Vijftig tinten trilogie

In hetzelfde genre heb je ook nog de “crossfire” trilogie. Alleen deel 1 is al uit als ik het goed voor heb.

Hierbij zijn allebei de hoofdpersonages behoorlijk verknipt en zijn ze allebei rijk, de een wat meer dan de andere en wil de man zakelijke seks en de vrouw natuurlijk niet.

Deel 1 van vijftig tinten vond ik mooier dan het eerste deel van crossfire. Kan ook gewoon zijn omdat toen een heel nieuw genre voor mij was.

sasisj: deel 2 komt pas in november uit. en ik vind het een flauw aftreksel van de 50 tinten moet ik bekennen. heb me ook moeten verzetten om erin verder te gaan. het pakte me niet.

en dan heb je ook nog 90 dagen genevieve want in die genre thuis hoort. makkelijk te lezen, leuke afloop maar een nog platter aftreksel van 50 tinten.

moet wel zeggen dat deel 2 mij minder “grijpt” dan deel 1 deel 1 bleef ik lezen en nu kan ik de ipad toch wat makkelijker laten liggen :shifty:

Inmiddels aan boek 2 begonnen :slight_smile:

Ben ook aan het lezen. Nu halverwege deel 3.

Ik vind het echt verslavend. De relatie en het opzoeken van grenzen in de relatie is interessant. De hoeveelheid sexscenes zijn wat overdreven. Dat ze het 3, 4 x op een dag doen, prima, maar dat hoeft niet elke keer in het boek.

Oja, ik las ergens nog een zin over het einde, niet in de spoiler. Van Romata geloof ik. Misschien even in spoiler zetten, want eigenlijk wou i dat dus nog even niet weten :cry:

Vond ik ook niet leuk om te lezen, ik las het een paar berichtjes voor mijn bericht. Ik vroeg dus in mijn bericht of de persoon het zou kunnen aanpassen, zodat ik mijn bericht daarna ook weer kon aanpassen. Maar dat ging dus over boek 1 het einde.

Maar van dat sex etc heb ik nu ook wel genoeg, ben halverwege deel 2.

Ahh vond het zo zielig toen Grey op zijn knieen ging zitten als onderdanige :cry:

Ik heb ze gisteravond gekregen voor op mijn ipad. Dus ik ga ze maar even lezen. Ben wel blij dat ik er niets voor hoefde te betalen.

Ik heb ze in boek vorm en inmiddels ook op mijn telefoon (Thanks to Angel!)

Ik ben in boek 2 bezig alweer, dus nog niet aangekomen bij jou spoiler Romata.

De eerste keer greep dit boek mij heel heftig, (was zelf toen ziek) en daarom lees ik het nog een keer… en wss. ga ik weer janken bij:

Als Charlie Tango wegraakt, en Christian dus vermist… en idd bij het onderdanige…

@Sweet-Love wrote:

Als Charlie Tango wegraakt, en Christian dus vermist…

daar had ik het dus over toen ik zei dat ik tisseus ging kopen grijnssss

dat hij als onderdanige op z’n knieen viel vond ik alleen maar storend :shifty: :silenced:

@Angel & L.O.S wrote:

dat hij als onderdanige op z’n knieen viel vond ik alleen maar storend :shifty: :silenced:

ik vond dat ook alleen maar storend. hij was in het boek duidelijk enorm Dominant, maar goed, hij is natuurlijk ook onderdanige geweest. ik denk dat ik ht minder storend had gevonden als het anders beschreven zou zijn ofzo.

De beschrijving was toen ook niet echt lekker nee (ik ben daar nog niet dus weet het vaagjes) wel vond ik het emotioneel maar ik weet niet hoe dat nu is, ik was destijds niet in orde dus who knows… :mrgreen:

@knipoogje1983 wrote:

@Angel & L.O.S wrote:

ik vond dat ook alleen maar storend. hij was in het boek duidelijk enorm Dominant, maar goed, hij is natuurlijk ook onderdanige geweest. ik denk dat ik ht minder storend had gevonden als het anders beschreven zou zijn ofzo.

ja idd misschien is dat het idd dat ze het anders hadden moeten omschrijven

Net boek 3 weggelegd, en ik vond het zeker de moeite van het lezen waard!

