vies hoestdrankje geven hoe?

Ik had de vraag ook al bij de dreumesvraagjes gezet maar senna is nu een peuter :mrgreen: moet er nog even aan wennen



Senna heeft een luchtwegeninfectie en moet dus goor spul krijgen.

Maar mijn ventje is niet gek en spuugt gewoon alles uit.

Ik heb van alles al geprobeerd in de vla, in wat drinken, met een spuit in zijn keel (zielig he) niets houd hij binnen



Hebben jullie nog tips zodat dat kereltje van mij straks weer normaal kan slapen zonder uren te hoesten?



alvast bedankt

:-*

Wij geven Merijn dan met een spuitje en spuiten het aan de zijkant van zijn wang beetje naar achteren zodat het zeg maar tussen wang en kiezen in zijn mond komt. Dan gaatie van zelf slikken…

het is even zielig maar het moet…



Wij hebben nu het probleem dat hij te zwaar is voor de vloeibare amoxiciline, dan zouden we heel veel per keer moeten geven. Dus hebben we pillen gekregen die hij moet doorslikken met water…

maar doe dat maar eens… Dat gaat dus echt niet…

En kind van die leeftijd kun je vaak wel uitleggen dat het moet van de dokter om beter te worden en een lekker snoepje ernaast houden dat ze direct krijgen als het is doorgeslikt. Hier hielp dat goed. Eerst het vieze drankje an een lekker snoepje…



Bij tabletten zou je kunnen vragen bij de apotheek of je ze mag malen, dan zou je ze met een lepel vla kunnen geven en dan ook het snoepje na…

idd, met een spuitje (kun je bij de apotheek kopen)! Sterrrjkte!!

thanks voor de antwoorden :-*



ik doe nu met een spuitje tussen wang en kiezen gaat niet van harte maar hij krijgt nu iets binnen beter dan niets

@jet wrote:

Wij hebben nu het probleem dat hij te zwaar is voor de vloeibare amoxiciline, dan zouden we heel veel per keer moeten geven. Dus hebben we pillen gekregen die hij moet doorslikken met water…

maar doe dat maar eens… Dat gaat dus echt niet…




Dit vind ik heel raar.

Ik kreeg een paar weken geleden een geconcentreerdere versie mee in verband met een hoger gewicht. (240 ipv 125 ofzo). Daar hoefde ze dan dus weer minder van.

Hoe zwaar is hij dan? Ik kreeg voor 15 kilo en dan hoefde ze maar 2ml (nog heel wat speling dus).



Verder geen hoestdrank tips. Was alleen benieuwd wat hij krijgt dan en waarom. Ik heb net weer te horen gekregen namelijkdat al die drankjes niet helpen alleen paracetamol :think: .

En zou er geen alternatief zijn wat wel lekker smaakt? Ze maken bijna alles lekker voor kinderen dus dat zal haast toch wel?

volgens mij is het ook vloeibare amoxiciline ik zal straks wel even op het potje kijken

hij moet het 3 keer per dag in hebben



tabletten mocht juist niet inverband zijn leeftijd

@jet wrote:

Wij geven Merijn dan met een spuitje en spuiten het aan de zijkant van zijn wang beetje naar achteren zodat het zeg maar tussen wang en kiezen in zijn mond komt. Dan gaatie van zelf slikken…

het is even zielig maar het moet…



Wij hebben nu het probleem dat hij te zwaar is voor de vloeibare amoxiciline, dan zouden we heel veel per keer moeten geven. Dus hebben we pillen gekregen die hij moet doorslikken met water…

maar doe dat maar eens… Dat gaat dus echt niet…




Huh Jet, vraag dat anders een keer na… Ik krijg voor Anna Sofie nog altijd vloeibare…!