via viela

Iemand bekend met via viela?



We zijn op zoek naar een nieuwe gastouder. Heb al een bureau benaderd omdat we weg willen bij de oude, maar intussen vast zelf begonnen en een advertentie gezet. Nu belt DE perfecte gastouder! Superleuk mens, ken 2 van haar kinderen en haar omdat ze bij ons op school zitten. Ik zou zo ja zeggen!

Ze is ingeschreven bij via viela en heeft alle papieren. Maar via viela is geen echt gastouderbureau als ik het zo lees. Weet iemand of je dan als vraagouder ook kosten betaald daar? Wat de advies uurtarieven zijn en hoe het bijv zit met risico inventarisatie enzo?



Kan morgen wel bellen, maar ben nu heel enthousiast en dus heel benieuwd! Want dan hoef ik ons nieuwe benaderede bureau niet door te laten gaan denk ik.



Alvast bedankt!

ik heb als GO informatie bij hun gevragen zou informatiepakket krijgen.

heb nog steeds niks gezien(inmiddels weken geleden),dit GOB staat om bekent dat ze diplomas regelen voor hun GO daar wilde ik meer van weten maar reageren nergens op collega tel geprobeert en mail maar komt er niet doorheen.

zou op dit moment geen vertrouwen hebben in dit GOB

zou de GO maar hemd van het lijf vragen hoe het allemaal zit bij hun

Een vriendin van mij heeft via deze organisatie een gastouder en haar bevalt het wel. Hoe het verder werkt weet ik ook niet.



Ik weet wel dat het een van de eerste organisaties is (die mij bekend is) die begon met de subsidies voor opa’s en oma’s. Een jaar of 6 geleden heb ik ook eens een bemiddelaar over de vloer gehad omdat mijn moeder toen nog oppaste. Toen had ik er de ballen verstand van en snapte ik nog helemaal niet hoe het werkte. We zijn er toen ook niet op ingegaan omdat mijn moeder maar een paar uurtjes kwam en mijn ouders al fiscaal een lastige situatie hadden.



Ik ga ervan uit dat zij nu met de huidige regelgeving de zaakjes voor elkaar hebben anders zouden ze niet doorgaan denk ik.



Succes ermee

Ik ben zelf gastouder en heb Via Viela wel eens gebeld.

Ik vond het geen prettig gesprek en vond ze erg betuttelend.

Ik mocht niet mijn eigen uurprijs bepalen maar hoe veel die uurprijs dan was als ik via hun ging werken kon ze mij ook niet vertellen, ze deed er erg vaag over, alles zou afhangen van het inkomen van de vraagouder.

Ik ben er verder niet op doorgegaan.

Jij bent vraagouder misschien dat het voor jou anders is.

@wieniex wrote:

Iemand bekend met via viela?



We zijn op zoek naar een nieuwe gastouder. Heb al een bureau benaderd omdat we weg willen bij de oude, maar intussen vast zelf begonnen en een advertentie gezet. Nu belt DE perfecte gastouder! Superleuk mens, ken 2 van haar kinderen en haar omdat ze bij ons op school zitten. Ik zou zo ja zeggen!

Ze is ingeschreven bij via viela en heeft alle papieren. Maar via viela is geen echt gastouderbureau als ik het zo lees. Weet iemand of je dan als vraagouder ook kosten betaald daar? Wat de advies uurtarieven zijn en hoe het bijv zit met risico inventarisatie enzo?



Kan morgen wel bellen, maar ben nu heel enthousiast en dus heel benieuwd! Want dan hoef ik ons nieuwe benaderede bureau niet door te laten gaan denk ik.



Alvast bedankt!




Toen mijn zus go was hadden we Via Viela. Ik kan niets dan positieve verhalen vertellen, alleen vond ik de bemiddelingskosten voor het gob vrij hoog (75,- ofzo, per maand) Verder prima service, heel vriendelijk allemaal, niets mis mee. :thumbup:

Onze go was heel tevreden over via viela. Kon precies vertellen wat ze deden, altijd terecht voor vragen enz. We hebben contact opgenomen en krijgen haar consulent op bezoek om het 1 en ander te regelen.

Dus over een tijdje weet ik zelf wat ik ervan vindt. :wink:

hoor graag hoe jij het ervaart ik heb nog steeds geen informatiepakket ontvangen,misschien nemen ze geen nieuwe gastouders aan.

Marit, ik heb via viela gemaild voor ik contact had gehad met de gastouder en kreeg een aantal dagen later al mail terug. Anders nog eens bellen?

ik heb het idee dat ze wel nieuwe vraagouders willen maar voldoende gastouders in hun bestand hebben zitten.

Viaviela is slecht!
In plaats van dat het om de ouders gaat die opvang zoeken worden de opassers op nr 1 gezet. De omgekeerde wereld. Het is een bemiddeling tussen 2 partijen en als je simpel weg beide onregelmatig werkt en dus niet zeker bent of je steeds oppas nodig hebt dan kunnen ze niks voor je doen omdat de gastouder hier niet akkoord mee zou gaan. Want de persoon kan dan niks plannen en moet altijd beschikbaar zijn voor jou.
Nee hoor ik raad ze niet aan.