Verzakking (weet niet of het hier goed staat)

De titel zegt het al :cry:

Ik heb een verzakking van me baarmoeder :cry:

Daar zit je dan 26 jaar en een verzakking

Ik heb er al menig dag om gehuild en dacht nu ik zal het eens op kok zetten misschien zijn er nog meer die het hebben of hebben gehad.

Ik voel dus me baarmoedermond zitten :shifty:

Nou zijn er meerdere opties zo ie zo therapie en wss een ring

maar tot die tijd hoe doe ik dat met hub? hij kan er geen eens in denk ik en durf dat ook niet hoor.

Een operatie kan altijd nog maar dan pas als je geen kinderwens meer hebt nou zou ik zo snel geen 3e willen omdat me zwangerschap zo zwaar was MAAR als ik ooit een operatie zou kiezen dan is het zo definitief en kan het echt niet meer

PFFFF zit ik al weer te brullen

heb ik weer :doh:

ik hoop ( :oops: ) dat er iemand is die het ook heeft :oops:

zodat ik weet hoe en wat

dank je alvast :-*

dat je je bmm voelt zitten is nu echt nog heeeeel normaal.

Na de eerste voelde in het niet, maar na de tweede ook.

Omdat ik ook bang was dat ik een verzakking zou hebben heb ik de HA tijdens het inbrengen gevraagd of het nromaal was, en zij garandeerde dat het lichaam zich echt nog zou herstellen, maar dat dat tijd nodig had.

en inderdaad, ik heb er niet meer naar omgekeken, maar tijden later merkte ik inderdaad dat alles weer verder naar boven/achter is getrokken.

Probeer je nu dus nog even niet druk te maken.

gelukkig geen ervaring maar wil je wel even een hele dikke knuffel geven :hug: is niet niks en zeker als je zo jong bent

heb er pas nog een les over gehad op school

@Fietje wrote:

dat je je bmm voelt zitten is nu echt nog heeeeel normaal.

Na de eerste voelde in het niet, maar na de tweede ook.

Omdat ik ook bang was dat ik een verzakking zou hebben heb ik de HA tijdens het inbrengen gevraagd of het nromaal was, en zij garandeerde dat het lichaam zich echt nog zou herstellen, maar dat dat tijd nodig had.

en inderdaad, ik heb er niet meer naar omgekeken, maar tijden later merkte ik inderdaad dat alles weer verder naar boven/achter is getrokken.

Probeer je nu dus nog even niet druk te maken.

Hij zit echt voor de uitgang je kan hem ook zien :think:

dat je hem ziet is echt niet goed hoor… zou proberen therapie

dat mijn moeder in de zorg ging leerde ze nog om bij ouderen de bmm terug de vagina in te masseren

heb het zelf nog niet meegemaakt binnen mijn diensten… maar het scheint vaker voor te komen

maar zo jong is niet normaal

dan zou ik even bij de HA advies in winnen.

die kan je w.s. precies vertellen hoe je het het beste aan kan pakken.

zou advies inwinnen bij de gyn.

en even aangeven bij je nacontrole bij de vk… die kan je doorsturen,

maar het is nog vroeg hoor… probeer het even tijd te geven…

Ik had dat ook dat de bmm heel laag zat (bijna voor de ingang) na mijn tweede zwangerschap. Was ook al in paniek dat ik een verzakking had, maar het trekt idd nog bij. Na een maand of 2 was het al stukken minder en het is nu weer normaal voor mijn gevoel. Je kunt natuurlijk langs de huisarts of gyn gaan, maar neem even de tijd. En vraag het bij de nacontrole ook nog even (zoals iemand anders ook al zei).

Na de bevalling van Luc en Stan dacht ik ook een baarmoederverzakking te hebben. Na 3 a 4 weken voelde ik tijdens het douchen zelf vanbinnen en kon nog geen 5 cm naar binnen.

Ik heb toen de verloskundige gebeld en mocht even tussendoor langskomen, maar zij vertelde dat er niks aan de hand was. Mijn bekkenbodemspieren waren nog slap en daardoor was er vanalles te voelen als ik stond of zat.

Daarna toch geprobeerd seks te hebben met mijn man en dat ging dit aardig.

