verzorgings artikkelen baby met allergie

Hallo allemaal

Veron heeft waarschijnlijk een allergie of exceem nu wil ik natuurlijk alles eraan doen om het zo min mogelijk te maken .

Nu had ik eerst in mijn kraampakket douch spul ph neurtraal nu gebruik ik kruidvat en zwitsal ( waar best de boosdoener zou kunnen liggen ) nu dacht ik ok ga ik over op andere zonder geurstoffen enz maar welke dan die ik had in me kraam pakket kan je niet kopen in de winkel .

dus wat raden jullie aan ? natusan ?

alvast bedankt …

zoraq schijnt heel goed te wezen is met dodezee zout voor gevoelig en eczeemhuidje.

zo ook hele gewonne rooibosthee zakje in het water is heel goed voor een gevoelig of eczeemhuidje!

succes!

die uit je kraampakket, kan je die niet ergens bestellen op het internet??

natusan gebruik ik ook, heerlijk spul :thumbup:

ik zag vandaag de neutral serie bij de dirx drigist staan!!!

bedenk me net dat ik evt best bereid ben e.e.a voor je je kopen en op te sturen, mochten ze het bij jullie in de buurt niet hebben (moet staks toch nog even naar de stad)

ik geloof dat het nu een aanbieding was van 299 per artikel

ik hoor het wel van je

het hoeft niet de geurstoffen te zijn die allergie opwekken

het kan ook de olie=-en komen ( hier een notenallergie, en hier dus ook geen amandelolie: in bijna alle “allergievrije” produkten zit dat :wall: )

of andere bestanddelen.

zarqa of hoe dat ook heet zit vaak teatree in: dat is erg “scherp” en kan allergie opwekken. ook is teatree in twijfel momenteel in hoe gezond het is: er lijkt een link met hormoonproblemen.

ik zou gewoon even niks gebruiken, gewoon water in bad, en geen zeep.

ik verdraag geen neutral :eh:

het is zoooo persoonlijk wat werkt en wat niet werkt: het is echt een speurtocht wat in jouw geval werkt en wat niet werkt.

succes!

hoi,

ik gebruikte voor mijn dochter balneum hermal verzorgingsproducten.

zij had ook behoorlijk last van eczeem.

je kunt het kopen bij de drogist.

voor mijn zoontje van 7 weken gebruik ik het nu ook.

liefs van Rose :-*

Ik zweer bij Weleda! Hebben ze een heerlijke lijn voor babietjes van! Geweldig spul! Wel vrij prijzig maar je doet er superlang mee. IK heb alles in huis van het merk en maar één ding voor de 2e keer moeten kopen en mijn schatje is nu ruim 4 maanden!

En puur natuur! (Net als je baby!).

Dat is maar net aan je kindje hoor…

Hier eentje die dus niet tegen de weleda babylijn kan…

Ook niet tegen zwitsal en ook niet tegen natusan… de gewone neutral bodylotion ook niet…

de spulletjes van dermocare helpen hier nog het beste… en een keer per week een zemelenbadje ( kruidvat) en als het heeel erg is balneum extra vettend idd…

Het is gewoon even een kwestie van proberen…

maar als ik dat zo lees zou ik beginnen met zwistal eruit te gooien…

Niet elke dag in bad maar 1 tot max 3 keer per week en voor de rest een natte lap erover helpt ook al een hoop vaak…

hier ook een gevoelige huid

maar vooral erg droog, dus ik gebruik balneum extra vettend…

Ik werk op een kdv en ouders zijn altijd enthousiast over balneum! :thumbup:

En Anna Sofie kreeg dus brandblaarachtige plekken van Balneum…

:frowning:

Kun je geen proefverpakkinkje krijgen om het op een klein stukje huid uit te testen?

Ik was echt anti zwitsal :mrgreen: . Ben begonnen met Weleda, maar vond niet alles lekker ruiken… (en ik gebruik graag 1 lijn) Daarna Zarqa, en die vond ik wel goed! Wel een beetje duur, en ben later Natusan gaan gebruiken. Ik wist niet dat dit vergelijkbaar was met Zwitsal… Maar de kids reageren nergens op, dus voor de jongste gebruik ik weer Zarqa en amandel olie, voor de oudste verschillend.

Zarqua gebruikte ik alleen een vrij puur spulletje van, maar zelfs dat reageerde nog wel es.

Ik ben zelf fan van Eucerin ph Neutraal.

Dat is te koop bij apotheek, maar ook bij betere drogist.

net als seba med, die wil ook wel.

Peter kan nog steeds het beste tegen eucerin.

Verder heb ik dure bodylotion voor hem van Roche la Posey.

En idd… gewoon niks in bad behalve water :mrgreen: :thumbup:

Hier ook een overgevoelige beeb (net als mama). Alles van Weleda en Neutral gaat tot nu toe goed. Op natusan reageerde ie best wel sterk. Alle geparfumeerde zooi ben ik niet eens aan begonnen moet ik eerlijk zeggen…

En idd, in badje doe ik nix hoor! Echt vies worden ze toch niet. Net als haren wassen…tot nu toe nog niet 1 keer gedaan. Gewoon plens schoon water doet de truuk wel. :thumbup:

Hier bij twee eczeemkindjes ook geen ‘geurige’ producten. In bad de eerder genoemde Balneum extra vettend en de huidjes smeren we in met vaseline lanette of vaseline cetomacrogol. Beide kun je bij de apotheek halen en de laatste hebben we door de kinderarts voorgeschreven gekregen toen het erop leek dat de jongste een allergie had.

Sterkte!

nu dacht ik ok ga ik over op andere zonder geurstoffen enz maar welke dan die ik had in me kraam pakket kan je niet kopen in de winkel .

Ik weet niet welke produkten jij had uit het pakket, soms van zorg en zekerheid? Want ik kreeg de laatste keer een nabestellijst erbij!
Dus misschien dat je een oproepje kan plaatsen hier of iemand ernaar wilt kijken zodat je die kan nabestellen. Ik weet nog dat ik het niet duur vond en het ook goed spul is. Dan kan je dat evt. op die manier uitsluiten!

Succes

Creme Bioforce van A. vogel!

Echt meid, wonderspul!!

Heb het zelf gebruikt en bij Jasmijn. Na drie dagen was zij van haar droge, rode wangen af. Ikzelf heb heel lang gesmeerd met vette zwitsal creme op droge huid, maar dit spul hielp meteen!

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder: