Huishoudelijk… ik weet het niet :mrgreen:
Bij ons hangt tegen de herfst tijd (was ook in ons oude huis) over het algemeen een vieze rioollucht in de gang, de eerste etage en op zolder.
Vooral na het douchen word die stank erger.
Nu hebben ze van 1 slaapkamer hier (voordat we hier kwamen wonen) een badkamer gemaakt dus de oude douche is nu ons washok.
Heb de tip van een loodgieter gekregen om in dat doucheputje sla-olie te doen, zodat op dat water in dat putje een laag olie komt te liggen en de stank niet omhoog komt.
Maar het komt niet uit dat putje, we kunnen niet traceren waar het wél vandaan komt!
In de badkamer en beneden de toilet, die zitten over het algemeen op de zelfde hoogte qua verdieping zeg maar en in de kelder hangt de lucht ook best vaak.
Wat zou dit nou kunnen zijn en belangrijker; wat doe ik tegen die nare luchtjes?
Verfrissers neerzetten en dergelijke helpt echt niet.
Wij hebben dat ook een keer gehad, vreselijk was het.
Wij hadden een lek. Mark is met een vriend de kruipruimte in gekropen en heeft de kapotte buizen verwisseld voor nieuwe en dus gerepareerd.
Daarna was de lucht weg.
hier ook jaren gehad
afgelopen eken hebben we alles vervangen buiten aan rioliering buizen ( was haast 100 jaar oud dus mocht wel) :lol:
nu is het over
hier had het ook te maken met de stand van de wind
als ie uit een bepaalde richting kwam was het erger
Als je een kruipruimte hebt echt even kijken daar. Mijn ouders hebben het 2 jaren achter elkaar gehad. Gelukkig was het een huis van de woningbouw dus zij hebben het lek gerepareerd. De eerste keer was het een heel zwembad onder het huis brrrr (dat kostte alleen al aan extra water vies veel :silenced: ) het tweede jaar was het toch de riolering en hebben ze op meerdere plekken van de gemeente uit reparaties uitgevoerd en zat het net niet onder het huis maar richting het pad naar het huis toe.
In onze buurt hebben we huizen die of net boven het najaars/voorjaars grondwaterpeil staan (wij zitten in een huis wat gelukkig hoger staat ) maar de mensen die dus lager zitten oef dat kun je zelfs IN huis zien aan de hoeveelheid condenswater op de ramen in voor en najaar. En dat staat dus echt als een klein laagje ONDER het huis in de kruipruimte.
Hier was het ook lekkage, de afvoer van de goosteen was (al een mooi poosje :sick:) doormidden.
Nu nergens meer last van.
Dan ga ik vandaag de woningbouw bellen dan, want ik huur een huis.
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Nou je wordt vast niet de hoogste prioriteit maar ik zou er wel op staan dat ze bij je komen kijken. Een blik in je kruipruimte zou je zelf al kunnen doen en als daar water instaat kom je ws ook hoger op het prioriteitenlijstje van de woningbouw te staan. Mijn zusje heeft een onverklaarbare rioollucht in de zomer ontdekt, waar het wegkwam wist ze niet en dat betekende dat ze ik meen een week of 3 heeft moeten wachten op een afspraak. Achteraf bleek haar riolering onder het toilet lek. Als ze dat eerder had geweten (hoe is me een raadsel) dan waren ze ook eerder gekomen want een lekkend riool is een aanslag op je gezondheid.
Ik hoef ook niet de hoogste prio te worden, als ze maar komen kijken en dat doen ze. Ben vandaag teruggebeld en ivm vakantie van d eopzichter komt deze a.k woensdag na 13 uur.
:mrgreen:
Wij hebben er ook last van. Hier is het de riolering, buizen zijn al 30 jaar oud en nooit gereinigd. Dat laten we binnenkort doen, als ik de buren moet geloven helpt het enorm.
Mooi! Hopelijk lost het zich dan ook op en heb je er geen last meer van. :thumbup:
Hier ook maar dan uit de washok. Er zit een putje… Denk dat ik maar ook effe ga bellen met de huurmakelaar.
Hier komt het van de buren af,
zeker als het hard heeft geregend, ben ik in staat om een wasknijper op mijn neus te zetten…
succes en ik hoop dat ze er snel iets aan kunnen doen!