Verwarming

Wij hebben de verwarming nog niet aan. Het is nog ruim 21 graden binnen. En dat in een hoekhuis :smiley:

Hier staat hij ook weer aan, de 3e keer denk ik, in 2 weken tijd.



Vind het wel lastig dat Thomas zich overal, dus ook aan de verwarming, optrekt.

Hij heeft net zijn handjes al gebrand aan de verwarming in de keuken omdat ik niet snel genoeg bij hem was :frowning: .

Meteen onder stromend lauw water en volgens mij valt het mee.

Hier continu 15 graden, dus momenteel kachel dus naar 19.

Ik heb de thermostaat standaard op 19 graden staan en 's ochtends springt hij de laatste dagen even aan.

hoewel ik beslist geen koukleum ben hier vandaag de kachel ook een beetje aangemaakt, ( gaskachel) het is nog te warm voor de houtkachel maar ik vond het voor eva-linde vandaag te fris in huis ze had hele koude beentjes en voetjes

Hier enkel nog maar in de badkamer als de kindjes in bad gaan, dan is het niet zo koud als ze eruit komen.

Tot een week of 2 geleden stond ie nog op continu 15 graden, en toen werd het nog niet kouder dan 20. Maar 2 weken geleden stond ie op 18, toen vond ik het te koud en heb ik het programma weer ingesteld. En ik merk dat hij nu elke dag wel aanspringt. Maar wij hebben wel een slecht geisoleerd huis, dus het is al snel koud. Nu is het steeds weer 20 graden, heerlijk :smiley:

wij hebben de verwarming ingesteld dat als het onder de 20 graden wordt, dan springt hij aan…en ja hoor de laatste 3 ochtenden ofzo hoor ik hem aanspringen om 6 uur smorgens (voor snachts hebben we geloof ik op 16 ingesteld)

hier staat ie 's ochtends al een tijdje aan! het is hier dan 15 graden… zodra mn man weg is, doe ik em weer uit :mrgreen: hij zet em altijd op 19,5

Hier nog geen verwarming aan, het is hier beneden 19°C. Als ik aan het poetsen ben sta ik zelfs in mn t shirt, s avonds krijg ik het pas wat frisjes, maar dan ga ik lekker op de bank liggen met een deken over me heen en de hond erbij :inlove: . Ik probeer het nog een paar weekjes vol te houden zonder verwarming aan. Eind van de week wordt het buiten weer een graad of 19.



(als het hier 17°C was zou ik m ook aanzetten hoor…brrr)

Die staat hier vanaf vorige week al aan… :oops:

Smorgens en in de avond eventjes… dan weer omlaag hoor!

Ooh dan zijn wij dus echt een beetje uitzondering…

Hier gaat de verwarming voorlopig echt nog niet aan. Meestal pas eind oktober zo’n beetje, of wat later, vlak voor Sint maarten.

Ik vind 18 graden een prima temperatuur voor de woonkamer eigenlijk.

Moet wel zeggen dat we dus niet in korte shirtjes meer lopen he, maar een longsleeve en 's morgens was het soms wel al echt fris, dus dan een dik vest en warme sloffen aan, kop thee en dan blijf je wel warm.



Ik vind het ook gewoon belangrijk niet onnodig te stoken… eerst vesten en alles en als we het dan nog koud hebben, dan gaat de verwarming aan.

Hier staat hij nu twee dagen weer aan, qua kou is het wellicht nog te behappen maar qua vocht niet en ik wil geen zwammen op mijn muren :lol:

Onze cv is al een week of 3 aan. Maar alleen de radiatoren in de woon-, bad- en werkkamer staan open. Als het overdag onder de 20 graden komt, springt hij aan. We hebben ook al 2x de houtkachel aan gehad, zoo gezellig!!

Onder de 20 graden vind ik het echt koud; bij 18 zou ik bevriezen denkik…



Wij hebben een goed geisoleerd jaren 30 hoekbenedenhuis.

Hier staat hij al een tijdje aan hoor, zodra het maar rond de 18 graden is draai ik het op ('s avonds dan) Denk bij vlagen toch al wel een klein maandje, ligt aan de buitentemperatuur.

Hier is de verwarming nog niet aan geweest, ik probeer het meestal te rekken tot oktober…

Als hij aan staat, dan meestal op 19 graden (soms 20) maar het is hier in huis nog niet kouder dan 19 graden geweest.

@Noasmama wrote:

Hier is de verwarming nog niet aan geweest, ik probeer het meestal te rekken tot oktober…

Als hij aan staat, dan meestal op 19 graden (soms 20) maar het is hier in huis nog niet kouder dan 19 graden geweest.




Ik probeer het idd ook tot zeker half oktober te rekken maar vanmorgen kreeg het niet meer warm (18 graden in de huiskamer) dus ik heb de verwarming voor het eerst een klein beetje aangezet.

Hier gaat de kachel nog niet aan. Tot nu toe kunnen we toe met een deken en een trui.



Al heb ik al wel de neiging om het winterdekbed weer erop te doen, want vind het in bed wel koud.

Hier hebben we de verwarming nog niet aangehad. Ik heb tot nu toe elke dag wel een aantal uur de schuifpui open staan. Overdag is het hier echt behagelijk. 's Avonds heb ik soms koude voeten (loop altijd op blote voeten of slippers in huis) en dan komt er een paar sokken of een plaidje aan te pas.

@Lune wrote:

Ik vind het ook gewoon belangrijk niet onnodig te stoken… eerst vesten en alles en als we het dan nog koud hebben, dan gaat de verwarming aan.




Die sloffen en vesten draag ik in de avonden alweer een tijdje en deken ligt vrijwel standaar op de bank… maar met die vochtige kou krijg ik het zelfs dan niet warm. Dan liever de verwarming (half)uurtje aan zodat het weer behaaglijk is in huis :thumbup: