Ik heb kraamzorg aangevraagd, maar bedenk me ineens dat we wel een hulp moeten hebben die niet bang of allergisch is voor honden:S, daar hebben we er 2 van namelijk. Die vragen ook de nodige aandacht, en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft… wordt daar over het algemeen moeilijk of makkelijk mee omgegaan? Ben nu 20,5 week zwanger, en intake is pas in de 33e week begreep ik van de zorgverzekeraar.
Caren
hoi,
een kraamhulp verzort niet de honden en hoeft daar ook niks mee te doen.
ze zullen je nog wel bellen en vragen of er huisdieren zijn zodat je wel een kraamhulp hebt die er niet bang voor is.
succes met je zwangerschap!
:-*
hey!
ik heb ook 2 honden en bij mij werd tijdens de intake gezegd dat het erg kan verschillen, de ene kraamhulp vind het geen probleem om even met de honden te lopen en de ander wel.
net zoals de een het niet erg vind om even een boodschap te doen of gaat kokkerellen.
t is dus maar net wat voor n kraamhulp je hebt.
Ik ben kraamverzorgende geweest en als het goed is vragen ze bij de intake of je huisdieren hebt.
Zo kunnen ze met plannen rekening houden met kraamverzorgenden die allergisch of bang zijn voor honden.
Verder hoeft een kraamverzorgende niets met de huisdieren te doen, maar zelf vond ik het altijd wel leuk om even een kwartiertje de hond uit te laten maar dat moet je dus wel in overleg doen met je kraamverzorgende want verplicht is ze het niet.
Oja, vergat ik nog te zeggen. Er moet wel tijd zijn om met de honden te lopen natuurlijk gaat er erg veel tijd zitten in bijvoorbeeld de begeleiding van je borstvoeding dan zal het er waarschijnlijk niet in zitten.
Bij Jelle gaf ik ook borstvoeding wat niet zo lukte, maar mijn kraamverzorgster liet de hond elke dag wel uit. Ze vond het ook erg fijn om te doen.
Wel is altijd belangrijk door te geven dat je huisdieren hebt, zodat een kraamverzorgster niet ineens voor ‘verrassingen’ staat.
Maar ze is niet verplicht de honden uit te laten. Dat is in overleg. Dus ik zou er zeker van uit gaan dat ze het NIET doet, zodat je voor je honden altijd nog een oplossing klaar hebt staan, die de honden dus uit kan laten ipv je kraamverzorgster.
Bedankt voor jullie antwoorden! Wil wel borstvoeding gaan geven,dus daar zal wel enige tijd in gaan zitten aangezien dit ons eerste kindje is. Alhoewel ik me wel opgegeven heb voor een BV cursus.
Ga er ook niet van uit dat de kraamverzorgster een duitse dog wil uitlaten :? ,maar het is wel erg belangrijk dat ze absoluut niet bang is. Ik zit een beetje in twijfel over nu al dat kraambureau bellen of wachten tot ze komen voor het intakegesprek. Volgens de zorgverzekeraar hoefde ik geen contact op te nemen,maar goed…
Joh, je kunt altijd bellen, dat maakt toch niets uit? Moest wel lachen toen je schreef dat het om 2 duitse doggen gaat! Was ooit eens voor het eerst bij een collega op visite, die hadden een vrij lage bank. komt de hond binnen, ook zo’n joekel. stak dus boven mij uit. Ben niet bang voor honden, maar toen dacht ik wel even, wow, wat een kanjer!
Ik heb niet gebeld, gewoon aangegeven op het moment dat ik de intake kreeg. Dan is het ook goed, ze vragen dan gewoon dingies, ook of je huisdieren hebt etc.
Ik zou er niet vanuit gaan dat ze het doen en als ze het wel doen is het mooi meegenomen (heb ook weleens begrepend dat ze tegenwoordig minder voor de overige kinderen zorgen) - heb je niemand in de buurt die in die periode wil inspringen - of een hondenuitlaatservice voor een paar weken.
Gr Caroline
kantjeboord:
haha, ja das hier ook zo, hij kijkt je recht in je gezicht als je op een eetkamerstoel zit. Onze andere is een kleinere,kruising,kniehoogte ongeveer. Dus gelukkig niet 2 van die buffels.
Nou denk dat dat maar vroeger opstaan wordt voor manlief, kan die nog even gauw de hondjes uitlaten, en overdag maar in de tuin en dan 's avonds weer wandelen.
Hoe lang duurt 't gemiddeld eigenlijk voor je weer op de been bent na een bevalling? [/b]
het verschilt inderdaad heeeeel erg per hulp hoor , die van mij wilde echt van alles doen , dus ook onze doggies uitlaten en wij hebben ook geen kleintjes maar ik vond dat onzin , dat kon manlief best ff doen en inderdaad met de poets zaten de honden even in de tuin dan liepen ze haar niet in de weg :mrgreen:
en tja wanneer jij weer op de been bent verschilt heeeeeeeeeeeeel erg van persoon tot persoon ik liep na 3 dagen alweer in de stad om te shoppen(mijn meisje was nogal klein en moest dus mini kleertjes hebben babyborn kleertjes waren echt geweldig :mrgreen: )
en ook bij mijn oudste was ik al vlot weer in de benen maar … sommigen liggen echt wel de volle 10 dagen plat op bed dus meid dat word gewoon afwachten…
Wij hebben ook 2 honden. Bij intake duidelijk aangegeven dat we dieren/ honden hebben.
Wij hebben 2x kraamhulp gehad die de honden voerden enzo (geen wandelingen). Ook betrokken ze de honden heel goed bij de baby (ook niet onbelangrijk.
dat wordt dan idd maar afwachten, hoop dat ik beetje snel in de benen ben dan (10 dagen…moet er niet aan denken).
Kan ook zo moeilijk dingen uit handen geven,wil het liefst alles zelf doen. En de honden al helemaal!
Ja das erg belangrijk dat de honden er meteen bij betrokken worden, als je jaloezie krijgt ben je verder van huis. Onze dog is nogal een sul, maar de ander is een teefje en net geen jaar oud als de baby geboren wordt, op zich wel een voordeel, maar ze is best dominant en eist veel aandacht op.
We hopen maar op het beste
In overleg lijkt me alles wel kunnen (nou ja alles?)
Maar met beide kraamhulpen konden we veel overleggen.
alles is al gezecht, hier werd ook gevraagd of de huis dieren hadden
wij vinden het zelf onverantwoord om de kraamverzorgster te laten lopen met onze 2 over enthousiaste labradors
hoii
hier hebben we een vrij grote hond en wilde zelf niet dat de kraamverxorgster met mijn 46 kilo zware pup ging lopen ze zou der maar omver trekken ofzo hahahh
dus liep ik zelf buiten de volgende dag ok niet lang ff piesenpoepen en het rondje en weer naar binnen tot man lief er was…
het hangt heel erg van de kraamhulp af ze is hetniet verplicht maaaaaar vragen staat vrij natuurlijk mischien zegt zij wel ja enheb je mazzl
Ik heb tegen mijn hulp gewoon gezegd: laat de was maar zitten, ik heb liever dat je tussen de middag ff met de hond een stukkie gaat lopen.
Prima toch?
Bij de kraamtijd bij Nena vond ik het weer belangrijk dat er aandacht was voor Demi (hond leeft niet meer inmiddels) en dat was ook allemaal prima af te spreken!
Don’t worry!