Na een paar weken was alles weer goed in vorm gekomen.

sessie en mb

heel heel heel erg bedankt voor jullie antwoorden voel me meteen vee

beter dank je het kan dus gewoon goed komen

en sex heb ik gelukkig nog geen behoefte aan en anders zijn er nog genoeg andere

dingen :wink:

mijn moeder had na 3 kids ook een verzakking (vooral de eerste bevalling was erg zwaar), fatsoenlijk fietsen lukte niet, maar na een bezoekje aan de huisarts kreeg ze een ring, en daar heeft ze veel aan gehad. na de overgang kreeg ze weer meer last en toen is haar baarmoeder verwijdert.

na mijn bevalling hebben we het er over gehad, want ze wilde niet dat ik door het taboe wat erop rust te lang zou aanmodderen, als ik dezelfde klachten zou hebben als zij.

bespreek het dus met je ha of verloskundige als het niet bijtrekt.

gr Louwina

Ik heb ook een verzakking. Een ernstige, alles is bij mij verzakt, darmen, baarmoeder en blaas. Zowel de voorwand als de achterwand zijn volledig verzakt. Ik ben twee keer bij de bekkenbodemtherapeute geweest. Na onderzoek en metingen is eruit gekomen dat ik een perfecte spanning heb in mijn bekkenbodemspier, hij is heel sterk, maar ik kan toch goed ontspannen. Samen met die ernstige verzakking is zij tot de conclusie gekomen dat behandeling door haar bij mij geen enkele zin heeft, dus ik wordt doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een operatie. Ze raadde me in ieder geval af om nog meer te gaan trainen, want dan wordt hij té sterk met het gevolg dat ik de bekkenbodem dan niet meer kan ontspannen.

Waarschijnlijk krijg ik een voorwand- en achterwandplastiek óf wordt mijn baarmoeder verwijderd. Best heftig dus allemaal. Operatie is niet noodzakelijk, maar ik laat het wel doen omdat ik al jaren last heb. Ontlasting en plassen gaat heel moeizaam. Doordat ik mijn plasgedrag moest bijhouden voor 24 uur bleek dat ik zo’n 30x per dag naar de wc ga om te plassen, ontlasting komt er niet spontaan uit, sex is pijnlijk… enzovoort. Dus ik vind zo’n operatie de moeite waard. Maar goed, ik ben bijna 40, heb drie gezonde kinderen en mij maakt het niet uit als mijn baarmoeder verwijderd wordt. Ik kan me voorstellen dat dat op je 26e allemaal een stuk minder leuk is!

Overigens kan je echt gewoon sex hebben hoor, dat kan geen enkele kwaad (vooropgesteld dat dat lukt en dat je dat nog prettig vind natuurlijk). Bij mij hangt hij er een behoorlijk eind uit, en ik kan gewoon sex hebben, al is dat op dit moment voor mij echt niet prettig meer.

Heel veel sterkte! En voordat je aan een operatie gaat denken, is er nog een heleboel mogelijk hoor… laat je anders verwijzen naar een bekkenbodemtherapeute, zij kan je misschien verder helpen! En hou in gedachten dat je nog maar net bevallen bent en alles nog niet geheel in vorm is :hug:

Een pessarium kan vaak nog veel betekenen tot de tijd je ooit geopereerd kunt worden. Ben je al bij de huisarts geweest? Hij kan je een pessarium aanmeten.

Bekkenbodemtherapie/ fysiotherapie helpt vaak enkel bij de minder ernstige ‘gevallen’ van een verzakking. Ik heb geen idee of dat bij jou nog wel wat zou kunnen gaan doen.

Op zich kun je door een verzakking meer pijn hebben bij het vrijen, maar over het algemeen is het meer angst voor beschadiging etc. wat speelt. Wees daar in ieder geval niet bang voor, het rekt allemaal voldoende mee! Hij past er in ieder geval waarschijnlijk nog gewoon in hoor! :wink:

Wanneer je bekkenbodemspieren minder sterk zijn, kan het vrijen wel minder lekker zijn geworden of klaarkomen bijvoorbeeld moeilijker.

Soms wordt er helemaal niets gedaan aan een verzakking omdat er verder geen klachten zijn (geen obstipatie, urineverlies of pijn bij vrijen bijvoorbeeld). Op zich kan het dus niet veel kwaad.

Hou het de komende tijd gewoon in de gaten. Het kan inderdaad nog een eind bijtrekken. En klop anders aan bij je huisarts.

Succes! :hug:

Link: http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/verzakking

Ik heb een tijd bij een uroloog gelopen en die vond dat het bij mij ook wel een beetje laag zat. Ik heb eigenlijk wel veel problemen met plassen vind ik: ik kan niet goed uitplassen en moet dan ook vaak nog een keer terug als ik heel erg moet. Mijn bmm zit bijna voor de uitgang, en ik voel ook van alles zitten als ik naar binnen ga. Mijn bmm voel ik al bij een halve vingertop zitten… Ik heb het bij het plaatsen van een spiraal eens aan de gyn gevraagd maar die vond het allemaal wel meevallen dus heb er maar niks meer mee gedaan eigenlijk.