hallo,
Iemand enig idee waarom ze van die ronde eetbare “stickers” op het brood plakken voordat ze het gaan bakken?
Ik blijf het onsmakelijk vinden om het op te eten en kan me niet voorstellen dat iemand er om staat te juichen. Wat is het doel van die dingen?
Ik heb geen idee :think:
Ik haal het er altijd vanaf :mrgreen:
Maar ik heb allang geen meer gezien op het brood wat ik koop :think:
geen idee… daar let ik nooit op…
ga ik dus vanaf nu wel doen… :lol:
Ik pulk hem er ook altijd af, maar toen ik daar vanmorgen mee bezig was, vroeg ik me af wie er eigenlijk op zo’n ding op zijn brood zit te wachten en waarom het er op zit.
meestal zit dat alleen maar op melkbrood… Het is geen sticker, maar gewoon ouwel(in de kerk krijg je vergelijkbaar, het heet daar dan hosti en is iets dikker, maar het materiaal is hetzelfde). Het is een soort snoeppapier zonder suiker zeg maar. Dit plakken ze erop, zodat duidelijk is dat het een melk-brood is. Je proeft er maar weinig van hoor, en tis ook niet schadelijk ofzo
@prinsjeJason wrote:
Ik ook niet… :shifty:
@mv2kids wrote:
meestal zit dat alleen maar op melkbrood… Het is geen sticker, maar gewoon ouwel(in de kerk krijg je vergelijkbaar, het heet daar dan hosti en is iets dikker, maar het materiaal is hetzelfde). Het is een soort snoeppapier zonder suiker zeg maar. Dit plakken ze erop, zodat duidelijk is dat het een melk-brood is. Je proeft er maar weinig van hoor, en tis ook niet schadelijk ofzo
Ik eet alleen maar bruinbrood en zie het dus ook daarop :mrgreen:
Dat het eetpapier is weet ik ook.
Vind het wel een rare combinatie :lol: brood met eetpapier :mrgreen:
Weer wat geleerd :mrgreen: … kon me al niet voorstellen dat het schadelijk zou zijn en het smaakt inderdaad nergens naar, maar ik blijf het gewoon iets onsmakelijks vinden. En dan nog zie ik het nut niet, want op het schap zie ik deze ouwel niet op het brood, pas thuis als ik een sneetje wil pakken. En ik heb gewoon fijn volkoren brood … is dat dan ook melkbrood (klinkt namelijk als wit brood) :think:.
ook in bruin brood kan melk zitten… Ik weet nog van vroeger dat het daar alleen maar op zat, en dan ook nog alleen maar van de echte bakker… hoe dat tegenwoordig zit weet ik niet meer , de Jumbo doet in elk geval naar mijn ervaring geen stickers… :P( beetje raar woord dat stickers, want het wordt er gewoon met water op ‘geplakt’)
Ik ga even op google of wikipedia kijken …
@prinsjeJason wrote:
@mv2kids wrote:meestal zit dat alleen maar op melkbrood… Het is geen sticker, maar gewoon ouwel(in de kerk krijg je vergelijkbaar, het heet daar dan hosti en is iets dikker, maar het materiaal is hetzelfde). Het is een soort snoeppapier zonder suiker zeg maar. Dit plakken ze erop, zodat duidelijk is dat het een melk-brood is. Je proeft er maar weinig van hoor, en tis ook niet schadelijk ofzo
Ik eet alleen maar bruinbrood en zie het dus ook daarop :mrgreen:
Dat het eetpapier is weet ik ook.
Vind het wel een rare combinatie :lol: brood met eetpapier :mrgreen:
Sorry ik dacht dat je witbrood schreef :wall: maar je schrijft melkbrood :oops: :mrgreen:
Uit de werkwijzer van het kennis en adviescentrum voor de bakkerij:
Moet er een ouwel op mijn brood?
Nee. Veel bakkers doen het nog wel (in het Broodbesluit van 1985 werd dit nog verplicht gesteld voor bepaalde broodsoorten), toch hoeft het sinds de invoering van het Warenwetbesluit Meel en brood (1998) niet meer. Dat neemt niet weg dat een ouwel wel handig kan zijn voor de verkoopmedewerkers omdat aan de buitenzijde van een brood niet altijd te zien is om wat voor brood het gaat.
Dus het wordt gedaan omdat ze anders niet weten welk brood ze verkopen … heb ik toch liever een extra bordje aan de schappen dan een ouwel op mijn brood.
Wat grappig, mijn broer en ik maakte altijd ruzie om wie het snee brood mocht hebben met de grootste “sticker”. haha vonden het beide wel lekker geloof ik
Het zit ook op biologisch brood.
Ik eet altijd gewoon door :mrgreen:
Het is idd om het verschil tussen gewoon wit en melkwit en gewoon bruin en volkoren aan te geven.
En extra kaartjes op de schappen kan wel maar het brood moet ook nog in de schappen gelegd worden en dan is het handig dat je weet wat het is
(in bakkerij gewerkt sorry)
@Claud wrote:
@prinsjeJason wrote:
Ik ook niet… :shifty:
op het brood dat ik koop zit het ook niet meer