verzekerings vraagje (wat zouden jullie doen)

het zit zo…met de komst van de 3e kleine kunnen we elke euro goed gebruiken



toen wij in 1999 samen een levensverzekering hebben afgesloten ä 50 euro in de maand voor mijn man en 50 euro voor mij (dus intotaal 100 euro)



nu heb ik uitgerekend dat wij nu dus per polis zo’n 4800 euro hebben gespaart…keer 2 is dus zo’n 9600 euro.



nu hebben we iemand laten komen om de polis af te laten kopen, en er komt uit dat we per polis er 3388 euro voor krijgen (maal 2 is 6776 euro)



nu moeten we dus een 2824 euro laten vallen als we ze laten uitbetalen, en is dus best veel geld wat we dus eigenlijk hebben weggegooid…



maar ja wat is wijsheid, we kunnen de polissen pas over 7 jaar belasting vrij afkopen, en om nu nog weer 7 jaar zoveel geld in de maand te moeten missen vinden wij eigenlijk best veel…



wat zopuden jullie doen als jullie in onze situatie zaten…zouden jullie hem afkopen en genieten van die bijna 7ooo euro, of doorgaan met sparen, en elke euro omdraaien…



groetjes kim

Kan je niet de betaling stopzetten en het gewoon over zeven jaar laten uitkeren?

Ik weet het niet ik heb zoiets weleeens gedaan maar ik weet niet meer wat voor verzekering dat was.

In ieder geval veel wijsheid :mrgreen:

je kan sowieso je bedrag laten verlagen, wij hebben destijds een boel van dit soort rotzooi verzekeringen opgeheven en het verlies maar voor lief genomen…

hier hadden we een stuk of 5 van dat soort dingen, echt niet lucratief voor jezelf vind ik achteraf :thumbdown:

Kim kan je het bedrag wat je inlegt niet laten halveren dan zit je voor 2 personen op 50 euro.



Als dat niet mogelijk is vind ik het erg moeilijk om te zeggen wat je moet doen het is namelijk wel erg veel geld.

Succes er mee in ieder geval!

wij hebben die polissen echt een beetje aan laten praten toen de tijd :oops: :oops: …tot voor heden hadden we geen echte reden om het stop te laten zetten.

maar ja nu gaat het wel parten spelen, en idd annette we hebben er nu ook 5…

:wall: 1 voor lucas wat eigenlijk een studie plan is maar dus ook weer een levens verzekering, en 2 voor de hypotheek (die we niet stop kunnen zetten, omdat dat een voorwaarde was van de hypotheek…

klinkt bekend kimmetje :oops: ik denk dat je die van jullie wel kan verlagen, op die manier loopt ie nog wel een tijd, en heeft het ook de tijd om te groeien, de laatste jaren schijnt het nml veel harder te groeien, althans, dat is ons verteld.

die van de hypotheek heb je nodig, daar moet je gewoon niet aankomen :wink:



in die tijd was ik een jaar of 18-20… jong en onbezonnen he…

succes ermee! moeilijke beslissing, of verlagen of uitkeren, in het laatste geval heb je nu toch wel gelijk weer de beschikking over je geld, dat is ook handig.

:-*

ja helemaal nu komt dat geld wel goed uit eigenlijk :oops: (geen werk, en dus geen inkomen van mijn kant, zoalng ik geen zwangerschapsverlof krijg van het uwv zit ik dus tot maart zonder loon)



en ik was toen ook idd 18 jaar toen ik die polis afsloot :twisted: ze weten het ook alijd zo mooi te brengen, maar zeggen niet hoe je er voor komt te staan als je volwassen wordt :wink:

Wij hebben ooit ook van die polissen gehad, maar hadden het later beetje spijt van. Moesten dacht ik 80 euro met zijn tweeen betalen. Nu kochten wij een huis en konden er dan een levensverzekering bij nemen voor 20 euro per maand, das wel stukken minder. Ik zou het lekker stopzetten 7000 euro is wel erg lekker. Uiteindelijk moet je wel zelf de keuze maken.

Ik zou ze premievrij laten maken meis. “even” een dikke 2000 euro weggooien is nog meer zonde. En maak dan een plan over bv die 7 jaar dat je er een stuk van je hypo bv mee inlost zodat je dan lagere maandlasten overhoud.

Zo houd je per direct 100 per maand ‘over’ die je aan je kids kunt besteden wat toch ook een flink bedrag per jaar is en je gooit verder geen geld weg.

En ja ook ik heb een levensverzekering ietsje lager bedragje per maand, maar ook ik laat hem doorlopen en kijk over een jaar of 10 wat het opbrengt om de hypo mee in te lossen. Mocht ik tussentijds het maandbedrag niet meer kunnen opbrengen zou ik het ook liever premievrij maken dan opnemen. Of het zou zo ernstig moeten zijn dat we bv voor een faillissement zouden staan, maar dat hoop ik nooit mee te maken.

Trouwens, maak er ‘gebruik van’ dat je nu niet werkt etc. Ik werk ook al bijna 2 jaar niet meer en in die tussentijd heb ik door handiger inkopen doen en anders koken etc mezelf geld bespaart en redden we het op 1 loon nog steeds zonder kinderbijslag, kinderkorting etc. :oops:

premie vrij maken, als je het laat uitbetalen(afkopen) moet je er vaak ook nog een boete op betalen. eigenlijk heeft rhiannon het al helemaal verwoord.

wij hebben ook onze levensverzekering premievrij gemaakt, het loopt dus wel door alleen stoorten we geen geld meer.