Vieze sokken (vloer)

Hoevaak ik ook dweil, en waarmee ik ook dweil witte sokjes van mijn kruipende kleine meisje worden gewoon vies.

Ik stofzuig elke dag 1 a 2 x, en dweil om de dag de laatste tijd maar toch wil onze vloer niet schoon worden ?

Heb al gebruikt:

Azijn

Chloor

Ajax met drupje chloor

Dettol

Gewoon heet water

Schoonmaakfles (groen) die vaak worden gebruikt door een interieurverzorgster.

Wie helpt, hoe krijg ik mijn vloer brandschoon ? :shifty:

Loop je binnen met schoenen aan?

@aapie wrote:

Loop je binnen met schoenen aan?

Nee nooit, andere ook niet.

met alleen dweilen week je vuil los en verplaats je het.

Tip 1: Eerst dweilen en daarna met heet water nadweilen, zal je zien dat je heel veel vuil van de vloer haalt.

Tip 2: geen witte sokken aan doen :mrgreen:

Hier zijn witte sokken verboden :silenced:

Ik weet niet wat voor vloer je hebt, maar misschien een keer een goede schrobbeurt?

Wij hebben een grindvloer en ik dweil 1 keer per week met Ajax Marseille, die heb ik als tip van mijn moeder gekregen. En 1 keer per jaar doen we de vloer met een schrobborstel.

Tsja als ik dit allemaal zo lees dan komt er meestal een vraag in mij op: moet het brandschoon zijn? en waarom?

@Kwakje wrote:

Tsja als ik dit allemaal zo lees dan komt er meestal een vraag in mij op: moet het brandschoon zijn? en waarom?

ik dacht eigenlijk dat de niet-witte sokken hier kwamen omdat ik gewoon a-huishoudelijk ben. Maar ik lees nu dat het ook voor komt als je het heel fanatiek schoon houdt.

Waarom, inderdaad?

hier loopt hij ook op zijn witte sokken buiten, gewoon een beetje warm wassen, beetje Vanish erbij, dan worden ze wel weer schoon.

Sowieso vind ik een plavuizenvloer zelf ook lastig echt schoon te houden, want je houdt die nare voegen die echt niet schoon blijven. Wij hebben alleen plavuizen in de gang en keuken, en dat is al gedoe genoeg om af en toe met voegenreiniger schoon te maken.

dat was mijn vraag ook, moeten die sokken schoon blijven.

hier elke dag stof zuigen

maar een keer per week dweilen.

en ook witte sokken, maar 1x in de zoveel tijd de hele bups in de emmer met water en een scheut bleekwater en ze zijn weer wit.

Hier dweil ik twee tot drie keer per week, afhankelijk van het weer buiten en hoeveel ik werk die week.

Daarnaast op dit moment wel twee keer daags zuigen, ivm de mieren die hier ws bij de buren een giga nest hebben maar door de muur bij ons het huis binnen komen wandelen, dus geen eten, geen mieren.

Sinds ik meer dweil, hier geen vieze witte sokjes meer. Voorheen wel en in de winter ook altijd wel.

Denk dat het ook wel aan je vloer ligt, we hebben laminaat, maar met plavuizen is het altijd erg moeilijk de voegen ook schoon te krijgen. En denk dat dat vaak de boosdoeners zijn.

Dweil gewoon met heet water en allesreiniger van de witte reus en eens in de zoveel tijd eens met amoniak erdoor om de boel te ontvetten…

Een keer dweilen met Dasty van de Wibra in het hete water? Daarna nog een x na met enkel heet water en een schone dweil. Mijn ervaring met Dasty is dat ik een koof die al in geen 4 jaren ws een schoonmaakdoekje had gezien en vol vet zat in een keuken brandschoon kreeg. 8) Het spul werkt ook wonderlijk wel op een oude jaren 70 roestvrijstalen gootsteen waar teveel krassen en vuil ingetrokken zat.

Dasty is fantastisch spul. :thumbup:

Hier een “ruwe” tegelvloer, dus daar loop je echt wel vuil in.

Ik dweil helemaal niet vaak want net als Lydia en nog 1… eh… vieze sokken, ja nu en? als dat alles is :shifty:

De wasmachine is geduldig en ik heb wel meer te doen dan dweilen.

Maar als ik hem echt schoon wil hebben, dan ga ik er met de luiwagen over en gebruik een super heet sopje met schoonmaak azijn…

En dan zorg ik ook dat allebei mijn leifheit piccolo dweilen schoon uit de wasmachine gebruikt kunnen worden en dan dweil ik na met een oude trekker en microvezel dweil.

Dan is hij echt schoon… voor 1 dag ofzo :angel:

Een tegelvloer dweilen in een huis waar geleefd word en deze ook echt schoon hebben is zoiets als dweilen met de kraan open… 8)

@Rhiannon wrote:

Een keer dweilen met Dasty van de Wibra in het hete water? Daarna nog een x na met enkel heet water en een schone dweil. Mijn ervaring met Dasty is dat ik een koof die al in geen 4 jaren ws een schoonmaakdoekje had gezien en vol vet zat in een keuken brandschoon kreeg. 8) Het spul werkt ook wonderlijk wel op een oude jaren 70 roestvrijstalen gootsteen waar teveel krassen en vuil ingetrokken zat.

Dasty is idd super spul!!!

En is helemaal niet duur!

@Kwakje wrote:

Nou vind het fijn als ik een schone vloer heb, en blijkt dus niet zo te zijn aan de witte sokken te zien. En vind het dus gewoon iritant dat die sokken niet wit blijven na ffies kruipen.

Ik ga eens Dasty proberen.

Wij hebben een tegelvloer, met indd van die lekker iritante best brede voegen ertussen. Zit ook een beetje structuur in de tegen, waardoor vuil makkelijker blijft zitten.

In ons vorig huis hadden wij laminaat, en daar nooit nergens last van gehad.