Ik ben blij dat ik er geen geld aan uitgegeven heb en dat degene waar ik ze van heb gekregen er ook niets voor heeft betaald.
Dat is wel heel kort door de bocht hoor… er strond volgens mij dat bepaalde dingen zoals de geslotenheid en het moeizaam praten door een partner als herkenbaar werd gezien, en dat men bepaalde dingen van de hoofdpersoon als herkenbaar worden gezien (ik denk dan aan verlegenheid, wat voor iemand heel makkelijk herkenbaar kan zijn, of onzekerheid bijvoorbeeld)
Om dan met VIJF vragtekens te gaan vragen wat hier herkenbaar aan kan zijn vind ik eerlijk gezegd gewoon kortzichtig :oops:
Ik vind het sowieso kort door de bocht. Er doen behoorlijk wat mensen in Nederland aan sm. Waarom zou iemand van kok zich daar dan niet in herkennen?
Ik ben niet eens aan het sm gedeelte toegekomen. Ik stopte al bij het stuk " rijke man, student, vliegtuig, contract… En alle andere onwaarschijnlijke dingen.
Sm was echt het probleem niet. Ieder zijn eigen grappen en grollen toch? Om mijn part ben je gelukkig getrouwd en neem je er een vriendin bij in huis. Maakt mij echt niet uit hoor.
Dan ben je toch te vroeg gestopt met lezen, ariel.
Ik vond de eerste 100 bladzijden erg moeilijk door te komen, inderdaad een onwaarschijnlijk verhaal, slechte schrijfstijl, irritante personages en houterige dialogen … zeker geen literair meesterwerk
Maar zaken zoals twijfel/onzekerheid binnen een relatie, waar liggen je eigen grenzen, waarin ben je bereid toe te geven en begrip te hebben voor de ander, geven en nemen, maar ook je eigenwaarde behouden, dat soort dingen, dat is tot op zekere hoogte voor iedereen wel herkenbaar denk ik.
Je hoeft het natuurlijk nog steeds geen mooi boek te vinden, maar er zit wel iets meer in dan het onwaarschijnlijke student-miljonair-romantiek verhaaltje.
Na de moeilijke start heb ik de drie delen achter elkaar uitgelezen. Deel 1 en 2 vond ik wel de moeite waard, deel 3 had van mij niet gehoeven, te veel ‘James Bond’ achtige elementen, dat vond ik dan wel allemaal wat vergezocht. Voor mij was na deel 2 het verhaal over hun relatie eigenlijk wel afgerond.
Sommige mensen herkennen de verlegenheid van Ana, de geslotenheid van Christian. Dat soort dingen herkennen ze in hun relatie.
Ik herken de geslotenheid heel erg in mijn man, het niets loslaten over verleden, het hoe en waarom, het ontwijkende gedrag als je er naar vraagt.
(of te wel, ergens anders over beginnen of beantwoorden met een wedervraag).
Ook de wisselende stemmingen die mijn man heeft, van ineens vrolijk naar down, dat herken ik ook heel erg .
Ik herken mijzelf niet in het SM/Dominatie/Onderdanige gedeelte.
Maar wel zeker in Ana, hoe zij probeert ‘’ Te vechten ‘’ tegen Christian’s stemming, hoe ze er elke keer weer verbaasd over is, en soms moeilijk vind er mee om te gaan.
Zonde dat je gestopt bent met lezen, de eerste 100 +/- bladzijde’s zijn inderdaad niet bijzonder, maar het word daarna wel leuker lezen.
nou, ik heb in 3 dagen boek 1 uitgelezen, vanmiddag een kwart van deel 2. Je blijft er gewoon in hangen, ik tenminste wel, wil maar weer weten hoe het verder gaat…
Moet wel zeggen dat ik de uitgebreide sekscenes wat sneller lees, ben daar weer niet zo heel veel van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nou, ik heb in 3 dagen boek 1 uitgelezen, vanmiddag een kwart van deel 2. Je blijft er gewoon in hangen, ik tenminste wel, wil maar weer weten hoe het verder gaat…
Moet wel zeggen dat ik de uitgebreide sekscenes wat sneller lees, ben daar weer niet zo heel veel van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb dat ook, wil ook steeds weten hoe het verder gaat. Ben nu op de helft van deel 2.
En inderdaad de sekscenes ga ik ook wat sneller doorheen :mrgreen: