Ik dacht ik ga het toch eens vragen hier.
Ik heb namelijk best vaak een vieze smaak in mijn mond. Ook vaak snachts, en dan drink ik wel water maar even later is het weer terug. Eerst dacht ik dat ik zoveel dorst had maar daar begin ik nu wat aan te twijfelen.
Ken die van zwangerschap van lasse alleen van het begin (wist oa daardoor ook dat ik zwanger was) maar ik vind het best irritant.
Herkent iemand dit??
Gr Caroline
Ja,ik had het ook.Het is een vreemde smaak,die ik niet kan thuisbrengen…alles smaakt daar door ook anders.en sommige dingen luste ik niet meer daardoor(koffie bv).
Ik heb het nu niet maar de vorige keer wel , een beetje metaalachtig was het en idd je komt er niet vanaf!
Ik weet dat ik van alles achter elkaar heb gegeten om dan maar van die smaak af te komen, maar echt iets concreets wat ik je als tip kan geven heb ik niet gevonden…sorry had je graag geholpen
Nou geen masale herkenning zie ik 8)
De laatste dagen wat minder last van gehad en denk toch dat het te maken heeft met wat ik eet. Ik heb weleens gehoord dat je sowieso meer dorst kan hebben tijdens zw-schap en dat je nieren harder moeten werken enzo. En als ik iets eet waar je normaal wat dorstiger van wordt is het nu erger en vieze smaak in mijn mond. Bijv als we patatjes hebben gegeten en knoflook laat ik helemaal maar (kon ik normaal al nadorst van krijgen en nu maar uit menu geschrapt)
Soms heb ik er met name snachts last van en is het best irritant.
Nou ja er zijn ergere dingen natuurlijk.
k heb et al een paar keer als tip gegeven… na het eten je tanden poetsen en ook je tong, wangen etc… zo ver mogelijk naar achter!! k heb ook best veel last van een vieze smaak die vooral veroorzaakt wordt door zuur… als ik zo poets heb ik er weinig last van!!
of blijven eten…
Ik heb het ook maar dacht dat het kwam van dorst of omdat ik veel spuug. Het is wel irritant. Ik neem vaak een tictac en dan helpt wel.
Ik ken het!!
Volgens mijn VK kán het zijn dat het bloed is wat je proeft. Je tandvlees is veel meer doorbloed en gaat eerder stuk of raakt ontstoken, waardoor het kan dat het bloed en je dat proeft.
Ik heb het vorige week gehad en had toen inderdaad last van mijn tandvlees. Het smaakt naar ijzer.
(niet dat ik echt aan ijzer heb gelikt om het te weten hoor )
Ik wilde er eigenlijk net een topic over openen en toen zag ik deze.
Ik heb er idd ook al een paar dagen last van.
Een soort metaal achtige smaak in mijn mond :sick:
Of alsof ik ontzettende na dorst heb :think:
Heb het idee dat ik de hele dag mijn tanden aan het poetsen ben maar het helpt niet.
Kus Moon
Ik heb er ook last van. Ik hoop niet dat het door ontstoken tandvlees komt, want dat is slecht voor het vruchtje!
Idd vooral 's avonds en als ik in bed lig. Geen idee wat ik er tegen kan doen. Ik heb wel gemerkt dat het erger is als ik na het avondeten nog wat het gesnoept.
En mijn tanden voelen ook helemaal niet zo schoon als eerst.
@cees77 wrote:
Ik heb er ook last van. Ik hoop niet dat het door ontstoken tandvlees komt, want dat is slecht voor het vruchtje!
Waarom is dat slecht voor het vruchtje? :think:
Ik blijf het de ene dag meer hebben dan de andere en het hangt ook af van wat ik gegeten heb - iets met meer zout en het is bingo dus denk toch een soort van dorst.
Maar inderdaad vooral snachts of savonds en ik heb standaard een fles water naast mijn bed staan. Misschien drink ik overdag niet genoeg - zou zomaar kunnen.
En waarom ontstoken tandvlees slecht voor een vruchtje zijn - ik heb geen idee!
Ik heb een tijdlang een tonijnsmaak gehad…
Misschien je tandvlees, dat ontsteekt wat makkelijker als je zwanger bent.
Hier ook. Vooral bij vet eten of erg gekruid eten. Dat laat ik dus nu maar staan en het gaat een stuk beter.
Hallo allemaal.
Hoe is?
Mijn naam is Lisa en ik ben 14 weken zwanger.
Ik heb nu al zo een 7 weken last van een vieze smaak in mijn mond.
Eten en drinken smaakt vaak vies daardoor.
Ook voelt mijn mond vies aan, terwijl ik 3 tot 5 keer per dag mijn tanden poets.
Door de vieze smaak ben ik veel misselijk.
Ik ben echt radeloos.
De artsen kunnen niets vinden en ze hebben geen idee hoe dit komt, alsof ze er nog nooit eerder van hebben gehoord dat een zwangere vrouw een vieze smaak in haar mond heeft.
Heeft iemand al inmiddels uitgevonden wat er tegen werkt of waar het door komt?
Kijk uit naar reakties.
Groetjes
Lisa :vlinder:
Ik krijg nu vaak een vieze smaak in mijn mond, nadat ik melkprodukten heb gegeten/ gedronken. Vooral na yoghurt en karnemelk. Dat laat ik voorlopig maar even staan (en ik ben er zo dol op)
Jeps, ik had het ook bij zwangerschap van Senne, ijzerachtige smaak in m’n mond en dacht eerst: yeah right, dat komt echt neit door de zwangerschap! Maar ik las laatst dat dat echt kan!