De hoeveelheid sex viel me na het lezen van dit topic nogal mee eigenlijk :mrgreen:

Het verhaal er omheen had zeker op sommige punten flinke diepgang en op andere punten helemaal niet.

Hieronder in de spoilers info die niet gelezen hoeft te worden als je de boeken nog niet uit hebt!

mijn huilmoment zat in 2 momenten: het onderdanige knielmoment van Christian, daarin las ik zo zijn wanhoop jegens Ana’s houding, hij wíst het gewoon niet meer…en in het stuk waarin ze hem aan de telefoon heeft in de bank, haar innerlijke strijd als ze hem hoort breken op haar “ja” vond ik erg mooi

Enneh een spoiler als gevolg van een van ik dacht naatje

ik snap wat je zegt, alleen ehm…hier is dat ook zo hoor, maar dan met als uitzondering een keer of 2 in 11 jaar waarop dat NIET lukte :oops:

@mamy wrote:

ik snap wat je zegt, alleen ehm…hier is dat ook zo hoor, maar dan met als uitzondering een keer of 2 in 11 jaar waarop dat NIET lukte :oops:

Haha, ok. Nou gelukkig dan dat het toch bestaat. :wink: Het is nou eenmaal niet echt een onderwerp waar je het makkelijk met vriendinnen over hebt, dus je moet een beetje uitgaan van je eigen ervaringen he? En even voor de goede orde… ik heb totaal niet ontevreden hoor. :lol:

@Naatje wrote:

@mamy wrote:

Haha, ok. Nou gelukkig dan dat het toch bestaat. :wink: Het is nou eenmaal niet echt een onderwerp waar je het makkelijk met vriendinnen over hebt, dus je moet een beetje uitgaan van je eigen ervaringen he? En even voor de goede orde… ik heb totaal niet ontevreden hoor. :lol:

:wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ben er ook aan begonnen, na het lezen van hier erover. Moet zeggen heb de boeken pas twee dagen in huis en ik blijf lezen.

Boek 1 zit ik al over de helft, terwijl ik normaal niet veel lees.

Deel 1 uitgelezen. Ben wel erg benieuwd nu naar het verhaal in deel 2. Vond deel 1 al heel mooi om te lezen.

Ik heb ze ook gekregen. En ik vind het geen bal aan. Iemand schreef hier over herkenbaar…nou, wat kan hier herkenbaar aan zijn???

Ik houd er best van om erotiek te lezen. Preuts is ook niet echt mijn ding. Ondeugend? Alleen maar leuk. Maar in deze boeken kom ik gewoon niet verder.

Ik ben blij dat ik er geen geld aan uitgegeven heb en dat degene waar ik ze van heb gekregen er ook niets voor heeft betaald.

@ariel wrote:

Ik heb ze ook gekregen. En ik vind het geen bal aan. Iemand schreef hier over herkenbaar…nou, wat kan hier herkenbaar aan zijn???

Ik houd er best van om erotiek te lezen. Preuts is ook niet echt mijn ding. Ondeugend? Alleen maar leuk. Maar in deze boeken kom ik gewoon niet verder.

Ik ben blij dat ik er geen geld aan uitgegeven heb en dat degene waar ik ze van heb gekregen er ook niets voor heeft betaald.

Misschien iemand die zelf ook zoiets heeft meegemaakt. Kan toch?

Er zullen genoeg mannen net als in het boek rond lopen en Dames.

Iedereen zijn smaak, niet iedereen zal dit geweldig/mooi leesvoer vinden. Dat kan, iedereen heeft een andere smaak qua lezen.

@ariel wrote:

Dat is wel heel kort door de bocht hoor… er strond volgens mij dat bepaalde dingen zoals de geslotenheid en het moeizaam praten door een partner als herkenbaar werd gezien, en dat men bepaalde dingen van de hoofdpersoon als herkenbaar worden gezien (ik denk dan aan verlegenheid, wat voor iemand heel makkelijk herkenbaar kan zijn, of onzekerheid bijvoorbeeld)

Om dan met VIJF vragtekens te gaan vragen wat hier herkenbaar aan kan zijn vind ik eerlijk gezegd gewoon kortzichtig :oops: