vervroegde echo

Hallo allemaal ik heb een paar dagen geleden een test gedaan en die was positief dus zwanger!

Dus belde ik net naar de verloskundige om een afspraak te maken. en toen vertelde ik dat ik 1 dec mijn spiraaltje heb laten verwijderen en ong 1 jan nog een positieve test had gehad, en daarna nog een negatieve en toen heeft het daarna twee maanden geduurt in totaal na dec voordat ik wat bloed verloor, toen ben ik naar mijn idee dus ongesteld geworden, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik iets kwijt ben geraakt ofzo, maar dat vind ik toch moeilijk te zien ook met bloedverlies. en ik heb daarna nog een keer bloedverlies gehad en nu dan weer die positieve testen.

En nu wil ze een vervroegde echo laten maken in het diagnostisch centrum om te kijken hoe lang mijn zwangerschap nu is. Maar ik denk zelf gewoon toch nog maar zo kort hoor, kan me niet voorstellen dat ik al een paar maanden verder ben want dan had ik echt wel een dikkere buik gehad volgens mij…?

Iemand ervaring mee of ooit van iemand gehoord dat het wel zo was?Of doen ze dat puur voor de zekerheid?

ik dacht dat je het zoiezo niet perse hoefde te merken dat je wat verloor of van een miskraam?

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Maar een vriendin van mij wel een beetje.

Die had een spiraaltje laten verwijderen, 2 mnd daarna zwanger maar wist dit niet. Omdat haar menstruatie nog erg onregelmatig was.

Doordat ze op een raar moment ging vloeien test gedaan en bleek zwanger. Kreeg ze dus voor alle zekerheid een termijn echo!!

Ik heb zelf bij mijn eerste zwangerschap en 2de zwangerschap een termijn echo gehad. Maar dat is bij onze verloskundige gewoon normale zaak…

Hopelijk heb je iets aan dit verhaal…

En niet teveel over inzitten.

Ze kunnen beter een echo teveel maken dan teweinig.

En zo heb je natuurlijk ook weer een leuke herinnering in handen!!!

Ik heb toen ik net merkte dat ik zwanger was gebeld naar het ZH, ik stond op voor IVF behandelingen en wilde die even afbellen (wat een fijn telefoontje was dat :dance: ). Toen wilden ze bij mij ook een echo maken omdat ze wel eens meemaakten dat iemand verder was dan gedacht (ik had IUI behandelingen gehad maandan ervoor). Ik vond het eigenlijk ook niet echt nodig, had naar mijn idee precies door hoe, wat wanneer maar heb het maar over me heen laten komen. Bleek uiteindelijk keurig op mijn eigen schema (toen 6 weken) te liggen en had dus een bonus echo.

Zou me geen zorgen proberen te maken, het lijkt me meer voor de zekerheid.

Hoeveel weken zou je zijn volgens je eigen berekening voor deze echo?

bedankt voor jullie reacties, ik zelf denk ook niet dat ik verder ben hoor. Ben denk ik 4 weken en vijf dagen maar snap wel wat hun bedoelen, ik heb natuurlijk een maand na het verwijderen van mijn spiraaltje een positieve test gehad paar dagen naderhand een negatieve en een week later wat bloed verlies dus snap wel dat ze daarom voor de zekerheid een vervroegde echo doen, omdat ik ook niet heb gemerkt dat ik iets ben verloren ofzo.

ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die iets vergelijkends mee hebben gemaakt.