Het zal ongetwijfeld al ergens besproken zijn, maar hebben jullie een mega-tip voor een vies oogje?
Jara heeft het al sinds de eerste week, we hebben het eerst steeds schoongemaakt met een gaasje en warm water. Daarna de tip gekregen om Supranettes (hiermee zou het binnen 2 dagen over zijn) te gebruiken, dat pakje is nu leeg en ze heeft het nog steeds!
Ze lijkt er weinig last van te hebben, maar het ziet er soms zo sneu uit! Na het slapen zit haar oogje achter ‘tralies’, echt dikke snotterige slierten
ik heb geen mega tip helaas…
Ik weet wel dat ik dit ook heb gehad vanaf de geboorte af aan. Mijn moeder probeerde dit met zoutwater op te lossen…
Tanja ik weet niet meer of je BV geef. Anders zou je een druppel bv in haar oogje kunnen doen.
Het schijnt heel goed te helpen.
Ja, ik geef nog borstvoeding…hihi ga nog wel ff googlen voor ik het probeer.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Ook wij hadden alles geprobeerd.
Ik ben uiteindelijk naar de kinderarts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar een (kinder)oogarts.
Zijn traanbuisjes waren verstopt en de arts heeft ze toen uitgeknepen.
Hij vertelde erbij dat heel even erg pijnlijk voor Liam zou zijn, maar dat het zo gebeurd zou zijn. Het duurde inderdaad niet meer dan 3 seconden, maar toen was het wel verholpen.
Ik weet precies wat je bedoelt, het ziet er zo zielig uit, die dichtgeplakte oogjes. Ze hebben er ook last van, want ze zien constant alles door een waas. Als ik jou was, zou ik even naar een arts gaan, het kan zo verholpen zijn.
Succes,
Groetjes Steph.
Ik heb helaas geen tip hopelijk is het snel over :hug:
Hier ook een druppel BV erop en het was zo over. (tip van de kraamhulp)
hier geven ze boorzuurwater… ik was Lise haar oogjes daar iedere dag mee uit…
Een kraamverzorgster zei tegen mij:
Eerst schoonmaken met gekookt water en dan een druppel BV.
Een druppel BV en als dat niet helpt druppeltjes van de ha. Was wel een gevecht om die er in te krijgen!
Succes!
Groetjes Anne
Die druppeltjes bv helpen alleen als het gaat om een ontsteking. Hier ook een jochie met verstopte traanbuisjes. Ha zei hier dat het vanzelf over zou gaan voor het 1e jaar. Heb heel wat lopen schoonmaken ( bleef terugkomen dus bij z’n re. oog) met gaasjes met gekookt water. Maar idd, ineens was het over.
Dat heeft dus wel iets van 8 maanden geduurd hoor. Ha was geen voorstander van het uitknijpen zoals hierboven beschreven. En behalve dat het er niet fris uitzag had Sam er echt geen last van.
@Mip wrote:
Die druppeltjes bv helpen alleen als het gaat om een ontsteking. Hier ook een jochie met verstopte traanbuisjes. Ha zei hier dat het vanzelf over zou gaan voor het 1e jaar. Heb heel wat lopen schoonmaken ( bleef terugkomen dus bij z’n re. oog) met gaasjes met gekookt water. Maar idd, ineens was het over.
Dat heeft dus wel iets van 8 maanden geduurd hoor. Ha was geen voorstander van het uitknijpen zoals hierboven beschreven. En behalve dat het er niet fris uitzag had Sam er echt geen last van.
Zo was het ook bij de kleine van mijn zus. Daar is het niet bij uitgeknepen, maar vanzelf overgegaan na een maand of 7 :thumbup:
hier druppeltjes van de HA “Tobrex”!
gebruik ze nog maar 1 dag dus moet het resultaat nog afwachten
Mien, ik ben benieuwd…
Die bv is hier iig geen optie…we hebben nu voor de 4e keer spruw (iig ik heb het wéér, bij Jara gelukkig nog niks ontdekt ), laat ik dat iig maar niet in de oogje smeren.
Dr traanbuisje is dan denk ik net (?) open, ze traant nl erg sinds 2 dagen op dat oogje. Ik was eigenlijk ook een beetje bang dat het zal overlopen naar de andere oogje als ze op dr linkerzij ligt…? Maar wellicht ‘traant’ het eruit? Ik hou het nog wel ff in de gaten!
Ik doe het door met hem te douchen, als je dan zijn hoofdje even onder het water houd stroomt de smurrie er uit. Na een paar keer zijn de oogjes helemaal schoon. Daarna wat lenzenvloeistof (op advies alleen) en dat deed wonderen. Helaas komt het steeds terug door het kdv want daar lopen alle kinderen ermee rond en blijft het terug komen.
Masseren. Met je pink kun je het oogje leeg masseren. Eerst goed je handen wassen en dan met een pink (zonder lange nagel uiteraard) het oogje masseren. Het traanbuisje zit ws verstopt en je kunt het met masseren ook open krijgen. Antibiotica is denk ik niet zo zinvol omdat het niet ontstoken is, maar verstopt.
Mijn dochter heeft er bijna een jaar last van gehad. Toen eindelijk een doorverwijzing naar de oogarts voor het doorprikken. Een dag voor het doorprikken was het van de een op andere dag over. Onze oogartsen prikken daarom niet door voor de eerste verjaardag. Dit omdat het in de meeste gevallen vanzelf overgaat.
@mien wrote:
hier druppeltjes van de HA “Tobrex”!
gebruik ze nog maar 1 dag dus moet het resultaat nog afwachten
Vandaag na 6x (3x/dag)druppelen al een stuk beter!!Nog wat sliertjes maar als ze wakker wordt zit het al niet meer helemaal toe geplakt! :thumbup:
Ik moest het een week doen, hopelijk blijft het dan weg!
Het was ocharme zielig en het lijkt zo onverzorgd…