Mijn dochtertje is bijna 4 maanden maar er komt nog steeds viezigheid uit haar naveltje.
Een soort gele korstjes lijken het wel…Het ziet er verder niet ontstoken uit maar is dit wel normaal :think:
Kan het mij van mijn andere kids niet herinneren dat het zo lang duurde!
Uhmmm.Geen idee maar kan eht me van bij Lucy niet herinneren dat dat zo was. Wel dat er vuil in gaat zitten, maar neit van die gelige korstjes wondvochtachtig spul ofzo, dat bedoel je toch? Anders even bij inloopspreekuur CB/HA oid laten checken of het naveltje wel netjes dicht is?
Katie had er ook last van en heb toen Olie in de navel gegooid… Daarna nooit meer gehad! En goed schoonhouden.
Inderdaad even lang het CB, als het naveltje niet goed dicht is (was bij mijn zoontje zo) dan doen ze dat met "iets"aanstippen. Zou het echt even laten nakijken, anders blijft de navel open en dus ook gevoelig voor infectie.
ik ga er dan idd maar eens naar laten kijken. Moet het cb toch nog bellen voor een afspraak.
maar het is niet ontstoken dus hoeft het ook niet aangestippeld worden. Tis gewoon vuil…
Ik weet dus niet of het vuil is of ontstoken…
er liggen gewoon soms va die gele korstje op :think:
Ik zou eerst laten nakijken of de navel goed gesloten is voordat ik er iets op zou smeren. Is heel infectiegevoelig lijkt mij.
Ontstoken hoeft niet, maar als er wat geels in zit is het waarschijnlijk niet dicht.
Bij Marijne is de boel wel 2x aangestipt voordat het eindelijk over was.
Hier heeft Indy het tot een jaar gehad, moest elke keer dr naveltje schoonmaken. Het Cb wist het maar hadden zoiets van als je het schoon houdt is het geen probleem…
Elin heeft dit ook. Gisteren op de afspraak met het CB is het naveltje aangestipt. Zij zeiden dat met 4 weken het naveltje droog en dicht moest zijn.
aanstippen doen ze met zilvernitraat (meen ik dat het zo geschreven word), het blijft heeeel lang, bij Esmay is het gedaan toen ze een maandje oud was ofzo, omdat het maar bleef bloeden, er zat wat wild vlees.
Nu probeer ik het er nog steeds uit te krijgen, maar goed, betere dat dan een “wondje” dat niet goed dicht wil.
Oh laat alsjeblieft goed nakijken is mijn eerste gedachte. Mijn zoontje heeft een streptokokken infectie opgelopen via zijn naveltje en moest 10 dagen in het ziekenhuis aan de antibiotica. Niet dat dat zo vaak voorkomt, en hij was ook pas 5 dagen oud, maar het is zo’n kwetsbaar gebied daar bij het naveltje… Ik zou in elk geval even ha of cb bellen als ik jou was…
Groetjes,
LaBruja
ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt :oops:
Maar ben het wel nog steeds van plan, er komt trouwens geen vuil meer uit.