vervoer op de fiets...

Vast al veel vaker besproken maar kan je een baby de eerste maanden ook op één of andere manier meenemen op de fiets?



Ik zie mezelf niet alles lopen.

En die baby mee van steco is vanaf 4 maanden.

Net als een fietskar volgens mij.

En een draagzak lijkt me heel gevaarlijk…



Iemand suggesties? Ervaringen?

volgens mij is er geen enkele methode waarop je je kindje de eerste maanden echt goed op fiets kunt vervoeren. Het lichaampje is dan nog niet opgewassen tegen al die schokken die ze hoe dan ook zullen opvangen.

Ik ben vanaf 3 maand begonnen met fietsen, mc in de fietskar. Daarvoor was het behelpen met veel lopen en af en toe met de auto. Hoewel ik heel erg uitzag naar mogen fietsen, was het wel te doen. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe je leven er logistiek uitziet. School is hier bijvoorbeeld beloopbaar, de supermarkt ook. Werk kwam pas na die drie maanden.



enne, hoe gaat het verder??? het purkje zit nog in je buik mag ik aannemen?

Ik ben na vier/vijf weken weer gaan fietsen, naar school en teruglopen kostte me anderhalf uur, dan ging ik mn bed in om bij te komen want ik herstelde vrij langzaam en tegen de tijd dat ik weer puf had kon ik weer gaan halen… Echt geen doen dus.

Ik fietste met een draagdoek met de kleine op mn rug. Naar mijn idee is dit niet gevaarlijker als een kind in een stoeljte op de fiets vervoeren. Enige is dat ze nog wel wwt geschok opvangen natuurlijk… Maar het meeste kon ik door bijv even te gaan staan bij een hobbel voorkomen. Ik vind het iig een stuk minder schokken als fietskar of mc achterop.

Ja broertje heeft geen haast geloof ik (maaike kwam met 39w precies).



School en winkels zijn 15/20 min lopen.

Kan dus maar ik verwacht zelf niet zo fit te zijn en dan ben ik beter in fietsen.

Maaike kan dan ook op haar eigen fiets.

Sport is nog verder weg…en vriendjes…



Ik ben ook bang dat eerst niks geschikt is inderdaad.

En met 3/4 maanden dus misschien baby mee of fietskar.

Is dat wat zo’n kar?

Lijkt me zwaar en onhandig eigenlijk.

Maar baby mee vinden veel weer wiebelig :think: .



Ach misschien ben ik wel topfit en loop ik alles met plezier :wink: .

Je wordt wel snel fit :wink:



Ik heb de eerste periode sport doordeweeks even op pauze gezet, daar was gelukkig alle begrip voor (hoefden we ook niet voor te betalen). Met een maand of vier heb ik dat weer gestart. Vriendjes die ver wonen waren de ouders zo lief om thuis te brengen als dat kon, of de kindjes kwamen bij ons spelen. Dus dat zou ik niet meenemen in je planning zeg maar, daar is wel een mouw aan te passen.



Ik heb zelf een fietskar en gebruik hem alleen als het echt moet (harde regen of gladheid), ik vind het niet fijn… Fietst zwaar, lastig met erin-eruit. Nu zit hij vaak op stoeltje voor maar ook nog regelmatig in de doek, het is gewoon zoveel makkelijker als je met boodschappen aan het slepen bent da je niet ook nog een baby op je arm hebt, in een winkelwagentje moet zetten etc. Je stapt gewoon je fiets af, doet je boodschappen en thuis ruim ik de boodschappen eerst rustig op en dan haal ik hem van mn rug af…

Wij hebben een fietskar gekocht met vering, de Burley Cub en met de juiste babyschaal is hij volgens mij meteen te gebruiken. Maar dat is wel een hele uitgave! Het is dat bij ins Marie er ook bij in kan en we hem dus evt bij uitstapjes als duowagen gebruiken.



Het fietsen met kar is natuurlijk wel wat zwaarder, maar het went best snel. Ik vind het minder eng fietsen dan ik dacht. Alleen achteruit/keren vergt wat oefening.

@Noor82 wrote:

Wij hebben een fietskar gekocht met vering, de Burley Cub en met de juiste babyschaal is hij volgens mij meteen te gebruiken. Maar dat is wel een hele uitgave! Het is dat bij ins Marie er ook bij in kan en we hem dus evt bij uitstapjes als duowagen gebruiken.




Jee daar had ik helemaal nog niet aan gedacht!!!

Wij hebben ook de Burley Cub.

Ik had er nog niet aan gedacht dat we die ook als duowagen kunnen gebruiken!! Thanx!!

Volgens mij heb je ook fietskarren waarin je een maxi cosi kan plaatsen.

De meeste fietskarren kan een cosi in en anders zijn er speciale babyschaaltjes. Dat is echt de veiligste oplossing de eerste tijd. Toch zou ik als je het red uitstellen. Zoonlief hier kon al heel snel zijn eigen hoofdje optillen en dat is een beetje een soort ‘vereiste’ om de schokken onderweg op te kunnen vangen. De eerste 3 maanden heb ik wel alles gelopen en af en toe de bus genomen. Een auto is natuurlijk heel anders dan een fietskar. Een echte duo wagen zul je niet nodig hebben want zuslief kan prima lopen. :wink: Dus je hebt genoeg aan een kleine smalle fietskar. Ze lopen en fietsen heerlijk! Ik merk echt amper dat ik de kar achter de fiets heb hangen en hij is no time omgebouwd tot kinderwagen met het voorwiel eraan. :thumbup:

Hier ben ik gaan fietsen na 2 weken. Alle twee in de bakfiets, alleen dan voor N. de babymee met de maxicosi erin en heb nooit het idee gehad dat ze er niet tegen kon. Ze lag altijd lekker te slapen.

Heb een goede fietskar gekocht.

Een 2e hands Winther dolphin.

Ben er helemaal blij mee :slight_smile: .



bedankt voor de reacties.

Foto!!!

Ik zou zo graag een fietskar willen die je net zo makkelijk kan inklappen/opvouwen als een rolstoel…

Wij ginge n ook altijd met de bakfiets, nu zit je hier na 1 straatje ongeveer op een prachtig geasfalteerd fietspad die je overal heen brnegt, misschien scheelt dat ook, maar als broertje over een week of 2 geboren is, is t nog 3 weken voor t zomervakantie is en dan wilde ik m gewoon in de bakfiets laden in zn maxi cosi. Maar als je over allemaal hobbelige weggetjes moet zou t misschien wel een beetje te schudderig zijn voor de baby.