vieze vlekken die er niet uitgaan

Hallo,



Ik heb dus een probleem.

Mijn dochtertje krijgt flesvoeding (friso extra) en daar krijgt ze nog nutriton doorheen vanwege oprispingen en knoeien (met drinken).

Maar als zij wat terug geeft (spuugt) krijg ik daar echt vieze vlekken van in de kleren en nu in de slabbers die ze standaard om heeft als ze wakker is.

Nu vraag ik me af of dat van de nutriton komt???

Zo niet waar komt het dan vandaan?? en herkent iemand dit probleem??

Wat kan ik eraan doen??

Ik heb het al in een emmer met voorwas gezet…met vlekkenspul ingesmeerd…maar krijg het er dus echt niet uit.



sneeuwitje

Remco had ook Nutriton door zijn voeding maar zulke vlekken had ik toch niet in zijn kleding/slabbers.



Ik weet dus ook niet waar het aan ligt.

ik heb gehoord dat je het met glorix o2 moet insmeren en dat ze dan wel weggaan…wel witte slabbers dan anders weet ik niet of het goed zal gaan (met verbleken) al zeggen ze dat er in glorix o2 geen gloor zit. Ik heb het nooit geprobeerd maar al vaak gehoord. succes. Ik gebruik trouwens ook friso extra en heb nooit gekke vlekken.



nanda

Ik heb ook een tijdlang nutriton gebruikt maar ook nog nooit zulke vlekken gehad. Had wel Nutrilon als voeding.

Zou het ook niet komen van de combinatie friso met nutriton i.p.v. nutrilon met nutriton? :think:

Wel zonde hoor, van de kleertjes :frowning: .

Wij hadden trouwens Friso Normaal en Friso Extra.

Yep ik herken ze wel!

Heb hier al een keer een topic over gehad én Friso gebeld. Ik had die vlekken zowel bij Demi als bij Nena en het schijnt te maken te hebben met een soort chemische reactie van de melk/johannesbroodpitmeel (die dus ook in comfort zit) en haar maagsap/zuur.

Wat bij mij helpt is de kleding voordat je het wast uit te spoelen met gewoon water. Want die vlekken komen er pas in ná het wassen toch? (bij mij wel)

En ik was die kleren niet met wasmiddel voor de gekleurde was maar met waspoeder voor witte was. Dan heb ik het niet, als ik me vergis en het dus wel bij de bonte was gooi dan heb ik meteen weer die vlekken en die krijg je er niet/nooit meer uit.



Succes!

gr

muts

hier geen last hoor wendy :wink:

Ik denk dat ik morgen toch maar naar de ha ga bellen voor een afspraak van de week…Misschien is er wel iets niet goed in haar maag.

Want ondanks de nutriton blijft ze oprispingen hebben die haar vaak niet lekker vallen.



sneeuwitje

Hier ook ie vlekken, Juul krijgt ook friso normal en comfort. Slabbers maak ik me niet zo druk om maar ik vind het wel zonde van de kleertjes…

Zou ik dan andere voeding moeten proberen???



sneeuwitje

Ik ben dus gister naar de ha geweest.

En daar kreeg ze dus net een oprisping…heb er een drankje voor gekregen

Dit is om haar maagsappen in te dikken…ANTAGEL …heet het.

Je moet het wel zelf betalen (€6).

Maar heb het haar vanaf gistermiddag gegeven en ze heeft geen oprispingen meer gehad en ook geen voeding meer terug gegeven.



sneeuwitje

ow! Da’s mooi! Moet dat op recept of kun je het zo halen?



gr

muts

Ik denk op recept…ik heb het ook via de ha.

Maar heb het vermoeden dat ze er flinke diarre van krijgt…dus geef haar vandaag en morgen niets en kijken of het dan weg is en dan weer een dagje proberen en kijken of het terug komt.

Maar het is best lastig om het toe te dienen want ze duwt gewoon de helft weer uit haar mond.

Maar zij heeft moeite met te vloeibaar eten/drinken.



sneeuwitje