Jill wilt graag veters strikken
Nu weet ik niet meer wat makkelijker te leren voor haar is
met 2 lussen of 1 lus :think: :think: misschien een polletje
Ik zou het sowieso gelijk goed aanleren dus met 2 strikken…
IK heb 1 lus aangevinkt. Daarmee bedoel ik met één lus beginnen, de ander doorhalen, zodat de tweede lus ontstaat.
@Madre wrote:
Ik zou het sowieso gelijk goed aanleren dus met 2 strikken…
Waarom is dat goed?
Ik wist niet eens dat het met 2 kon? Ik zou voor de makkelijkste manier kiezen.
Volgens mij begreep ik het verkeerd. Ik snap nu hoe je een strik maakt met 2 lussen…
Gebruiken mensen die methode sowieso? :shock:
Anyway. Ik bedoel dus met een strik
wanneer is eigenlijk de leeftijd hier voor ?
duco is 5 en zit in groep 2 maar heb hem er nog niet over gehoort ook niet op school
@ingemamavan2 wrote:
wanneer is eigenlijk de leeftijd hier voor ?
duco is 5 en zit in groep 2 maar heb hem er nog niet over gehoort ook niet op school
Indy was 5 en zat in groep 2 (

Hier leren ze dat op school!
Een houten schoen met een veter erin en een paar keer per week moeten ze oefenen
Bij het kruidvat of trekpleister, dat weet ik niet meer lag een houten schoen (plat) met een veter erin. Die heb ik alvast gekocht, een mooi schoenkadootje voor Sint vond ik.
Hij is nog wel geen 4 maar heeft er wel interesse in dus ik zorg dat het aanbod eris en dan kijkt hij maar of hij het ook echt wil, anders wachten we tot op school, krijgen ze ook een veterstrikdiploma geloof ik.
natas
@natas1 wrote:
Bij het kruidvat of trekpleister, dat weet ik niet meer lag een houten schoen (plat) met een veter erin. Die heb ik alvast gekocht, een mooi schoenkadootje voor Sint vond ik.
Hij is nog wel geen 4 maar heeft er wel interesse in dus ik zorg dat het aanbod eris en dan kijkt hij maar of hij het ook echt wil, anders wachten we tot op school, krijgen ze ook een veterstrikdiploma geloof ik.
natas
Goed idee!!

hier leren ze het in groep 2 :mrgreen:
Stein wil het ook graag en die leer ik het met 1 lus aan
Ik begrijp nog steeds niet wat er bedoeld wordt et 1 of 2 lussen, maar Anne begint dus ook met een platte knoop, dan van 1 stukje een lus maken, de ander eromheen en erdoor trekken zodat er een strik onstaat.
Ik leer het de kinderen altijd met 2 lussen. Eerst leren om een platte knoop te maken; een kruis maken en dan een veter door het “gat” halen dat er onder ontstaat en dan 2 lussen maken en daar hetzelfde meedoen. Werkt eigenlijk altijd als kinderen eraan toe zijn.