Vet en calorierijk eten??

Tsjonge Marloes, wat een kl*te situatie! :hug:



Mijn man heeft last van een zeer hoge verbranding en is daarom erg dun. Hij eet elke dag een shake van banaan, roomijs, slagroom en fantomalt. Dat is poeder, te krijgen bij de apotheek. Heb even gegoogled wat het precies is:





Fantomalt is een energierijk dieetpoeder en levert extra energie. Wanneer uw dagelijkse voeding niet voldoende energie (calorieën) biedt om uw lichaam in goede conditie te houden, of wanneer u een verhoogde behoefte heeft aan energie (bijvoorbeeld na een operatie), kunt u de normale voeding verrijken met Fantomalt.

Fantomalt is een aanvullende energiebron in poedervorm voor iedereen die extra energie nodig heeft. De energie uit Fantomalt is afkomstig uit koolhydraten (=voedingssuiker). Koolhydraten zijn namelijk een heel gemakkelijke energiebron voor het lichaam.




Ik weet niet of je hier wat aan hebt, in ieder geval veel sterkte en succes!

En van die pakjes drinken,dat astronauten’‘voer’’!?

Verder idd vette kazen,noten,roomboter,slagroom,vette vis,misschien van die koolhydratenshakes die bodybuilders ook gebruiken…



:hug:

Bij mij op het werk krijgt een bewoner die te weinig vetten binnen krijgt vloeibare bakboter (fles van becel) door bijna al haar eten.

Werd aangeraden door een dietiste.

ja goeie,doe ik ook wel eens bij de kinderen :shifty: goede vetten toch!? :angel:

krijgt je vader geen begeleiding van een oncoloog en een dietiste dan? Ik kan me voorstellen dat je voor de chemo wel weer wat op krachte moet zijn.

Fantomalt, nutridrink en ensini kan je kopen bij de drogist. Het zijn aanvullingen vaak voorgeschreven door een arts of dietiste. Je moet ze dan ook zelf betalen, en kan ze dus kopen.

Fantomalt is iets zoetig en doe je door het vloeibaar eten als aanvulling (bijv door de yoghurt, of door de yoghidrink ofzo).

Nutridrink en ensini zijn zo vol voedingsmiddelen gepropt dat je dat wel proeft, maar het is wel redelijk volwaardig. Het nadeel van het eerste is dat het ook erg vullend is, de ensini is op vruchtenbasis, dus voelt wat minder vullend dan de nutri die op melkbasis is.



Iets wat heel erg calorierijk is is gevulde speculaas, en roomboterbanketletter (hoezo in de tijd van het jaar goed verkrijgbaar), maar ik weet niet of je vader dat goed kan verdragen en lekker vind.



Want ik denk dat dat het belangrijkste is, waar heeft hij trek in?



Ik wil jullie heel heel veel sterkte wensen met z’n allen. Heftige tijden hebben jullie achter de rug, en zullen nog komen met die chemo. Ik wens jullie alle kracht toe!

@renzosmam wrote:

En van die pakjes drinken,dat astronauten’‘voer’’!?


Dat is inderdaad Nutridrink.

Als de arts het noodzakelijk vind kun je Nutridrink ook vergoed krijgen hoor :wink:

Is er in verschillende smaken vanille,aardbei,chocosmaak

Havermoutpap met een klontje boter erdoor, meergranenpannenkoeken met stroop, beiden lekker, redelijk gezond (vooral de havermout dan) en voedzaam! :thumbup:

Verder heb je bij de reformwinkel ook van die poeder met bijv. bananensmaak wat je door de yoghurt ofzo kan doen, dat is ook om aan te komen. Weet helaas niet meer hoe het heet… :eh: maar dat weten ze daar vast wel.

Hopelijk gaan alle tips goed werken! Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor je vader! :hug:

lieve lous, los van dat ik vind dat ze je pa best wel een beetje mogen begeleiden in deze nare tijd, ook als het over zulke dingen gaat… :

bijtjes! Dit zijn repen te koop bij de natuurvoedingswinkel waar veel bergsporters hele bergen op beklimmen. Ontzettend voedzaam en gezond.

Ik loop er normaal niet zo mee te koop, maar ik ben zelf erge fan van herbalife. Indien je hier je maaltijden mee vervangt val je af, maar als je je maaltijden er juist mee aanvult kom je bij, en het zijn enkel gezonde voedingsstoffen, alle vitaminen en mineralen die je nodig hebt.



Je hebt het in de smaken Cappucino, chocola, aardbei, cookiesandcream, vanille en tropische vruchten. Wij hebben hier de chocola Cappucino en cookies and cream. Indien je wilt stuur maar een pb dan stuur ik je wat monsters voor de smaak.



Hier krijgen de kids het ook elke dag in hun pap.