Vieze sokjes/sokken !!

Wij wonen sinds een paar maanden in een huis met een tegelvloer die ik elke dag stofzuig en om de dag dweil.

Maar toch blijven de sokjes/sokken vies worden.



In ons anders huis had ik laminaat en werden de sokjes echt niet vies.



Heb allerlei schoonmaakmiddelen gehad, maar niets wil helpen.



Heeft iemand Tips ??!!

Slofjes dragen?

Heb je schoonmaakazijn al geprobeerd?

@Mama_jeanet wrote:

Heb je schoonmaakazijn al geprobeerd?




Nee dat nog niet, zal daar straks is mee dweilen als mijn dochtertje op bed ligt.

@romata wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Heb je schoonmaakazijn al geprobeerd?




Nee dat nog niet, zal daar straks is mee dweilen als mijn dochtertje op bed ligt.
Het stinkt verschrikkelijk maar meestal krijg je daar vieze (vettige) tegels wel mee schoon.

dentol?

@victoria wrote:

dentol?




bedoel je dettol ?



Ruikt heerlijk, maar ook daarmee krijg je het niet schoon.

Groene zeep?

Silic bang? Of hoe je het ook schrijft van die reclame?

Baby shampoo werkt ook volgens mijn moeder

Ik dweil altijd met gewone vloerreiniger, soms ook schoonmaakazijn.

Maar eens in de zoveel tijd schuur ik het met chloor en dan wordt het pas echt schoon. Wij hebben lichte, ruwe vloertegels en als ik dan een deel van de vloer heb geschuurd, zie je al echt verschil met het stuk wat nog gedaan moet worden.

@romata wrote:

@victoria wrote:
dentol?




bedoel je dettol ?



Ruikt heerlijk, maar ook daarmee krijg je het niet schoon.




jaaaaa dettol :shifty: :lol:

hier ook een tegelvloer, enigzins ruw.



Ik ga er standaard 1 x per 2 maanden over met een luiwagen (harde schrobborstel op steel)

Dan schrob ik de vloer echt met schoonmaakazijn of ontvetter en dan kan de vloer er weer 2 maanden tegenaan.



Dagelijks dweilen met allesreiniger is trouwens slecht, dan laat je steeds een vettige film achter die vuil aantrekt.

Ik dweil hier altijd met HG streeploos voor tegelvloeren en dan is het schoon, het ruikt fris en vuil hecht minder snel. :thumbup:

Voor de vloeren als ze echt schoon moeten zijn: HaRa.

Zweer erbij, wil echt niets anders.

HG middelen halen. eerst ontvetten daarna impregneermiddel gebruiken

Ik zou geen groene zeep of driehoekszeep nemen want dat laat zo’n veriitg laagje achter.



Ik denk dat schoonmaakazijn het beste is.

sokken gaan toch na één dag in de was? :think: :oops:

@longlegs wrote:

sokken gaan toch na één dag in de was? :think: :oops:




Nee hoor wij houden onze sokken 1 week aan :mrgreen: :mrgreen:





Haha, nee hoor wij dragen hier onze sokken ook maar 1 dag maar dan nog blijven sokken niet wit…

Misschien kun je er een gewoont evn maken om binnenshuis geen schoenen te dragen ? Dan wordt het echt minder vies. En de kinderen slofjes aantrekken. Lekker warrum :wink:

Ja ik zou ook zeggen sloffen aandoen :wink:

Zelfde probleem hier :evil: Ik ga eens schoonmaakazijn proberen, en anders een van de andere goede tips! :thumbup:

Ik koop sowieso al nooit meer witte sokken, dat scheelt ook :wink: Die zien er al zo snel viezig uit, dus wij dragen altijd zwart of grijs, en mijn zoontje draagt vaak slofjes of ook grijze of donkerblauwe sokjes.

En idd in de woonkamer niet met schoenen aan lopen. Niet dat ik tegen visite zeg dat ze hun schoenen uit moeten doen, maar zelf doen we ze meestal wel uit.