vieze smaak in mijn mond

hallo wie heeft er een tip voor mij, ben nu iets meer dan 8 weken zwanger en heb al een paar dagen last van een nare vieze smaak in mijn mond, nou moet ik ook wel gem 2 keer per dag spugen maar peots 10 keer per dag mijn tanden en drink veel water het gaat alleen maar niet weg. en volgens mijn vrien ruikt het ook een beetje dat vind ik nog veeeeeel erger. ben altijd erg zuinig op mijn gebit. heeeeeeelllllllppppp

Misschien kun je eens bij de mondhygienist langs gaan om de boel lekker fris te maken? Ik heb dat een paar weken geleden ook wel gehad, zo’n vieze smaak, maar dat is nu wel weer weg :think: .

Hey Lydia,



Volgens mij heeft het ook met de hormonen te maken. Ik heb het al 2 weken dat de smaak anders is (ook sinds 2 weken misselijk), maar nu je het zegt, de afgelopen dagen is het echt vele malen erger geworden! :shock:



Ik vrees dus dat ook een tandarts/mondhygienist niet veel uitkomst kan bieden…



Maar goed, als jij iets vind wat werkt, hou ik mij van harte aanbevolen!



X Do

Vaak komt die vieze lucht uit je maag… dus pepermunt eten denk ik? Helpt ook tegen misselijkheid en houd je maag rustig.

pepermuntje is volgens mij een goede tip.



Wat betreft het tandenpoetsen, Ik heb het foldertje van de tandarts ff niet bij de hand, maar volgens mij is het niet verstandig zo vaak en vooral niet vlak na het overgeven je tanden te poetsen.



het maagzuur tast namelijk je gebit aan, maakt het zwak. je kunt dan beter naspoelen en later (half uurtje of uurtje, weet niet precies) je tanden poetsen.



Ook is het misschien een goed idee om bij de mondhygenieste of tandarts langs te gaan en om advies te vragen.



Oja, bij jou waarschijnlijk niet het geval, want jij poetst wel. In die folder stond ook iets over dat er te weinig gepoetst wordt of niet ver genoeg achterin. Juist omdat zwangeren daar misselijk van worden.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ja, dat herken ik wel hoor. Ik had ook de eerste tijd een heel vieze smaak. Dat is nu weg, zonder dat ik er iets voor heb gedaan. Misschien gewoon even afwachten? Ik nam regelmatig een Smint ofzo. Effe een lekker suikervrij smaakje tussendoor.

Heej! Herkenbaar probleem! IK heb het de laatste tijd ook erg vaak, maar dan een metalige smaak in mijn mond. Ik kan het niet zo goed beschrijven, maar dan lijkt het net of ik op een muntje ofzo heb lopen kauwen. En ik kom er dan ook niet vanaf! Wie heeft er tips voor mij?



Misschien dat voor jou inderdaad een pepermuntje helpt! Of kauwgom, maar dat vind niet iedereen fijn als je misselijk bent…

Listerrine helpt ook vooral de pepermunt smaak, want te veel poetsen is niet goed voor je tanden, ga eens na elke poets beurt smorgens en savonds en meschien smiddags listerrine gebruiken

Ja poetsen(meer dan normaal) is niet goed. Ik gaf erg veel over 20x daags… :roll: en ik had gewoon standaart mondwater bij met mintsmaak. Even pittig in je mond haha maar beter dan die vieze smaak / luchtjes enzo…

ik had er in het begin ook zo`n last van, liep de hele dag door kauwgom te kauwen, om die smaak maar kwijt te zijn, want ik werd juist van die smaak weer erg misselijk…

ja ik heb ook best vaak een vieze smaak in me mond, het proeft naar ijzer, dan controleer ik tien keer me gebit en spuug ik een paar keer op de grond om te kijken of me tandvlees ofzo niet bloed, ik heb het zelfs na het tandenpoetsen, echt niet fris, maar heb gelezen dat dat hoort bij de zwangerschap volgens mij, hoop het… groetjesssss :vlinder:

iK werd van het tandenpoetsen juist altijd zo beroerd, dan was ik weer aan het kokhalsen. Ik heb juist de meeste problemen met de smaak mint, ik heb gelukkig nooit hoeven spugen maar wel bijna tijdens tandenpoetsen. Dus heb ik mondwater gekocht zonder mint smaak en andere tandpasta, ik poets nu met teletubbie tandpast voor kinder t/m 12 jaar :oops: :mrgreen:

:vlinder: jaa ik heb ook niet tot nu toe hoeven overgeven!!! daar ben ik echt blij mee, maar wel als ik aan het tanden poetsen ben en k poets me tong dan krijg ik kokhalsneigingen!!!terwijl ik dat eerst niet had, teletubbie tandpasta is wel erg lekker haha!!! fijne zwangerschap liefs jeanette

Ik moet ook altijd kokhalsen bij het tandenpoetsen, en helemaal als ik over mijn toch poets dan moet ik echt oppassen dat het er niet gelijk weer uitkom.

Ik werd ook altijd :sick: van mintsnoepjes, ik eet ze nu nog niet

Ik had t laatst ook en had toen ff gegoogeld. Het hoort bij de zwangerschap, maar:



Ik las dat je van pijnboompitten eten ook een paar dagen daarna een vieze metaalsmaak in je mond kunt krijgen. Kweetniet of jullie die eten, maar dan weet je ervan :thumbup: