Hallo,
Onze dochter Demi van bijna 3 jaar heeft sinds vandaag vieze oogjes net of er snot in haar oogjes zitten. Heb het al geprobeerd schoon te maken met afgekoeld kokend water, maar daarna zit het erweer.
Weet iemand wat dat is?
En hoe ik dat het beste kan schoonmaken/houden?
Groetjes Esther.
ik denk ontstoken oogjes. inderdaad met gekookt afgekoeld water met een watenschijfje afnemen. Handjes wassen van haar (ivm wrijven in oogjes) en degene die de oogjes schoonmaakt (zodat je het zelf niet krijgt). Beddegoed regelmatig vervangen.
En je krijgt er ooggel voor, in zo’n tubetje, via de apotheek. Fucithalmic ofzo heet dat. In ieder geval iets met ‘fuci’ volgens mij!
Laura had daar toevallig van de week ook last van. Het is gelukkig na een dag vanzelf weer over gegaan.
Ik kan niet meer tips geven dan wat er al staat hier, schoonmaken met water en goed de handen wassen.
De dag daarna, toen Laura alweer beter was, kreeg mijn vriend ineens een heftige koortsaanval 's avonds (maar was de volgende dag weer helemaal op de been).
Dus blijkbaar een of ander raar ‘eendags-virus’ hier in huis…
Of toeval natuurlijk.
Hopelijk knapt Demi ook gauw weer op.
@Muze wrote:
En je krijgt er ooggel voor, in zo’n tubetje, via de apotheek. Fucithalmic ofzo heet dat. In ieder geval iets met ‘fuci’ volgens mij!
Dat is niet altijd hoor, de huisarts zal eerst adviseren om het gewoon een
week schoon te maken met een water met schoon water (afgekoeld gekookt water hoeft niet eens meer hoor)
En dagelijks het beddengoed verschonen want ontstoken ogen zijn erg besmettelijk!
@Paschal75 wrote:
@Muze wrote:En je krijgt er ooggel voor, in zo’n tubetje, via de apotheek. Fucithalmic ofzo heet dat. In ieder geval iets met ‘fuci’ volgens mij!
Dat is niet altijd hoor, de huisarts zal eerst adviseren om het gewoon een
week schoon te maken met een water met schoon water (afgekoeld gekookt water hoeft niet eens meer hoor
Oh dat wist ik niet! Kieks die heeft het maar één keertje gehad, vlak na de geboorte. Toen kreeg ik uiteindelijk die gel… vandaar dus!
Mijn dochter van bijna 3 heeft het als baby zijnde volgens mij niet gehad maar vorige week had ze 2 ochtenden flinke snotoogjes (ze kon ze nog net open doen) en een dag of 3-4 overdag ook regelmatig in haar onderwinpers of ooghoeken van die snotjes. Ik heb ze weggehaald met schone watjes (gewoon koud water) en schone papieren zakdoekjes en het is vanzelf overgegaan.
Leonie heeft het nu al 2 weken :thumbdown: . Na een week schoonmaken met afgekoeld gekookt water, goed letten op de hygiëne en spullen verschonen (ook de knuffel!), kregen we van de huisarts een tubetje zalf. Wat een rotspul :twisted: ! Het was even over, of minder eigenlijk, en toen kregen wij het zelf ook :thumbdown: :thumbdown: . Toen gingen we dus alledrie behandelen met de oogzalf, en ik vermoed nu dat het tubetje ‘besmet’ is. Morgen dus maar even een nieuwe halen, want Johan en ik zijn er van af, maar Leonie nog niet…
Nou demi heeft oogdruppels gekregen 4 x per dag 1 druppel in elk oog. Het was even priegelen, maar na 3 keer ging het uitstekend. 10 dagen moest ik het gebruiken en gister was de laatste dag. Ze heeft nog een klein beetje viezigheid in de ogen, maar dat is normaal zegt de dokter.
Bedankt voor jullie tips.
Groetjes Esther.
ethan heeft het ook regelmatig.
pas als het heel erg is en langer dan 3dagen krijg je een oogzalfje.
het was zelfs zo erg dat hij zijn oogjes niet meer open kreeg.
dus wel even in de gaten houden.
de rest van de tips zijn al gegeven.
succes!
Spoelen met de buisjes van DARO fysiologische zoutoplossing :thumbup:
Hier altijd de truc gedaan.
En ook bij volle neusjes e.d werkt dit als een trein!