Stan gaat nu een paar maanden naar school en gaat hartstikke goed, veel vriendjes, prima allemaal.
Alleen: het is groep 1/2 en dus zitten er ook 5- en 6 jarigen. Specifiek één 6-jarige die nog een jaartje extra moet kleuteren (in juni 6 geworden, Stan in juni 4 geworden) trekt hij erg naar toe. En die is hier nu twee keer wezen spelen en beide keren was ie aan het boeren, vieze woorden roepen etc. Hij zegt ook rustig dikkie of dikzak tegen mij!
Was ook de eerste keer dat ik hier een kind te spelen had, dus ik dacht eerst nog ik negeer het maar, dat zal wel het beste werken. Maar niet dus.
we houden het spelen met dit jongetje nu een beetje af (hij is nog één keer daar geweest), maar Stan heeft nu dus buien dat ie ook echt aan het provoceren is met vieze woorden, of mij of z’n vader ineens dikzak e.d. noemt. Negeren vinden we niet werken en bovendien vinden we ook dat dat overkomt alsof het mag. Maar teveel aandacht eraaan schenken willen we ook niet. HOe gaan jullie daarmee om?
herkenbaar!!!
Tenminste… voor de eerste periode op school.
Toen onze oudste naar school ging kwam hij al snel met het niet zo nette woord voor vagina thuis (om het hier maar wel even netjes te houden ). Was ook 1 ventje in de klas die over een ‘aardige’ scheldwoordenschat beschikte en tja… die kreeg daardoor wel aandacht vanwege die lelijke woorden en dat is interessant natuurlijk.
Dus binnen no time had de helft van de klas toch wel een aantal woorden overgenomen :wall:
Wij hebben in het begin er wel van gezegd dat het een lelijk woord is wat je niet mag gebruiken, maar dat hielp weinig. Later toch ook maar eens voor gestraft (gewoon op krukje met de mededeling dat hij wel weet dat hij geen lelijke woorden mag zeggen)… en na een tijdje hoorden we het eigenlijk niet meer… volledig negeren hebben we niet gedaan, maar ook niet al teveel woorden aan vuilgemaakt (en vooral niet vragen waarom hij nou op het krukje zit… ja omdat ik *** zei!)
(en vooral niet vragen waarom hij nou op het krukje zit... ja omdat ik *** zei!)
Zie het die van mij zo zeggen :mrgreen: .
Maar goed, lijkt erop dat jullie ongeveer gedaan hebben wat wij doen, en dat het dus wel weer over gaat. Daar hou ik me dan maar aan vast :wink: .
misschien erop aan sturen dat hij met wat rustigere kinderen speelt? Jammer altijd dat kinderen zo moeten beginnen op een school!
sterkte ermee!
Tja dat is soms lastig en verschilt soms ook weer per periode. Nu helpt hier gewoon duidelijk zijn: ik wil niet dat je dit zegt, want het is niet leuk.
maar in t verleden hielp dit niet. We hebben wel eens gezegd, nu mag je het zeggen zo vaak als je wilt, maar je moet het wel heel vaak zeggen dan. Dat was natuurlijk dolle pret, maar op een gegeven moment kwam er niks meer, de lol was eraf. Daarna hebben we het ook niet meer gehoord.
@konijn wrote:
misschien erop aan sturen dat hij met wat rustigere kinderen speelt? Jammer altijd dat kinderen zo moeten beginnen op een school!
sterkte ermee!
Nooit van deze fase gehoord?
Bijna alle kleuters doen dit wel, kleuterhumor noemen ze het ook wel.
Jullie krijgen straks ook nog de “Ik vind mama stom” fase en de “poep en billen” fase…
Ik vind het eerder jammer dat je meteen het andere jongetje gaat weren niki10605.
Nogmaals alle kleuters gaan hier doorgaans doorheen…
negeren is écht de beste optie, hoe meer jij reageert hoe leuker het is.
geloof me, mijn oudste is 6 en hij en meerdere vriendjes hebben dit ook gehad :-*
ik zou dat jongetje ook niet weren,
Maar als hij hier in huis dat soort woorden zou gebruiken, zou ik hem er wel wat van zeggen, hier in huis worden dat soort woorden niet gebruikt, dat zijn de regels, hetzelfde als dat hier bv niet boven wordt gespeeld.
Bij de meeste kinderen mag dat wel, hier niet.
dat is als je er duidelijk in bent ook wel duidelijk voor de andere kinderen.
Zo was er hier vanmiddag een meisje spelen, wat thuis al alleen op straat mag, dat mag Y.ouri dus nog niet omdat ze hier veel te hard rijden.
ze accepteerde het netjes en zijn achter het huis gaan spelen.
oh ja de plas poep piemel fase… ook errug grappig als je peuter/kleuter bent (en soms vindt mama het ook gewoon ook ontzettend grappig :oops: :mrgreen: )
ik draai al jaren kleuters… nooit opgevallen deze fase :oops: wel een moment dat iemand er mee begon, maar dat druk ik vaak direct de kop in :oops: :oops:
zo zie je maar weer! dankzij kok!
@mamaMarije wrote:
oh ja de plas poep piemel fase… ook errug grappig als je peuter/kleuter bent (en soms vindt mama het ook gewoon ook ontzettend grappig :oops: :mrgreen: )
Nou die hebben we gelukkig al gehad - hoewel soms moet het weer even :mrgreen:
maaruh als er hier een kind in huis komt wat mij voor dikzak uitmaakt zal ik hem even duidelijk maken dat hij niet zo tegen mij dient te praten.
En waarom bepaalde kinderen niet weren als je het niet echt een fijne combi met je kind vind. Lasse is net vier geworden en als hij met 6 jarigen aan komt zetten waar hij niet tegen op gewassen en die hem zouden overrulen dan zou ik dat ook proberen te vermijden.